Jag älskar parkeringsvakter

Status
Ej öppen för fler svar.

Kia

Guest
HanneZ skrev:
Ja, tur det finns lågavlönade P-lisor som gör det tråkiga jobbet :hihi


Precis... ja jobbar i stort sett gratis... allt för att få chansen att kunna glädja mina medmänniskor... :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Markus skrev:
Ja, det är sant. Inga poliser gör sitt jobb och alla lapplisor gör sitt jobb felfritt.
Jag gillar inte lastbilschaffisar för de är överviktiga och ser ut som sluskar för övrigt. Men det är kul att sakta in framför er så att ni får lägga en kvart på att komma upp i marschfart igen. :blah
Hahaha... gör så du. :tummenupp
(Om du tror jag saktar in för sånt d.v.s.)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
bad santa skrev:
står ju det ju hahah kör inte någon just nu :( det är vinter o kallt ute :hihi
Jo men på dig står det gsxr 1000 och nån sån verkar du ju inte ha. Är du en sån där som hänger på sporthoj-site men inte har någon sporthoj? Wannabe kallar vi sånna va? :hihi
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
War-psycho skrev:
Att jag inte gillar poliser beror på att dom inte gör sitt jobb.
Det är en jäkla skillnad på att gnälla på p-lisar som gör sitt jobb.
Framgår det egentligen om folk gnäller på att p-lisor inte sköter sitt jobb, eller om folk gnäller på deras jobb...?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
Hahaha... gör så du. :tummenupp
(Om du tror jag saktar in för sånt d.v.s.)

Nej, jag tror du är en seriemördarchaffis som äter pyttipanna på vägkrogarna dagtid och tJöR öVeR bilister nattetid. :rofl

PS.
Har du pansarlänksarmband i 14K med ditt namn graverat i skrivstil?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Hehe ja fan, o sen bara pinna iväg! Antagligen ger det mest effekt i uppförsbacke. Detta måste provas snarast!

Ja, i rödlysen kan man sabba rejält också. Du har väl sett hur de försöker planera körningen genom att krypköra fram mot stoppet så de inte ska behöva stanna helt? Så snart sådant lömskt beteende noteras så slänger man sig in framför och bromsar mjukt men bestämt, sedan kan man återgå till filen man var i nyss. :D
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
War-psycho skrev:
Jag kan tala för yrkesförarna (tyngre kategorin), och tycker om att ni finns.
Synd att övervakningen minskat i Stockholm på senare åren, det märks på framkomligheten.
(Märks kanske inte så mycket i en personbil, men för oss gör det skillnad.)

Keep up the good work.

P-lisor = :tummenupp

Poliser = :tummenner

Jo jätte mycket bra gör dom i stockholm. Fråga bara min arbetskamrat som kom med lastbil till gamla stan och hade en lapplisa som stog med stoppur när han lastade. Hon sa i princip "Är du borta mer än 10 min när du lastar så lappar jag direkt". Han skulle leverera 5 st pall 300 m från lastzonen, som ska dras över kullersten. Han klarade det, men han fick springa som en idiot.

Jag har även haft lapplisor som stått och hängt vid min budhoj när man varit uppe hos en kund i 20 sekunder och ställt sig fint längst med en husvägg eller på annat sätt som absolut inte är farligt.

Nej, som YRKESFÖRARE(kör bil nu) så har jag inte mycket till övers för lapplisor. Att nån som står parkerad (uppenbart att dom inte lastar alltså) på lastzonen, som jag ska parkera på, får en bot och att jag även får en när jag dubbelparkerar utanför den gör inte någon gladare.

Sen har övervakningen ÖKAT dom senaste åren i stockholm. Förra året anställdes 150 st nya lapplisor.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
Ja, i rödlysen kan man sabba rejält också. Du har väl sett hur de försöker planera körningen genom att krypköra fram mot stoppet så de inte ska behöva stanna helt? Så snart sådant lömskt beteende noteras så slänger man sig in framför och bromsar mjukt men bestämt, sedan kan man återgå till filen man var i nyss. :D
Yepp, bra trick o komma ihåg när dom inte håller till höger :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Markus skrev:
Nej, jag tror du är en seriemördarchaffis som äter pyttipanna på vägkrogarna dagtid och tJöR öVeR bilister nattetid. :rofl
Ähum... Inte så långt från sanningen faktiskt. :D

Markus skrev:
PS.
Har du pansarlänksarmband i 14K med ditt namn graverat i skrivstil?
Nä... (och hajar faktiskt inte poängen? :rolleyes: )
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
...och förbered dig på en plötslig hastighetsökning. :D

Äh, man får väl hålla lite koll. Det har gått bra hittills. :)
Lite helljusblink förgyller stockholmsträngseln. :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
EBS skrev:
Jo jätte mycket bra gör dom i stockholm. Fråga bara min arbetskamrat som kom med lastbil till gamla stan och hade en lapplisa som stog med stoppur när han lastade. Hon sa i princip "Är du borta mer än 10 min när du lastar så lappar jag direkt". Han skulle leverera 5 st pall 300 m från lastzonen, som ska dras över kullersten. Han klarade det, men han fick springa som en idiot.
Jo, visst finns det puckon, men fråga honom hur många lastzoner som är tomma på hans runda, så ska du se vilket som är det största problemet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top