Järfälla/Skälby

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Spånga

Kälvesta är fint! Väckte dock länge obehagliga minnen hos mig. Jag var 10 år när ett av Linjeflygs plan kraschade på Ängsullsvägen 1977, vi ungar såg den svarta rökpelaren och det vart alldeles tyst bland de vuxna minns jag.
22 pers dog har jag för mig.

3447786819.jpg

Ja jag hänger gärna med på en körning om jag har tid. Jag bor i stan sedan många år. Tillbaks till min fars uppväxtkvarter. Men hade jag familj och barn skulle jag lätt kunna tänka mig att göra ett återtåg till Nälsta Spånga.

Fy fan de där sitter kvar på Näthinnan ! Skulle inte förvåna mej om jag står där tillsammans med min Mor och bror....vi väcktes oxså av smällen å mamma som då arbetade på ST:Görans sjukhus kastade in oss bar i bilen å åkte efter katastrofbilarna dit upp....Usch....Piloten måste ha siktat !! :4skrika Hade halva min klass i dom kvarteren där :-/

Vilket minne Å nästan samma sak i sommar....oj oj

njelger

Guest
Sundby Äng? Har för mig det står nån hoj där.

kul kul ! Bor du kvar i Nälsta / Spånga ? Jag bor borta vid Sundbyskolan där grabben går i skolan. Hoppas de blir av med en köning som verkar vara i planeringsstadiet Västerort / Järfäll som nämts i tråden ! Men ser jag dej så ska jag Tuta som fan å vinka göra vången "med risk för att klota" så kanske vi kan heja på varann !

:tummenupp :)

Jag Björnboda skolan börjad man i som lite parvel Mycket Mycket länge sedan :D

:yoparty :tummenupp

Vilket minne Å nästan samma sak i sommar....oj oj

Verkar bara vara jag som flyttade hit med åtanke hur bekvämt det är med en flygplats precis runt hörnet. Fast jag är uppvuxen nära flygplatsen var jag än bott.

Last edited:

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
SundBt än

Är stort Var står du ? Min står offtast med Pyamas på !:tummenupp

så de va därför jag undrade
:D

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
För att spinna vidare på vår samåkning kanske alla intresserade kan träffas o lära känna varann lite? Vad sägs om att träffas vid Majas Grill på lövstavägen nån gång inom snar framtid? Kom gärna med förslag :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Verkar bara vara jag som flyttade hit med åtanke hur bekvämt det är med en flygplats precis runt hörnet. Fast jag är uppvuxen nära flygplatsen var jag än bott.

Jag älskade/älskar flygplanen, vi bodde mitt under inflygningsleden till Bromma. Du skulle bott där på 70 talet när DC3:eek:r samt Linjeflygs Metropolitan passerade flera ggr om dan. Undersidan på vingarna hade stora svarta sotstråk bakom de mäktiga stjärnmotorerna som passerade över vårt hus på bara ca 100 meters höjd. Grannkompisens pappa var pilot, han var gud för oss ungar.

conv1.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För att spinna vidare på vår samåkning kanske alla intresserade kan träffas o lära känna varann lite? Vad sägs om att träffas vid Majas Grill på lövstavägen nån gång inom snar framtid? Kom gärna med förslag :tummenupp

Tis den 26/8 kl 1830?

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
För mig ska tisdagen där nog passa! Tidsmässigt kanske man får va lite, som man på sporthoj.com säger, awttlåå o dra tidigare :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
För mig ska tisdagen där nog passa! Tidsmässigt kanske man får va lite, som man på sporthoj.com säger, awttlåå o dra tidigare :yoparty

Men föreslå 1900 då! Det var ju bara ett förslag! ;)
Jag bara tänkte på att det skymmer allt tidigare så här års, men det lär ju mest bli snackande ändå, så det spelar ju ingen roll om det blir mörkt! :D

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Men föreslå 1900 då! Det var ju bara ett förslag! ;)
Jag bara tänkte på att det skymmer allt tidigare så här års, men det lär ju mest bli snackande ändå, så det spelar ju ingen roll om det blir mörkt! :D

Like the way you think!! :D + i kanten för att majas har stans ädlaste bryggd! :Bugar

Men 19 låter faktiskt bättre för min del så jag kliver in och ändrar vår provisoriska tid ;)

Last edited:

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Ja Ernst är det fanemej drag i! Att han va över 70 visste jag om, men visste du att han har barn med en ny fru där barnen, 2 st tror jag, för närvarande går på björnbodaskolan. Big wheels keep on turning :yoparty

Jag stog förresten vid din busa men såg ingen som verkade vilja fråga "vad fan gör du vid min hoj" :tuttar

Och ernst jobbar för Framtidens Trafikskola, inte spånga! Dock nära ;)

...jamenvisst, jag lovare runt men höll tunt. :rolleyes:
Jagstod inte så långt ifrån, men man litar på hojfolk som tittar på andras hojar. Det är "de andra" som man reagerar på..... :mad:

Jodå, Ernst är småbarnfarsa och hela kitet. Han var ju med och grundade Framtidens trafikskola för 240 år sedan, men har sålt av sin del nu och är bara anställd. Michel (grabben) tror jag jobbar kvar fortfarande också. Går i pappas fotspår gör han... :D

Tisdag nästa vecka: jag ska försöka pallra min blekfeta lekamen till Majas kl19. Kan lika gärna äta där som på grillen hemma på gatan... :zpy

Dags att ta "harven" hem om en stund. Känns "sådär" eftersom jag tillbringat ett dygn i sällskap med en ny Busa.... :rock

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Perfekt, tisdag 19.00 majas.
Ligger 500m från firman så om jag är klar med dagen betig så kommer jag ner :)

Inskickat av SvHenke Läs Inlägg
--------------------------------------------------------------------------------

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
4 PuttePk (under förutsättning jag är barnfri)
5 Nimitz
6 SvHenke
7 Dafe
8 Nicson
9
10

Alltså 28/8 KL:1900 ? Har jag fattat rätt eller ? Majsan var ligger de ? :D
:tuttar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
--------------------------------------------------------------------------------

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
5 Nimitz
6 SvHenke
7 Dafe
8 Nicson
9 Jörgen K
10

Vi korsningen krossgatan/lövstavägen. Nära brandstationen samt Johannelundstippen!

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
5 Nimitz
6 SvHenke
7 Dafe
8 Nicson
9ST0FFE
10

Krossgatan i Vinsta.
Mitt emot brandstationen, trodde du kunde din trakt :D

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...