Jag älskar parkeringsvakter

Status
Ej öppen för fler svar.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
War-psycho skrev:
Jo, visst finns det puckon, men fråga honom hur många lastzoner som är tomma på hans runda, så ska du se vilket som är det största problemet.

Då är vi tillbaka på det problemet som jag också skrev om. Den blir inte tom för att dom får en bot på bilen. Dom som ställer sig där VET att dom inte får och tar risken.
Utanför ett av mina stopp på en av dom rundorna jag kör (östermalm, humlegårdsgatan) så står det nästan alltid 2 - 3 st porschar eller stadsjeepar på lastzonen. Oftast med en lapp på rutan, men det hindrar dom inte från att parkera där. Därimot får jag en bot när jag försöker ställa mig snyggt för att kunna lasta.

Kia:
Hoppas du inte tar illa upp av mina påhopp på lapplisor, det är inte personligt utan mot yrkesgruppen.
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Kia skrev:
Frisk? Jooo jag känner mig rätt pigg faktiskt. Jobbar ute i friska luften och mår så himla bra. Tog jobbet för att få glädjen att lära svenssons att man kan inte parkera precis som det faller en in... Ibland måste man tänka till lite och då hjälper vi dem med de... Som sagt yrkestrafiken, räddningsfordon osv måste kunna komma fram och sån fattar inte svenssons som inte kan parkera ordentligt... Älskar mitt jobb... :Bugar

Pratade senast idag med ett par brandmän som har varit med om att deras befälsbil har blivit lappad när den stått med blåsljusen på utanför ett hyreshus. Hur tänker man som lapplisa/lapplasse då?
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
EBS skrev:
Då är vi tillbaka på det problemet som jag också skrev om. Den blir inte tom för att dom får en bot på bilen. Dom som ställer sig där VET att dom inte får och tar risken.
Utanför ett av mina stopp på en av dom rundorna jag kör (östermalm, humlegårdsgatan) så står det nästan alltid 2 - 3 st porschar eller stadsjeepar på lastzonen. Oftast med en lapp på rutan, men det hindrar dom inte från att parkera där. Därimot får jag en bot när jag försöker ställa mig snyggt för att kunna lasta.
Jo, stoppförbud & snabb bortforsling skulle behövas på lastplatserna. Busshållsplatserna brukar ju hållas rätt rena.

Men det skulle dock kräva fler lapplisor, vilket säkert skulle uppröra många här.

Faktum är dock att övervakningen har minskat, vilket gör risken för att man ska få en lapp minskat.
Därför är det fler som ställer sig på t.ex. lastzoner nu, än förr.
Så det blir knappast bättre med mindre lisor.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kia skrev:
Nope, har provat att gett de den minen men då kastar de sig över mig och skriker "älskade lapplisa, var har du varit hela mitt liv??" :yoparty

Ärligt talat, hade du varit snygg hade du nog kunnat få ett riktigt jobb.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mattias skrev:
Ärligt talat, hade du varit snygg hade du nog kunnat få ett riktigt jobb.
Ge tjejen ett bryt. Hon kör SAAB 9-5 och hävdar att den är ungdomlig, sportig, snabb och högteknologisk.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
War-psycho skrev:
Jaså, du jobbar åxå som lapplisa då ? :rofl

Nej, det var inte så jag menade. Jag menade att om man nu blir lapplisa så är det för att man inte duger till nåt PLUS att man är ful. Är man oduglig och snygg får man ett riktigt jobb ändå.

I mitt fall behöver jag inte vara snygg (även om jag är sjukt läcker, såklart), för jag besitter social kompetens, respekt för mina medmänniskor (nåja) och en helt fantastisk känsla för feeling.

Fula, odugliga och taktlösa människor blir lapplisor, det finns liksom inget att välja på. En del med de förutsättningarna kör iofs långtradare.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Mattias skrev:
Nej, det var inte så jag menade. Jag menade att om man nu blir lapplisa så är det för att man inte duger till nåt PLUS att man är ful. Är man oduglig och snygg får man ett riktigt jobb ändå.

I mitt fall behöver jag inte vara snygg (även om jag är sjukt läcker, såklart), för jag besitter social kompetens, respekt för mina medmänniskor (nåja) och en helt fantastisk känsla för feeling.

Fula, odugliga och taktlösa människor blir lapplisor, det finns liksom inget att välja på. En del med de förutsättningarna kör iofs långtradare.
:rofl :rofl :rofl

(Förresten, vad jobbar du med då?)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
War-psycho skrev:
Jo, stoppförbud & snabb bortforsling skulle behövas på lastplatserna. Busshållsplatserna brukar ju hållas rätt rena.

Men det skulle dock kräva fler lapplisor, vilket säkert skulle uppröra många här.

Faktum är dock att övervakningen har minskat, vilket gör risken för att man ska få en lapp minskat.
Därför är det fler som ställer sig på t.ex. lastzoner nu, än förr.
Så det blir knappast bättre med mindre lisor.

Vad skulle fler lapplisor göra för skillnad? Det är oftast folk som har råd som ställer sig på lastzonen, stoppförbudet m.m.

Jag röstar heller för fler lastzoner i innerstan. Det finns en hel del parkeringshus, så man kan lätt göra i princip alla gator till lastzoner mellan 7 och 17.

Hur kan övervakningen ha minskat? Jämnfört med när? Det är faktum att dom anställde 150 st nya förra året. Jag vet att dom har minst 10 st som patrullerar bara gamla stan hela dagarna. Jag tycker iallafall att övervakningen är betydligt större än för 2 - 3 år sedan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top