stordrulen
Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Han var återanpassad, klart han ska få komma ut.
Tja,lätt att vara efterklok ?
Tja,lätt att vara efterklok ?
Ser fram emot många inlägg med ett stort antal utropstecken och kulsprute-smileys.
2 hammare i varje hand ( inte dödat honom) o hammrat av några ben här o där , jag blev så jävla förbannad så jag var tvungen o skriva av mig .........
Konstigt att inte han som jobbar som pottslusk på en psykavdelning i Skåne har blandat sig in i leken.
Han skickade sin Butty-Boy istället.
Jag är sjukt dålig på hemarbete, typ snickra, skruva och sådant där men hur går det att hålla två hammare i var hand? Låter knepigt.
:hammra
Inga problem, hittade inte min ricktiga hammare (2 små) så ja lade till 4 skiftnycklar funkar kanon
Verktyglådan har du dratt över huvudet eller ?
Men ett antal ändringar i dessa lagar måste göras NU! Som det är idag är det nästan hopplöst för t.ex polisen/kriminalvården att få in någon på vårdintyg. Det dräller av folk på stan som borde vårdas slutet.
Det handlar inte i det här, eller andra uppmärksammade fall (undantaget Iraniern i Gamla Stan) om okända personer som polisen skjutsar in till någon vårdinrättning där de nekas plats, det handlar om tidigare dömda som uppenbarligen inte har bland folk att göra.
Men, majoriteten vill ju ha sådana där ute så då får vi väl leva med det. Eller, vissa får sätta livet till men vi andra får leva med det.
Sinnessjuka som har begått mord såklart!
Tycker inte sinnessjuka ska särbehandlas!
det handlar om tidigare dömda som uppenbarligen inte har bland folk att göra.
Han kanske var frisk och utan tecken på att tvångsvårdas längre. Vad han gjode sen är det stora problemet. Slutade knapra medicin, missbruk??? DÄR har vi ett stort problem med vården, men det är uppmärksammat och kommer förmoligen att ses över rejält. (förhoppningsvis)
Men när han väl släppts var det INGEN som kollade om han fortsatte ta sina piller..
Dock är jag av uppfattningen att han inte borde släppts ut. När han friskförklarats borde det vara dags att avtjäna sitt fängelsestraff för mordbranden, men så fungerar det tyvärr inte.
Tydligen så kan man inte tvinga nån att ta sin medicin.
"– I dag går det ju att förskriva medicin, men du kan inte tvinga någon att ta den och du kollar inte upp det. Där kan man tänka sig förändringar, sade justitieminister Beatrice Ask till Svenska Dagbladet."
Men om nu sagda brott skulle innebära, säg 10-12år, i fängelse för en "frisk" person & du anses "frisk" (med noll risk för återfall) efter två år , borde du inte tillbringa dom nästa 8-10åren i fängelse??
Ta din medicin elr gå direkt i fängelse utan att passera gå! Utan medicin är dom juh farliga! Då ska dom sitta inne..
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|