Järfälla/Skälby

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
skiljer säkert 30 år mellan oss!:)

Ålder spelar då ingen roll för mig! Klart att du ska komma om du vill!

Håller inte med - antingen är det stunt i Lunda eller cross på Barkarby, så just tisdagkvällar funkar inte för mig i alla fall. Alla andra veckodagar är bättre, även om onsdagar brukar vara lite åka på Barkarby eller med något glatt gäng.

Men Lunda har inte varit många ggr i år, och som jag skrev är det ju ett ställe vi kan glida förbi på våra körningar, samma med veteranhojsträffen vid Järva som är på tisdagar! De ligger ju nära. Måndagar är det Rörken, man måste dra från Sthlm senast 16 om man ska hinna få en väst, onsdagar är det Roslagsgruppkörningar eller S&S på Barkarby samt en djäkla massa hojåkande, torsdagar är det ju Röda Kafeet med veteranhojar och det är ju på andra sidan stan jämför med Västerort. Fredagskvällar får man knappt med någe folk med familj, lördagar likaså. För mig är det nog vara söndagskvällar och torsdagkvällar som är kandidater till tisdagar isf. Kör du cross på Barkarby på just tisdagar så förstår jag ju dock om det blir problem. Onsdagskvällar och måndagskvällar är mina sämsta dagar

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så långt emellan är det ju inte, Du gillar väl att åka hoj :tungan

Känns ju trevligare om man kan ta en kopp kaffe och bubbla lite skit innan vi pyser iväg. :tummenupp

Ja jag gillade Majas, riktigt 6o-70-talsknuttestil att samlas på ett vagfik dessutom! :D Det gillar jag!

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Håller helt med föregående talare ! Klart man skall ta en fika innan de bär iväg !

:tummenupp :D

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Precis det jag snackar om! Klart man tar sig en wurre innan man sticker iväg! Sen åker man självklart till sträckan bakom NetonNet om man ska busa av sig! Det är den bästa bussträckan i Järfälla :D

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Majas är sjysst men vi borde ta det lite tidigare blir mörkt snabbt nu. Samt så hinner man klämma en wurre :)

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Så långt emellan är det ju inte, Du gillar väl att åka hoj :tungan

Känns ju trevligare om man kan ta en kopp kaffe och bubbla lite skit innan vi pyser iväg. :tummenupp

Jo det är åt fel håll. Fika kan man väl göra efteråt.

Eftersom det står Järfälla/Skälby på trådnamnet så förväntade jag mig att man skulle träffas i närheten innan man drog antagligen nörrut mot nåt schysst fikaställe, typ sigtuna eller vaxholm.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jo det är åt fel håll. Fika kan man väl göra efteråt.

Eftersom det står Järfälla/Skälby på trådnamnet så förväntade jag mig att man skulle träffas i närheten innan man drog antagligen nörrut mot nåt schysst fikaställe, typ sigtuna eller vaxholm.

"Mr Happy" :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja allt är väl relativ :arsele Dags för min tablet.

Solly
Jag kunde inte låta bli. :krama

Vi kanske skull dela på oss, så att vi som är från Spånga/Nälsta/Vby/Råcksta/Bromsten/Kälvesta ordna en egen tråd så får de få som är från Järfälla/Skälby köra Guzzi-center?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...