Jävla AS !

Status
Ej öppen för fler svar.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jaaaa, släpp ut aset... eller jag menar "stackaren" bland oss andra...

Ber en bön till "the man above" att det inte är min dotter han mördar nästa gång... han eller nån annan pskykiskt sjuk "stackare"... :yoparty

Vilken sjukdom måste man ha för att få fröken parkeringsvakts medlidande då? En psykisk sjukdom räcker uppenbarligen inte långt. Cancer? Böldpest? Ebola? H5N1 och nästäppa?
 

Kia

Guest
Vad glad jag blir när du uttalar dig, detta trots att vi har helt motsatta åsikter! Ärligt talat tror jag inte att jag kan göra mer för min ståndpunkt än vad du gör, så jag hoppas att du fortsätter att sprida dina åsikter på SH!

Det är nog med rätt så ömsesidig glädje vi ser varandras inlägg....

Du behöver inte oroa dig... kommer nog att fortsätta lägga mig i trådar, provocera, sprida glädje och irritera på sporthoj...

(alltid retar det nån...) :yoparty :tummenupp :D

Vilken sjukdom måste man ha för att få fröken parkeringsvakts medlidande då? En psykisk sjukdom räcker uppenbarligen inte långt. Cancer? Böldpest? Ebola? H5N1 och nästäppa?

Sa väl inte att de inte har mitt medlidande....?? :va

(inte just i den här tråden iaf...)

Svårt att mäta lidande.

Det jag stör mig på är människor som släpper ut dessa labila "offer" bland oss andra. Jag vill kunna gå med min dotter till lekparken utan att sätta på henne och mig själv en skyddsväst. Tycker egentligen inte att det är för mycket begärt i vårt fina samhälle.
Sen stör jag mig väl lite på människor som hävdar att alla "offer" går att bota med lite psykvård. Det funkar inte så. Är total övertygad om att det vimlar av psykpatienter som aldrig går att göra något åt. Då är kanske frågan vad som är mest humant: låta de leva som maskiner, nerdrogade och inspärrade på ett sjukhus eller avliva på valfritt sätt som vi gör med te x aggressiva hundar som anses farliga för folk...??
Vad skulle du själv vilja om det var du som var sjuk?? Är det så viktigt att till varje pris hålla en människa vid liv oavsett hur högt priset är?? :va
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Sa väl inte att de inte har mitt medlidande....?? :va

Då kanske du ska sluta sätta ordet "stackare" inom citationstecken när du pratar om psykpatienter i allmänhet. Resten av ditt inlägg landar som vanligt väldigt långt ifrån poängen, avliva kroniskt sjuka människor? Den diskussionen vill du inte ha, tro mig.
 

Kia

Guest
Då kanske du ska sluta sätta ordet "stackare" inom citationstecken när du pratar om psykpatienter i allmänhet. Resten av ditt inlägg landar som vanligt väldigt långt ifrån poängen, avliva kroniskt sjuka människor? Den diskussionen vill du inte ha, tro mig.

Jag är så ledsen men jag kan faktiskt omöjligt tycka synd om en människa som knivhuggit en 8-åring. Kanske för att jag har barn, jag vet inte. Jag kan bara inte. Sjuk eller inte, jag kan inte tycka synd om honom. Ber så hemskt mycket om ursäkt till alla som tycker jag är kall och okänslig.
Är själv kroniskt sjuk så tycker inte alls att man ska avliva ALLA kroniskt sjuka. Som vanligt rycks en mening ut och blir totalsågad direkt. :D Men kroniskt sjuka som kanske inte vet varken vem de är eller vad de gör kanske.... jaaaa tänker ju inte ens lägga ner energi. Vore ju trist om tråden stängdes redan nu... ??
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille

Det jag stör mig på är människor som släpper ut dessa labila "offer" bland oss andra. Jag vill kunna gå med min dotter till lekparken utan att sätta på henne och mig själv en skyddsväst. Tycker egentligen inte att det är för mycket begärt i vårt fina samhälle.
Sen stör jag mig väl lite på människor som hävdar att alla "offer" går att bota med lite psykvård. Det funkar inte så. Är total övertygad om att det vimlar av psykpatienter som aldrig går att göra något åt. Då är kanske frågan vad som är mest humant: låta de leva som maskiner, nerdrogade och inspärrade på ett sjukhus eller avliva på valfritt sätt som vi gör med te x aggressiva hundar som anses farliga för folk...??
Vad skulle du själv vilja om det var du som var sjuk?? Är det så viktigt att till varje pris hålla en människa vid liv oavsett hur högt priset är?? :va
Du betonade i en annan tråd vikten av personliga erfarenheter. Du vet "forskare i sin egen lilla värld". Så frågan till dig blir väldigt enkel: Hur många gånger har du eller din dotter blivit utsatt för våld av en psykklient? Jag utgår nu från att vi pratar om psykoser. Har du någon annan i din bekantskapskrets som har blivit det?

Sedan borde du kanske inte framställa dig som ett offer när det gäller din egen sjukdom och hur synd det då är om dig för att inte läkarna lyssnar till dig.

För övrigt låter jag ditt inlägg fortsätta att göra propaganda för mina åsikter!
 

Kia

Guest
Du betonade i en annan tråd vikten av personliga erfarenheter. Du vet "forskare i sin egen lilla värld". Så frågan till dig blir väldigt enkel: Hur många gånger har du eller din dotter blivit utsatt för våld av en psykklient? Jag utgår nu från att vi pratar om psykoser. Har du någon annan i din bekantskapskrets som har blivit det?

Sedan borde du kanske inte framställa dig som ett offer när det gäller din egen sjukdom och hur synd det då är om dig för att inte läkarna lyssnar till dig.

För övrigt låter jag ditt inlägg fortsätta att göra propaganda för mina åsikter!

Oj, här har vi en till som håller reda på mina inlägg... :) smickrad blir jag.

Om, hur och när jag eller någon nära blivit utsatt för våld av en psykiskt sjuk människa är inget jag tänker ventilera här. Det tillhör den lilla delen av mitt liv som jag faktiskt behåller privat. Är öppen att prata om det mesta annars.

Jag är inte ett offer alls. :D Har du tolkat mina inlägg på det viset då ber jag om ursäkt igen. Som sagt spenderar mycket tid på sjukhus. Bland akademiker och andra lärda människor. Tyvärr har jag mestadels sprungit på "översittar" fasoner hos dessa människor. Där inställningen är "jag vet bättre än dig för att det här har jag studerat och läst om.." Är man "svag" eller rädd för att fräsa ifrån och säga vad man tycker, ja då blir man lätt överkörd. Å det är just detta jag inte köper hos de akademiker jag varit i kontakt med. Tänker mest på de patienter som inte orkar eller vågar göra sin stämma hörd. Därför jag själv ofta väljer att tjafsa och säga emot just såna som läst sig till all kunskap.
Att jag både kan och gärna gör min stämma hörd torde vid det här laget framkommit redan?? Mig måste de lyssna på, jag hörs rätt bra. Har alltid totalvägrat att bli överkörd bara för att min utbildning inte anses lika omfattande och fin.

I många många väntrum har kommentaren "man måste vara friskt för att orka vara sjuk..." passerat. Sånt gör mig upprörd, man ska inte behöva kämpa för bli trodd och hörd....
Man ska inte behöva vara en "bitchig" lapplisa för att höras och synas i dessa kretsar...

Uppenbarligen glömde jag "Kia-faktorn" när jag postande följande inlägg:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2722678&postcount=116 :fakta

:D :D korkad eller inte... Jag har uppenbarligen gjort intryck och ni kommer inte att glömma den elaka lapplisan med de "söta" inläggen på sporthoj...
Sånt värmer iaf... :pannkyss
 
Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jaaaa, släpp ut aset... eller jag menar "stackaren" bland oss andra...

Ber en bön till "the man above" att det inte är min dotter han mördar nästa gång... han eller nån annan pskykiskt sjuk "stackare"... :yoparty

Vi får även hoppas att det inte är din dotter som ballar ur och rusar rakt in i en psykos någon gång.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Faktum är att du är inne på ett viktigt tema här, och att jag, givetvis ytterst motvilligt, måste ge dig rätt i en del av detta.

Du kan vara helt säker på att det är betungande även för mig. :mad:
Först juha01, sedan Chris Ash och nu, nu är det du som håller med?
:mad:


fy fan
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Jaaaa, släpp ut aset... eller jag menar "stackaren" bland oss andra...

Ber en bön till "the man above" att det inte är min dotter han mördar nästa gång... han eller nån annan pskykiskt sjuk "stackare"... :yoparty

Tänk att jag förutsåg detta redan i inlägg #5!

Du kommer en dag bli ett fall för psykiatrin (mina fem spänn) och det ska bli intressant om du kör samma stuk efter ditt tillfrisknande som nu. Jag vet inget, men det bara känns så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk att jag förutsåg detta redan i inlägg #5!

Du kommer en dag bli ett fall för psykiatrin (mina fem spänn) och det ska bli intressant om du kör samma stuk efter ditt tillfrisknande som nu. Jag vet inget, men det bara känns så.

Kan man garantera ett tillfrisknande eller är det bara din diagnos att läget är gynnsamt?
 

Kia

Guest
Tänk att jag förutsåg detta redan i inlägg #5!

Du kommer en dag bli ett fall för psykiatrin (mina fem spänn) och det ska bli intressant om du kör samma stuk efter ditt tillfrisknande som nu. Jag vet inget, men det bara känns så.

Jasså, du tror det? Intressant teori. Nu tror, observera att jag skriver tror då, att jag inte är ett dugg psyksvag och har jag inte hamnat på psyket än så lär jag nog inte göra det senare i mitt liv heller.

Varför ska jag ändra mig och mina åsikter för någon annan stör sig på mig?? Finns inte en enda anledning.
Jag får många dryga och ibland elaka svar på mina inlägg men jag får minst lika många PM av människor som uppskattar att jag vågar hugga emot "allvetarna" här på sporthoj som gärna och ofta trycker ner andra för att de sitter på en annan åsikt. Såna PM värmer (passar på att tacka Er därute..) och gör mig glad. Så hugg på bara.... Vad skulle det vara för disskussions forum om alla satt och dunkade varandra i ryggen med ett: "jag håller med dig grabben, så tycker jag också."??? Löjligt, man diskuterar för att man tycker olika. Klarar man inte av det ska man inte gå in i nån diskussion. Man kan ventiliera sin egen åsikt, kanske ibland hoppas på att man väckt en annorlunda och ny tanke hos iaf någon. Men man kan aldrig tvinga på någon annan att tycka som just JAG eller som just DU... :yoparty
 

Dr.Bike

Guest
Jasså, du tror det? Intressant teori. Nu tror, observera att jag skriver tror då, att jag inte är ett dugg psyksvag och har jag inte hamnat på psyket än så lär jag nog inte göra det senare i mitt liv heller.

Varför ska jag ändra mig och mina åsikter för någon annan stör sig på mig?? Finns inte en enda anledning.
Jag får många dryga och ibland elaka svar på mina inlägg men jag får minst lika många PM av människor som uppskattar att jag vågar hugga emot "allvetarna" här på sporthoj som gärna och ofta trycker ner andra för att de sitter på en annan åsikt. Såna PM värmer (passar på att tacka Er därute..) och gör mig glad. Så hugg på bara.... Vad skulle det vara för disskussions forum om alla satt och dunkade varandra i ryggen med ett: "jag håller med dig grabben, så tycker jag också."??? Löjligt, man diskuterar för att man tycker olika. Klarar man inte av det ska man inte gå in i nån diskussion. Man kan ventiliera sin egen åsikt, kanske ibland hoppas på att man väckt en annorlunda och ny tanke hos iaf någon. Men man kan aldrig tvinga på någon annan att tycka som just JAG eller som just DU... :yoparty

Har inte läst tråden, men håller med DETTA inlägg fullständigt! :tummenupp
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Som sagt spenderar mycket tid på sjukhus. Bland akademiker och andra lärda människor. Tyvärr har jag mestadels sprungit på "översittar" fasoner hos dessa människor. Där inställningen är "jag vet bättre än dig för att det här har jag studerat och läst om.."

Den inbillade sjuke - av Molière, kan ju rekommenderas.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jasså, du tror det? Intressant teori. Nu tror, observera att jag skriver tror då, att jag inte är ett dugg psyksvag och har jag inte hamnat på psyket än så lär jag nog inte göra det senare i mitt liv heller.

Varför tror du bara det är svaga människor som trillar dit, tror du på uber och untermenschen?
 

Kia

Guest
Den inbillade sjuke - av Molière, kan ju rekommenderas.

Va skönt att jag bara inbillar mig min sjukdom! Är precis på väg till sjukhuset för att avsäga mig all behandling och friskskriva mig. :yoparty

Gjorde för en tid sen ett EEG (var med i en trafikolycka...) och de hittade faktiskt aktivitet därinne... Hur många har papper på att det fungerar däruppe...?? :FU

Varför tror du bara det är svaga människor som trillar dit, tror du på uber och untermenschen?

Är det inte psyket som vacklar på dessa människor då...?? Alla människor har väl en svaghet... idetta fall hos dessa människor är det psyket. Alltså "psyksvag" bara ett ord. Slappna av!
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Är det inte psyket som vacklar på dessa människor då...?? Alla människor har väl en svaghet... idetta fall hos dessa människor är det psyket. Alltså "psyksvag" bara ett ord. Slappna av!

Ja, och det är bara svaga människor som bryter benet. Det är bara svaga människor som drabbas av influensan. Det är enbart skräp till människor som drabbas av cancer.
:tummenupp :rolleyes:
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Va skönt att jag bara inbillar mig min sjukdom! Är precis på väg till sjukhuset för att avsäga mig all behandling och friskskriva mig. :yoparty

Molières komedi är till viss del satir mot läkarnas okunskap :gnissla

Men hur kom en tråd ännu en gång att behandla din vs. akademikers kunskap.:va
Den här började med att handla om ett mördat barn och vad man kan hitta på med två hammare...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top