Järfälla/Skälby

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Mce!

Tjena! Tack!

MCE (http://www.mce.se/) verkar ju vara en trevlig klubb -- kanske är en naturlig träffpunkt för folk som söker lekkamrater i närområdet... har själv funderat på det men det har inte blivit av... Någon här som är med och har positiva saker att säga? Är det för långsamt tempo för att en med sporthoj vill delta eller är dom för farliga?

Kom ner och hälsa på oss vettja! :tummenupp
Vi har månadsmöte varje första måndag i månaden i Kåken på Snutenvägen 1, kl.19 och framåt. Drick upp vårt kaffe och visa oss hojen (eller annat :tuttar)!

...och NEJ - MCE består knappt alls av kromade gynekologstolar. Det är en blandning av sport- och grushojar med inslag av en och två åka-långt-moppar.
Med tanke på att klubben har funnits i 40 år, och det är ett antal medlemmar som fortfarande envist biter sig fast, så har medelåldern åkt upp med åren. Sant!
Men..... Om fler dyker upp i vår EGEN kåk och hjälper mig att komma med lite nytt blod, nya idéer, galna upptåg, galna vinteraktiviteter, fler kvällskörningar, fester (!!!), så har vi möjlighet att bygga vidare och utveckla en klubb för framtiden som vi som bor i Västerort kan fortsätta vara svin-stolta över.

Jag kommer att vara på Barkarby ikväll om någon vill säga hej eller ställa frågor. Leta efter en kopparfärgad Busa med en mystisk person i Arlen Ness ställ. Ska försöka ställa mig lite stategiskt i närheten av starten, om det går. Det kommer att vara ett antal till där från klubben också vet jag.

Helt klart (enligt denna tråd) så bor det en massa sköna lirare i området, så varför inte nyttja klubben som samlingsplats?!?!?!?

Om ni tittar på bilderna på hemsidan - ja, jag är en "naken kock"...... :yoparty

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Kom ner och hälsa på oss vettja! :tummenupp
Vi har månadsmöte varje första måndag i månaden i Kåken på Snutenvägen 1, kl.19 och framåt. Drick upp vårt kaffe och visa oss hojen (eller annat :tuttar)!

...och NEJ - MCE består knappt alls av kromade gynekologstolar. Det är en blandning av sport- och grushojar med inslag av en och två åka-långt-moppar.
Med tanke på att klubben har funnits i 40 år, och det är ett antal medlemmar som fortfarande envist biter sig fast, så har medelåldern åkt upp med åren. Sant!
Men..... Om fler dyker upp i vår EGEN kåk och hjälper mig att komma med lite nytt blod, nya idéer, galna upptåg, galna vinteraktiviteter, fler kvällskörningar, fester (!!!), så har vi möjlighet att bygga vidare och utveckla en klubb för framtiden som vi som bor i Västerort kan fortsätta vara svin-stolta över.

Jag kommer att vara på Barkarby ikväll om någon vill säga hej eller ställa frågor. Leta efter en kopparfärgad Busa med en mystisk person i Arlen Ness ställ. Ska försöka ställa mig lite stategiskt i närheten av starten, om det går. Det kommer att vara ett antal till där från klubben också vet jag.

Helt klart (enligt denna tråd) så bor det en massa sköna lirare i området, så varför inte nyttja klubben som samlingsplats?!?!?!?

Om ni tittar på bilderna på hemsidan - ja, jag är en "naken kock"...... :yoparty

Låter trevligt, ska se om jag kan lura familjen att ta en utflykt till Barkarby ikväll, annars får det väl bli att puttra förbi en måndag då.

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
HEHE vi får ta o ordna upp det där. :yoparty

Tycker vi får sprida ordet, för att va lite internationell, och skrapa ihop ett gäng. Men har man Majas som mötesplats så måste man fan bilda klubb också typ :

- Allting på MC
- Maja Riders
- MBB (Maja Burger Boys)

:yoparty :yoparty :yoparty

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Vore soft med lite kortare körningar i närområdet. Blir lite långt med onsdagskörningarna. Dra ihop ett gäng köra från Majas.
//Dafe

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Tycker vi får sprida ordet, för att va lite internationell, och skrapa ihop ett gäng. Men har man Majas som mötesplats så måste man fan bilda klubb också typ :

- Allting på MC
- Maja Riders
- MBB (Maja Burger Boys)

:yoparty :yoparty :yoparty

Bra idé!

MBB var ett roligt förslag.

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Om man samlade ett gäng är det ju fullt genomförbart! Vi gör såhär så får man en överblick!

Vilka är intresserade av att köra lite med startpunkt Majas:

1 MJL
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Så måste vi få in mer namnförslag också :hihi

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Om man samlade ett gäng är det ju fullt genomförbart! Vi gör såhär så får man en överblick!

Vilka är intresserade av att köra lite med startpunkt Majas:

1 MJL
2 Tired
3
4
5
6
7
8
9
10

Så måste vi få in mer namnförslag också :hihi

Fler namnförlsag...

Mongo MC
Retard MC Järfälla

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar

Var detta du?

JOF_0480.jpg

Fick ingen chans att säga hej i alla fall...

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Körning

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
4 PuttePk (under förutsättning jag är barnfri)
5
6
7
8
9
10

Kul kul :D :tummenupp

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
--------------------------------------------------------------------------------

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
5 Nimitz
6 SvHenke
7
8
9
10

Jag är på.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
--------------------------------------------------------------------------------

1 MJL
2 Tired
3 Bl@ck
5 Nimitz
6 SvHenke
7 Dafe
8
9
10

Jag är på.

Ja med :yoparty
//Dafe

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...