Jävla AS !

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
2 hammare i varje hand ( inte dödat honom) o hammrat av några ben här o där , jag blev så jävla förbannad så jag var tvungen o skriva av mig .........

Jag är sjukt dålig på hemarbete, typ snickra, skruva och sådant där men hur går det att hålla två hammare i var hand? Låter knepigt. :brynad

:hammra

Dominator-Rocks

Guest
Jag är sjukt dålig på hemarbete, typ snickra, skruva och sådant där men hur går det att hålla två hammare i var hand? Låter knepigt. :brynad

:hammra

Inga problem, hittade inte min ricktiga hammare (2 små) så ja lade till 4 skiftnycklar funkar kanon :tummenupp

Bifogat

• hammare å skiftnyck1.jpg
    hammare å skiftnyck1.jpg
    69.6 KB · Visningar: 46

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Den här tråden andas allmänbildning a´la TV3.

Sjukvården/psykvården handlar inte godtyckligt. De styrs av lagar, LRV, LPT b.la

Men ett antal ändringar i dessa lagar måste göras NU! Som det är idag är det nästan hopplöst för t.ex polisen/kriminalvården att få in någon på vårdintyg. Det dräller av folk på stan som borde vårdas slutet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men ett antal ändringar i dessa lagar måste göras NU! Som det är idag är det nästan hopplöst för t.ex polisen/kriminalvården att få in någon på vårdintyg. Det dräller av folk på stan som borde vårdas slutet.

Det handlar inte i det här, eller andra uppmärksammade fall (undantaget Iraniern i Gamla Stan) om okända personer som polisen skjutsar in till någon vårdinrättning där de nekas plats, det handlar om tidigare dömda som uppenbarligen inte har bland folk att göra.
Men, majoriteten vill ju ha sådana där ute så då får vi väl leva med det. Eller, vissa får sätta livet till men vi andra får leva med det.

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Det handlar inte i det här, eller andra uppmärksammade fall (undantaget Iraniern i Gamla Stan) om okända personer som polisen skjutsar in till någon vårdinrättning där de nekas plats, det handlar om tidigare dömda som uppenbarligen inte har bland folk att göra.
Men, majoriteten vill ju ha sådana där ute så då får vi väl leva med det. Eller, vissa får sätta livet till men vi andra får leva med det.

Ok,:glömdet

Lagar kring psykvård är skrivna i tankar av dum omtänksamhet (likaså de om kriminalvård - där det är synd om brottslingen). :notme

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Sinnessjuka som har begått mord såklart!
Tycker inte sinnessjuka ska särbehandlas!

Det är väl bättre att spärra in dom innan dom begår mord, genom mycket resurser i den psykiatriska vården har man större chans att upptäcka sådana psykiska störningar som kan leda till brott av denna karaktär innan en mamma och pappas liv slås i spillror.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
skyll på era föräldrar, det är pga dem som sverige har blivit en jävla kummuniststat som ska bry sig om alla lägre stående människor.....

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
det handlar om tidigare dömda som uppenbarligen inte har bland folk att göra.

Tidigare var han dömd för mordbrand vad jag läst, men den som är det minsta insatt i juridik vet att det straffet delas ut till höger och vänster så fort man eldat. Tex om man försöker ta sitt liv genom att tända eld på sin bostad, eller att man eldar i en papperskorg som sitter fast i väggen på ett hyreshus. Det jag vill säga är att det inte behöver handla om att man uppsåtligen velat döda någon, trots att "mordbrand" låter som det.

Förmodligen var han en stabil snubbe när han släpptes ut (om inte läkarna gjort en megatavla), och man ska undvika att vårda under tvång i onödan. Problemet är uppföljningen. Man skulle se till att ha tätare kontakt efter att man släpps ut, och tvingas att gå med på vissa saker såsom drogfrihet och att tvingas ta sin medicin.

En sjuk lirare kan fungera hur bra som helst så länge man äter sin medicin, men slutar man med det och äter knark istället så kan det bli vad fan som helst.

Man ska vara mer rädd för sina anhöriga och vänner än för psykiskt sjuka, för det är tex pojkvänner som begår flest våldtäkter och pappor som stoppar dicken i deras ungar...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Han kanske var frisk och utan tecken på att tvångsvårdas längre. Vad han gjode sen är det stora problemet. Slutade knapra medicin, missbruk??? DÄR har vi ett stort problem med vården, men det är uppmärksammat och kommer förmoligen att ses över rejält. (förhoppningsvis)

Det är just där problematiken. Nu är jag inte så värst insatt i fallet, men han hade blivit diagnostiserad schizofreni om jag förstått saken rätt. Han hade också fått omdömet "ofarlig om han tar sina mediciner". Men när han väl släppts var det INGEN som kollade om han fortsatte ta sina piller. Det fanns tre sätt att förhindra denna händelse:

(a) Hålla kvar honom en stund till för att se så att han alltid verkligen fungerar, säkerhetsmarginal s.a.s.
(b) Följa upp fallet efter utskrivning.
(c) Ta hans släktingar på allvar när de ropade på hjälp. När släktingar till en dömd brottsling skriker att han behöver vård, då får man fanimej lyssna extra mycket.

Kort sagt - psykvården suger i Sverige.

Dock är jag av uppfattningen att han inte borde släppts ut. När han friskförklarats borde det vara dags att avtjäna sitt fängelsestraff för mordbranden, men så fungerar det tyvärr inte.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men när han väl släppts var det INGEN som kollade om han fortsatte ta sina piller..

Tydligen så kan man inte tvinga nån att ta sin medicin.

"– I dag går det ju att förskriva medicin, men du kan inte tvinga någon att ta den och du kollar inte upp det. Där kan man tänka sig förändringar, sade justitieminister Beatrice Ask till Svenska Dagbladet."

Goodman666

Mechanix
Gick med
27 Jan 2007
Hoj
Ktm525Exc
Jag har inte förstått mig på det här "tänket" i samband med psyksjuka, what so ever!
OM du knivar ihjäl, eldar upp, elr på annat sett tar någons liv elr liknande & inte anses vid dina sinnens fulla bruk så döms du till sluten psykiatrisk vård. Fine! Är man sjuk ska man ha vård..
Men om nu sagda brott skulle innebära, säg 10-12år, i fängelse för en "frisk" person & du anses "frisk" (med noll risk för återfall) efter två år , borde du inte tillbringa dom nästa 8-10åren i fängelse??

Elr har ja fel?
Många sådana här brott hade iaf inte hänt om det varit så!

Dock är jag av uppfattningen att han inte borde släppts ut. När han friskförklarats borde det vara dags att avtjäna sitt fängelsestraff för mordbranden, men så fungerar det tyvärr inte.

Just så!

Tydligen så kan man inte tvinga nån att ta sin medicin.

"– I dag går det ju att förskriva medicin, men du kan inte tvinga någon att ta den och du kollar inte upp det. Där kan man tänka sig förändringar, sade justitieminister Beatrice Ask till Svenska Dagbladet."

Ta din medicin elr gå direkt i fängelse utan att passera gå!
Utan medicin är dom juh farliga! Då ska dom sitta inne..

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men om nu sagda brott skulle innebära, säg 10-12år, i fängelse för en "frisk" person & du anses "frisk" (med noll risk för återfall) efter två år , borde du inte tillbringa dom nästa 8-10åren i fängelse??

Nja, jag vet inte. Jag tycker inte att en person som är så sjuk att den inte förstår vad den gör, eller vad som är rätt och fel, ska straffas i samma utsträckning som nån som med berått mod begår samma gärning. Däremot tycker jag att psykvården borde ses över och att mer pengar ska satsas.

Ta din medicin elr gå direkt i fängelse utan att passera gå! Utan medicin är dom juh farliga! Då ska dom sitta inne..

Jo, jag håller med. Man borde kunna tvinga dom.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...