Va skönt att jag bara inbillar mig min sjukdom! Är precis på väg till sjukhuset för att avsäga mig all behandling och friskskriva mig.
Gjorde för en tid sen ett EEG (var med i en trafikolycka...) och de hittade faktiskt aktivitet därinne... Hur många har papper på att det fungerar däruppe...??
Är det inte psyket som vacklar på dessa människor då...?? Alla människor har väl en svaghet... idetta fall hos dessa människor är det psyket. Alltså "psyksvag" bara ett ord. Slappna av!
Jag tillhör säkert det som du tycker är "allvetare" och som du tydligen finner en viss glädje i att tjafsa med. Jag kan också lova att glädjen på intet sätt är besvarad.
Jag vill dock peka på det jag tycker är den stora bristen i hela ditt resonemang. Det finns fakta och det finns åsikter. Det står dig fullr fritt att ha vilka åsikter som helst och du kan få föra fram dem hur mycket som helst, stör varken mig eller andra. För min del får folk vara rasister, kommunister eller vad som helst, eller som i ditt fall tycka att man ska avliva alla psykiskt sjuka. Men det finns en klar skillnad när man börjar prata fakta, eller presentera sin åsikter som om dem vore fakta.
Om du påstår att psykiskt sjuka är så farliga så att du måste ha skydsdsväst på dig så presenterar du inte en åsikt, utan ett faktamässigt påstående. Jag har då rätten att kräva av dig att du klargör hur du VET detta. Det finns faktiskt forskning kring detta.
Jag har också rätten att ifrågasätta konsekvenserna av dina åsikter. Vi kan ta exemplet med psykiskt sjuka, i detta fall schiizofrena. Det finns i Sverige runt 100.000 som har den diagnosen. Hur många av dem vill du att vi ska låsa in? Och varför? Å hur hade du tänkt att det ska avgöras vem som ska låsas in? Eller är det så att du tycker det är ok att låsa in ett antal oskyldiga för att du ska känna dig säker? Gäller det i så fall bara sjuka eller även andra personer? Å har andra som känner sig rädda för andra saker samma rätt att kräva lagskydd? T.ex. de som är rädda för kamphundar eller motorcyklar? Eller dem ska stå ut med sin rädsla?
Så: Ja, du har rätten att sprida din, i mina ögon, skrämmande människobild men det hade varit kul om du kunde referera till annat än "Jag är bitchig om jag vill" eller Aftonbladet. Det är heller inget som imponerar på mig att man svarar med "Så du blev provocerad, precis vad jag ville!"