Jävla AS !

Status
Ej öppen för fler svar.

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
såg på nyheterna innan om den lilla killen som blev ihjälhuggen av ett helvetes jävla nyutskrivet psyko,, måtte det bli dödstraff på dom som ger sig på barn alltså det va ju inte första barnet som blev drabbat !

jag skulle gärna ha den jäveln i ett litet rum o 2 hammare i varje hand ( inte dödat honom) o hammrat av några ben här o där , jag blev så jävla förbannad så jag var tvungen o skriva av mig .........
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Är det bara jag som tycker att man ska spärra in sinnessjuka?
Dom är ju ett hopplöst fall!
Sinnessjuka har en tendens att kunna mörda kallblodigt (inga skuldkänslor) och att dom flesta sinnessjuka hör inre röster gör ju inte saken bättre!
Jag är mer arg på sjukvåren än på mördaren!


Fy fan!


Mina tankar går till familj och anhöriga!
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ser fram emot många inlägg med ett stort antal utropstecken och kulsprute-smileys.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Är det bara jag som tycker att man ska spärra in sinnessjuka?
Dom är ju ett hopplöst fall!
Sinnessjuka har en tendens att kunna mörda kallblodigt (inga skuldkänslor) och att dom flesta sinnessjuka hör inre röster gör ju inte saken bättre!
Jag är mer arg på sjukvåren än på mördaren!


Fy fan!


Mina tankar går till familj och anhöriga!



Edit: Var tvungen att skriva något vettigt svar också för att slippa försvara min kommentar i all evighet.

Vem vill inte "spärra" in sinnessjuka? Det är det som görs idag. Att "sinnessjuka" (menas i detta fall antagligen psykiskt sjuka) har tendens till att begå kallblodiga brott är inte sant. Inte värre än andra.

Hopplösa fall finns det, men väldigt lång ifrån alla psykdömda.

En del av den mest etiska lösningen (förutom att kastrera med osthyvel) för att förhindra detta finns i Miltons utredning.

Over and out, och med förväntan att någon annan ska ta över debaten.

....... helvetes jävla nyutskrivet psyko.....

jag skulle gärna ha den jäveln i ett litet rum o 2 hammare i varje hand ( inte dödat honom) o hammrat av några ben här o där , jag blev så jävla förbannad så jag var tvungen o skriva av mig .........

Låter som ett sunt beteende! Lite likt "psykot" du beskriver.


Edit 2: Innan Kia eller dyl kommer in i diskussionen måste jag bara säga att jag inte försvarar gärningsmannen från det avskyvärda brott han begått, han kommer att få ett straff vilket han är förtjänt av, men däremot försvarar jag en etisk människosyn utan slöa osthyvlar.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2733165 Edit: Var tvungen att skriva något vettigt svar också för att slippa försvara min kommentar i all evighet.

Vem vill inte "spärra" in sinnessjuka? Det är det som görs idag. Att "sinnessjuka" (menas i detta fall antagligen psykiskt sjuka) har tendens till att begå kallblodiga brott är inte sant. Inte värre än andra.

Hopplösa fall finns det, men väldigt lång ifrån alla psykdömda.

En del av den mest etiska lösningen (förutom att kastrera med osthyvel) för att förhindra detta finns i Miltons utredning.

Over and out, och med förväntan att någon annan ska ta över debaten.



Låter som ett sunt beteende! Lite likt "psykot" du beskriver.


Edit 2: Innan Kia eller dyl kommer in i diskussionen måste jag bara säga att jag inte försvarar gärningsmannen från det avskyvärda brott han begått, han kommer att få ett straff vilket han är förtjänt av, men däremot försvarar jag en etisk människosyn utan slöa osthyvlar.
:tummenupp
Bra skrivet. Det som har hänt är såklart en gigantisk tragedi men många kastar ut åsikter om psyksjuka människor utan ens strumpor på fötterna.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Styr upp utskrivningsnämderna istället!
Den här killen var dömd till sluten vård med särskild utskrivningsprövning, läkarna tyckte han var så frisk och kry så...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2733084 Är det bara jag som tycker att man ska spärra in sinnessjuka?
Dom är ju ett hopplöst fall!
Sinnessjuka har en tendens att kunna mörda kallblodigt (inga skuldkänslor) och att dom flesta sinnessjuka hör inre röster gör ju inte saken bättre!
Jag är mer arg på sjukvåren än på mördaren!


Fy fan!


Mina tankar går till familj och anhöriga!
du har förstås dokturerat i ämnat..

Personligen läger jag skulden på personalen som dels skrev ut han dels inte tog hand om han när han en vecka innan bad om hjälp..
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Styr upp utskrivningsnämderna istället!
Den här killen var dömd till sluten vård med särskild utskrivningsprövning, läkarna tyckte han var så frisk och kry så...

Han kanske var frisk och utan tecken på att tvångsvårdas längre. Vad han gjode sen är det stora problemet. Slutade knapra medicin, missbruk??? DÄR har vi ett stort problem med vården, men det är uppmärksammat och kommer förmoligen att ses över rejält. (förhoppningsvis)

Det är heller ingen lek att bli vårdad under tvång. Det finns många skräckexempel från sextio-sjuttiotalet där man tvånsvårdade folk kors och tvärs för tex utvecklinsstöningar, så det är inte bara att bura in folk hur som helst.

Ryssarna kallade alla oliktänkande för psyksjuka har jag för mig under kommunisttiden...
 

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
ne det kanske inte är ett sunt beteende men vafan vem i helvete ger sig på ett barn det e ta-mig-fan ordentligt spöstraff på det
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2733217 Han kanske var frisk och utan tecken på att tvångsvårdas längre. Vad han gjode sen är det stora problemet. Slutade knapra medicin, missbruk??? DÄR har vi ett stort problem med vården, men det är uppmärksammat och kommer förmoligen att ses över rejält. (förhoppningsvis)

Det är heller ingen lek att bli vårdad under tvång. Det finns många skräckexempel från sextio-sjuttiotalet där man tvånsvårdade folk kors och tvärs för tex utvecklinsstöningar, så det är inte bara att bura in folk hur som helst.

Ryssarna kallade alla oliktänkande för psyksjuka har jag för mig under kommunisttiden...
Till detta kommer psykoser som vem som helst kan få utan tidigare förvarning.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2733236 Släppa ut honom igen så han kan mörda en 8åring till gör ju saken bättre?
Nej VÅRD gör saken bättre. med efter kontroll och nedtrappning inte bara kasta ut han så han blir ensam och utstöt igen det är då såna här saker händer.

Är min teori nu är inte jag psykolog men det låter troligare att en deprimerad och bitter person flippar än nån annan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Styr upp utskrivningsnämderna istället!
Den här killen var dömd till sluten vård med särskild utskrivningsprövning, läkarna tyckte han var så frisk och kry så...

Det begås utan tvivel en massa misstag inom psykvården precis som inom allt annat. Men det är lite onödigt och sitta med facit i hand och raljera. Ingen kan se in i framtiden eller veta till 100% vad en människa kommer göra eller inte göra och man kan inte låsa in alla 9 miljoner människor i Sverige. Psykiskt sjuka som grupp är som bekant inte farligare än friska, minns jag inte fel så är det tom så att friska människor är mer benägna att begå våldsbrott. Bonny kan rätta mig om jag har fel.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top