Järfälla/Skälby

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Oush vad hojabstinensen är jobbig, just nu ligger alla fritidsintressen på is.
Med en 2½åring och en 1åring så är man hyfsat sysselsatt - och pank!

Bor i kälvesta men hojlös!

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Oush vad hojabstinensen är jobbig, just nu ligger alla fritidsintressen på is.
Med en 2½åring och en 1åring så är man hyfsat sysselsatt - och pank!

Bor i kälvesta men hojlös!

Som mig nästan! Kälvesta och en pojke på 2.5 och en flicka 8 månader!

Vi får väl köra barnvagnsrace någon dag!

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Oj....

Var detta du?

JOF_0480.jpg

Fick ingen chans att säga hej i alla fall...

Ja dj-vlars, det är det ju.....!
Jodå, jag var där, men var nog tyvärr inte närvarande vid hojen hela tiden. Sorry....!
Hittade en kompis jag inte träffat på jättelänge, så vi blev stående vid sidan om.....

Får jag kompensera med att bjuda på en bira vid nästa MCE-fest?!? :tummenupp

Ljug inte nu, Råckstaslummen är inte Vällingby..... :tungan

Jajajaja..... Det låter bättre med Vällingby.
Du missade en skön tur utan regn ikväll.
Nya Busan är rätt trevlig, men inte de däcken som satt på, Pirelli Diablo funkar inte på den hojen... :rolleyes:

Tänkte åka till lunda o se om de finns nå folk där. Jag har träning kl 20 så jag kommer väl va där vid kl 19 iaf.. :näsblod

HAHAHAHA!!!! fy fan va klockrent! :D :D :D :D
Det va där jag tog mitt mc.kort också, med kung Ernst till hjälp!!
Men det skulle ju va så coolt o dra hojträffar vid majas! :yoparty

Ja e på!!!!

Vet du att Ernst FORTFARANDE är aktiv som utbildare???? Han är över 70 bast nu!
Även jag har kört för honom - 1989.... (jodå, man börjar bli farbror....:D )

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...Vet du att Ernst FORTFARANDE är aktiv som utbildare???? Han är över 70 bast nu!
Även jag har kört för honom - 1989.... (jodå, man börjar bli farbror....:D )

Nu ringer klockor. Spånga Trafikskola?

Last edited:

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Ja Ernst är det fanemej drag i! Att han va över 70 visste jag om, men visste du att han har barn med en ny fru där barnen, 2 st tror jag, för närvarande går på björnbodaskolan. Big wheels keep on turning :yoparty

Jag stog förresten vid din busa men såg ingen som verkade vilja fråga "vad fan gör du vid min hoj" :tuttar

Och ernst jobbar för Framtidens Trafikskola, inte spånga! Dock nära ;)

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Jag bor i Spånga så räkna med mig om det finns tid :)
1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
4 PuttePk (under förutsättning jag är barnfri)
5 Nimitz
6 SvHenke
7 Dafe
8 Nicson
9 ST0FFE
10

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Soft att det är många som är intresserade kom med förslag på tid? Ej torsdagar dock för min del.

//Dafe

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Spånga

Ok, då vet jag! Jag tog mitt hojkort på Spånga 1985.. Växte upp i Spånga Nälsta

Ja de gjorde jag med ! Tog mitt 850711 i Spånga :) Då är vi samma årskull kanske /Och uppväxst i Spånga / Källvestavägen / Då hette den Hässelbyvägen tror jag ! Gläntan & Gläntan kiosken sprang man å handlade godis :)

Körde en Zundapp 50 på den tiden :)

:tummenupp :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja de gjorde jag med ! Tog mitt 850711 i Spånga :) Då är vi samma årskull kanske /Och uppväxst i Spånga / Källvestavägen / Då hette den Hässelbyvägen tror jag ! Gläntan & Gläntan kiosken sprang man å handlade godis :)

Nice! Ja så är det säkert. Men vad hette den barske äldre mc-läraren? Tror det var han med fru som drev körskolan.

Mitt föräldrahem låg på Storvretsvägen i Nälsta, delade ut tidningar i hela nejden för att finansiera min första kawatrippel. Sedan var det Spånga motorgård till det bittra slutet. Där byggde jag två hojar.

Spelade fotboll för Spånga IS i ett år för att prova på hur det var med bollsport. Det sög :D Så på Gläntan har jag lubbat runt några ggr! :D

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Spånga !

Klockrent ! Jag var net till Spånga Motor gård innan den revs...viss vra de typ mittemot Spånga IP / Mittemot Statoil ? eller är jag fel ute....var iaf ner dit på den tiden man åkte Epataktor ! De var tider de oj oj oj

Jag är års modell -66 själv då ?
PuttePk:tummenupp :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Klockrent ! Jag var net till Spånga Motor gård innan den revs...viss vra de typ mittemot Spånga IP / Mittemot Statoil ? eller är jag fel ute....var iaf ner dit på den tiden man åkte Epataktor ! De var tider de oj oj oj

Jag är års modell -66 själv då ?
PuttePk:tummenupp :D

Precis, mittemot Statoil! Jag hade en duett samt mina hojar där.
Nice! Då var du sista årskullen som fick åka på vänster sida av vägen hem från BB. Själv är jag född -67 :D

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Nice! Ja så är det säkert. Men vad hette den barske äldre mc-läraren? Tror det var han med fru som drev körskolan.

Mitt föräldrahem låg på Storvretsvägen i Nälsta, delade ut tidningar i hela nejden för att finansiera min första kawatrippel. Sedan var det Spånga motorgård till det bittra slutet. Där byggde jag två hojar.

Spelade fotboll för Spånga IS i ett år för att prova på hur det var med bollsport. Det sög :D Så på Gläntan har jag lubbat runt några ggr! :D

Nu jävlar ramlar slanten ner...bättre sent än aldrig ! Hur funkar nya swingen ??
Vi har suttit å snackas skit ett par gånger i Waxsolm efter Onsdags körningarna och Donken Seavegen om inte jag tar helt fel ?? förra sesången alltså Har för mej att du hade beställt en ny swing till HD ??

rätta mej om jag har fel ?
PuttePk:banana :banana :smasha :bow

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nu jävlar ramlar slanten ner...bättre sent än aldrig ! Hur funkar nya swingen ??
Vi har suttit å snackas skit ett par gånger i Waxsolm efter Onsdags körningarna och Donken Seavegen om inte jag tar helt fel ?? förra sesången alltså Har för mej att du hade beställt en ny swing till HD ??

rätta mej om jag har fel ?
PuttePk:banana :banana :smasha :bow

Ok! :D Då får du morsa på mig nästa gång vi ses så att jag vet vem du är irl! :)

Jo jag satte dit en ny alusving från Metmachex förra vintern. Det var även då jag monterade den nya 1640-motorn. Så dessa har suttit på hojen i två säsonger nu. Både svingen och motorn vart ett lyft!

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600

Kälvestavägen etc är mina trakter me ;) Fast mer åt björnflokevägen och björnbodaskolan osv. :tummenupp

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Spånga

kul kul ! Bor du kvar i Nälsta / Spånga ? Jag bor borta vid Sundbyskolan där grabben går i skolan. Hoppas de blir av med en köning som verkar vara i planeringsstadiet Västerort / Järfäll som nämts i tråden ! Men ser jag dej så ska jag Tuta som fan å vinka göra vången "med risk för att klota" så kanske vi kan heja på varann !

:tummenupp :)

Kälvestavägen etc är mina trakter me ;) Fast mer åt björnflokevägen och björnbodaskolan osv. :tummenupp

Jag Björnboda skolan börjad man i som lite parvel Mycket Mycket länge sedan :D

:yoparty :tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Kälvesta är fint! Väckte dock länge obehagliga minnen hos mig. Jag var 10 år när ett av Linjeflygs plan kraschade på Ängsullsvägen 1977, vi ungar såg den svarta rökpelaren och det vart alldeles tyst bland de vuxna minns jag.
22 pers dog har jag för mig.

3447786819.jpg

kul kul ! Bor du kvar i Nälsta / Spånga ? Jag bor borta vid Sundbyskolan där grabben går i skolan. Hoppas de blir av med en köning som verkar vara i planeringsstadiet Västerort / Järfäll som nämts i tråden ! Men ser jag dej så ska jag Tuta som fan å vinka göra vången "med risk för att klota" så kanske vi kan heja på varann !

:tummenupp :)

Ja jag hänger gärna med på en körning om jag har tid. Jag bor i stan sedan många år. Tillbaks till min fars uppväxtkvarter. Men hade jag familj och barn skulle jag lätt kunna tänka mig att göra ett återtåg till Nälsta Spånga.

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...