Järfälla/Skälby

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Synd att det inte var motardåkning på gång..
Känns som att man lär hamna på efterkälken med enstånkan :rolleyes:
Ingen som ska ut å köra motard i närheten av upplands-bro??

Det tror jag inte du blir, jag kör rätt lugnt, enstaka dampryck vid rödljus at best.

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Tack alla killar för ett trevligt åk:D :D

Hoppas vi gör det snart igen

Loppan

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Kul att träffa Er alla :)

Nu får vi fixa fram ett tröjtryck enligt Jörgens förslag :D

Last edited:

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Kom ungefär 11 stycken tror jag! Förlåt om jag inte pressenterade mig ordentligt nog, kanske enklare o hälsa med sitt sporthoj nick! Så den lockige grabben var alltså MJL ;)

haha... håller me! En hojåkare mellan två tågvagnar eller en hojåkare med en slägga bakom ryggen lät bra förortsmässigt :tummenupp Men kom gärna med fler förslag på datum samt tryck :D Och jättekul att så många letade sig ut i regnet!!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kom ungefär 11 stycken tror jag! Förlåt om jag inte pressenterade mig ordentligt nog, kanske enklare o hälsa med sitt sporthoj nick! Så den lockige grabben var alltså MJL ;)

haha... håller me! En hojåkare mellan två tågvagnar eller en hojåkare med en slägga bakom ryggen lät bra förortsmässigt :tummenupp Men kom gärna med fler förslag på datum samt tryck :D Och jättekul att så många letade sig ut i regnet!!!

Här är alla värsterortare, brandstationen intill hade inte mycket att göra denna blöta kväll. :D

Jo det vore kul att ta ett omtag, så att vi får ut och bränna lite tillsammans!

Bifogat

• IMG_0293.JPG
    IMG_0293.JPG
    89.4 KB · Visningar: 93

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Kul att ses! Får bli lite mer åka nästa gång. De var fan svårt att se på väg hem fick imma samt mötande bilars ljus gjorde det inte lätt.

Jörgen din HD är fan cool men vad är den runda boxen bredvid ena cylindern på högersida för nåt?

//Martin

Last edited:

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Kul att ses trots det trista vädret.. Nästa gång får vi ta en dag med lite mer sol och dra ut och gasa lite =)

De var fan svårt att se på väg hem fick imma samt mötande bilars ljus gjorde det inte lätt.

Verkligen, hade man mörkt visir så vart det att välja mellan att inte se och att bli blöt i ansiktet av alla bilar :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kul att ses! Får bli lite mer åka nästa gång. De var fan svårt att se på väg hem fick imma samt mötande bilars ljus gjorde det inte lätt.

Jörgen din HD är fan cool men vad är den runda boxen bredvid ena cylindern på högersida för nåt?

//Martin
Tack!

Är det luftfiltret du menar? Det sitter mellan topparna på högersidan.

Bifogat

• IMG_0279.JPG
    IMG_0279.JPG
    88.1 KB · Visningar: 55

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
..även jag håller med alla tidigare talare: det var supernajs att träffas!

Trots att jag inte hade så långt att åka hem så blev jag pisse-våt in på kalsingarna. Attans väder... :D
Jaja, jag hade ju kunnat haft på mig ordentliga kläder också, så jag får väl skylla mig själv :gnissla

Gruppfoto på toppen hade vart trevligt. Åker ni gångvägen tar jag fågelvägen :yoparty

Vi syns snart igen!!!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Åh fan brukar det sitta där på HD:ar :va

Ja bägge cyllarna har oftast ett gemensamt insug på luftkylda HD.s. så där sitter en stor förgasare som försörjer båda cylindrarna, eller som på min hoj numer: ett gemensamt spjällhus och spridare. Det finns en byggtråd om min hoj där du kan följa hela vansinnet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665

..även jag håller med alla tidigare talare: det var supernajs att träffas!

Trots att jag inte hade så långt att åka hem så blev jag pisse-våt in på kalsingarna. Attans väder... :D
Jaja, jag hade ju kunnat haft på mig ordentliga kläder också, så jag får väl skylla mig själv :gnissla

Gruppfoto på toppen hade vart trevligt. Åker ni gångvägen tar jag fågelvägen :yoparty

Vi syns snart igen!!!!

Det tycker jag med! Vi får hjälpas åt att spåna fram ett nytt datum.

Last edited:

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Ja, ska vi ut och åka lite får vi samla in datumförlsag! Ska vi köra på någonting som återkommer varje vecka säg t ex tisdagar? Det är väl nästan enklast, eller så bestämmer vi ett nytt datum bara?! :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...