Ja då var man här

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Ja då har man bestämt sig för en hoj!

Det blir min sambos jobbarkompis Yamaha FZR 600 R Thundercat som är av årsmodell - 98
(var ingen Honda som vi trodde först) men den var kanon fin Yamaha:n

Så nu väntar jag bara på att få hämta den, han skulle köra den någon vecka till innan han ville bli av med den ;D hahha

Sen så!
Grattis till din första hojj :tummenupp.
Själv ska jag inhandla en gixxer 600, kör upp på en Gsx750 - 98. Hur skön och lätthanterad som helst.

Välkommen hit du också :D Själv hitta jag hit igår =D!
Hoppas du får en härlig MC säsong och lycka till med kortet du också =D!
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Grattis till din första hojj :tummenupp.
Själv ska jag inhandla en gixxer 600, kör upp på en Gsx750 - 98. Hur skön och lätthanterad som helst.

Välkommen hit du också :D Själv hitta jag hit igår =D!
Hoppas du får en härlig MC säsong och lycka till med kortet du också =D!

Tack!:)

Ja var med lite inne på en gixxer 600, eller honda cbr 600 eller denna yamaha:n som jag fastnade för.
Va är de för årsmodell på gixxern?

Jag ska köra upp med körskolans MC tänkte jag för de är lätt hanterade.

Här finns en hel del bra saker på Sporthoj så kul att man hittat hit:)

Hoppas du med får en toppen säsong. sj ska jag börja övningsköra så snart jag får hojjen :) men håller på med teorin nu och snart ska jag boka uppskrivning, ska nog inte bli några problem. Hur går de för dig på den fronten?

Å varför ville han ha den en sista vecka tro? Hmmmm.......

Mig gör de inget jag har inte betalat den än och skrivit papper så än är den inte min men snart så :)
 
Last edited:

Hayabusa_Richard

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
2010 Suzuki Gsxr 1300 Hayabusa
Grattis till din först hoj...Håller själv också på med mitt kort,uppskrivningen avklarad i alla fall.Köpte min första hoj idag.En Yamaha FZ6 - 07...:D
Lycka till med kortet,vi kanske ses ute på vägarna när vi båda har kortet.
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
Monster S4R
Jo de sa min sambo med :) men jag är envis, men kanske får ge mig haha




Tänkte satsa på A obeg. men beror på hoj och så med.




Jo den är med i min lilla lista över tänkbara objekt :D

Beror väl lite på hur du ska använnda hojen. Började själv med en gixxer 600, lagom maskin tycker jag, men saknar vridet som finns i en lite större cykel, blir mycket växlande ist. Längden ska man nog inte haka upp sig så mycket på, sj upplever jag att många hojar känns stora när man sitter på dom stillastående, men när man väl är i rullning och sitter på plats känns dom mer "lagom" om du förstår vad jag menar. Det är ju min åsikt iaf.

Välkommen o lycka till:tummenupp

Sorry, missa att du hade köpt hoj :glömdet
 
Last edited:

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Grattis till din först hoj...Håller själv också på med mitt kort,uppskrivningen avklarad i alla fall.Köpte min första hoj idag.En Yamaha FZ6 - 07...:D
Lycka till med kortet,vi kanske ses ute på vägarna när vi båda har kortet.

Hehehe Gött :D grattis själv :)

Jag längtar tills man kan ut och gasa för fullt på vägarna hehe
 

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Letar
Välkommen, och grattis till hojköpet :) Går också och spanar efter första hoj som även den ska övningsköras på så det var en intressant tråd detta. Hoppas du får ditt kort i år, mitt får vänta tills våren dock.
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Välkommen, och grattis till hojköpet :) Går också och spanar efter första hoj som även den ska övningsköras på så det var en intressant tråd detta. Hoppas du får ditt kort i år, mitt får vänta tills våren dock.

Jag ska satsa på att ta innan hösten men får se :)
teori provet är bokat iaf :) hehee

Va ska du ha för hoj? eller är intresserad av?
 

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Letar
Jag ska satsa på att ta innan hösten men får se :)
teori provet är bokat iaf :) hehee

Va ska du ha för hoj? eller är intresserad av?

Antagligen blir det nog helt enkelt den bäst omhändertagna och nyaste hojen runt 600cc jag kan hitta för ca 30k i jan/feb. Fördelen med att vara ny för hojåkning är väl att man inte har så mycket förutfattade meningar om märken och modeller :) Fast det hinner nog ändras på bara genom att hänga här tills dess hehe. Fick jag välja helt själv och hade lite mer budgeterat för hoj så hade det kanske blivit en Triumph Daytona 675, var och tittade på några sådana hos en handlare förra veckan och blev lite småförälskad. Om jag kan hitta en TT600 som är föregångaren så kanske det blir det :)
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ne Insplanet va inte billiga :)
Ringt runt till massa bolag och fått fram bra priser länet var billiga på försäkring för tjejer :)

Har också testat Insplanet och de är inte billigast, kanske inte så konstigt. De behöver ju också lön... :huvet

Varför sporthoj som 1:a hoj? Men är du van vid hojar så är det ju skönt att köra sporthoj, men annars är Bandit-typen av hoj bra ingångsmodell.
Glöm CBR900RR om du inte är riktigt duktig på hoj.

Jag körde körskolans mellanklass slöhoj och gick sedan till 1000cc Thunderace -> Ninja ZX-9R -> nu ZX-10R. Det är skönare att köra hoj med stor maskin då kraften finns när man vill ha den. Hastigheten beror på gashandtaget och huvudet.

Fridaj; Passa på att provköra så mycket hojar som möjligt framöver så du vet vad du vill ha nästa gång du vill byta. :tummenupp
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Antagligen blir det nog helt enkelt den bäst omhändertagna och nyaste hojen runt 600cc jag kan hitta för ca 30k i jan/feb. Fördelen med att vara ny för hojåkning är väl att man inte har så mycket förutfattade meningar om märken och modeller :) Fast det hinner nog ändras på bara genom att hänga här tills dess hehe. Fick jag välja helt själv och hade lite mer budgeterat för hoj så hade det kanske blivit en Triumph Daytona 675, var och tittade på några sådana hos en handlare förra veckan och blev lite småförälskad. Om jag kan hitta en TT600 som är föregångaren så kanske det blir det :)


TT600 fanns en fin på blocket till salu!! gul/svart 1 ägare!

Har också testat Insplanet och de är inte billigast, kanske inte så konstigt. De behöver ju också lön... :huvet



Jag körde körskolans mellanklass slöhoj och gick sedan till 1000cc Thunderace -> Ninja ZX-9R -> nu ZX-10R. Det är skönare att köra hoj med stor maskin då kraften finns när man vill ha den. Hastigheten beror på gashandtaget och huvudet.

Fridaj; Passa på att provköra så mycket hojar som möjligt framöver så du vet vad du vill ha nästa gång du vill byta. :tummenupp

Tack!
Jo jag ska minsann testa lite fler hojjar sen när jag vant mig vid min Yamaha Thundercat :) hihi den får duga så läge :)
 
Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Tack!
Jo jag ska minsann testa lite fler hojjar sen när jag vant mig vid min Yamaha Thundercat :) hihi den får duga så läge :)

Alla hojar är kul när man är van vid bil! :) De flesta hojar går att justera i höjd, så även Ninja. Jag är nere i Småland ibland på helgerna, kommer nog få dig att köpa ZX-10R med tiden. :yoparty
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Alla hojar är kul när man är van vid bil! :) De flesta hojar går att justera i höjd, så även Ninja. Jag är nere i Småland ibland på helgerna, kommer nog få dig att köpa ZX-10R med tiden. :yoparty

Nu är sänkningssatsen beställd till min "dunder cat" :) får se hur det går sen med körningen
Hehehe sen vill jag ha en R1:a det ska sparas pengar till en sådan nu :D hehee
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Yes då var uppskrivningen avklarad! :D men nu väntas det en Riskutbildning för MC med innan man får köra upp i vår... och inte en jäkel har ju utbildning för att få hålla den där riskutbildningen.... :( så jäv*a dumt att det kommer regler innan trafikskolorna ens har utbildning för att hålla i kurserna...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Yes då var uppskrivningen avklarad! :D men nu väntas det en Riskutbildning för MC med innan man får köra upp i vår... och inte en jäkel har ju utbildning för att få hålla den där riskutbildningen.... :( så jäv*a dumt att det kommer regler innan trafikskolorna ens har utbildning för att hålla i kurserna...

Grattis! Gött att ha teorin avklarad redan så du kan fokusera på körningen till våren!:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top