Jag älskar parkeringsvakter

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
War-psycho skrev:
Som sagt... mer dynamit. :tummenupp
Där tog argumenten mer eller mindre slut... ;)

Nu tror du säkert att jag vill få det till att jag är störst bäst och vackrast, även om jag inom snar framtid är det ville jag mest komma fram till att vi därmed borde förstå varandra nu, hehe.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
EBS skrev:
Vad skulle fler lapplisor göra för skillnad? Det är oftast folk som har råd som ställer sig på lastzonen, stoppförbudet m.m.
Därför det är lapplisorna som fixar bortforslingen, som jag faktiskt pratade om.
EBS skrev:
Jag röstar heller för fler lastzoner i innerstan. Det finns en hel del parkeringshus, så man kan lätt göra i princip alla gator till lastzoner mellan 7 och 17.
Vad hjälper fler lastzoner, om massa felparkerare ska få stå där ostraffat ?
EBS skrev:
Hur kan övervakningen ha minskat? Jämnfört med när? Det är faktum att dom anställde 150 st nya förra året. Jag vet att dom har minst 10 st som patrullerar bara gamla stan hela dagarna. Jag tycker iallafall att övervakningen är betydligt större än för 2 - 3 år sedan.
Det är möjligt, men innan dess hade avregleringen sållat bort många fler än 150.
Sen har dom vart tvugna att anställa fler igen, då det inte funkade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
Det är möjligt, men innan dess hade avregleringen sållat bort många fler än 150.
Sen har dom vart tvugna att anställa fler igen, då det inte funkade.

Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?

HanneZ skrev:
Nej, Mattias blir så jobbig på msn då.

Ja, men jag vill se igen. Bryggbilden. :yoparty
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Markus skrev:
Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?



Ja, men jag vill se igen. Bryggbilden. :yoparty
Nej, jag är numera uppgraderad med 17 kg och vägrar visa mitt forna jag
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)


Jaha, du är sosse också? Kunde man ju gett sig fan på, förklarar en hel del. :rofl
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
War-psycho skrev:
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)

Nu är det ju iförsig så att dom fortfarande är anställda av Gatu och fastighetskontoret. Det står det iallafall på alla bilar dom åker runt i och på deras jackor. Privata parkeringar regleras såklart av privata bolag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
Sosse ?!!? Nä, nu har du nog fått en probe för mycket i UFO't ?

Sosse är jag IKKE !!!

Nänä, och du tycker avregleringar är dåliga per automatik ("som vanligt") för att du är vad, chaffis?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
War-psycho skrev:
Vad hjälper fler lastzoner, om massa felparkerare ska få stå där ostraffat ?

Det är ju inte så att det inte finns några lapplisor nu. Jag tycker dom är fullt tillräckligt många.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
EBS skrev:
Nu är det ju iförsig så att dom fortfarande är anställda av Gatu och fastighetskontoret. Det står det iallafall på alla bilar dom åker runt i och på deras jackor. Privata parkeringar regleras såklart av privata bolag.
Privata bolag har även vanliga gatuområden, speciellt i förorterna.
Alla arbetar på uppdrag från Gatu och fastighetskontoret.

Ungefär som SL, många olika entrepenörer, som kör åt samma beställare.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Markus skrev:
Nänä, och du tycker avregleringar är dåliga per automatik ("som vanligt") för att du är vad, chaffis?
Nej, i avregleringshysterin för ett antal år sedan, så gick det oftast fort & fel till.
Det har tagit ett bra tag att reda upp. (Citypendeln är ett exempel, Connex är ett annat exempel som strulade i början)

Avreglering är nog bra, bara man skriver kraven först, och inte bara tar lägstbjudande.

Äckliga staten behåller ju monopolet på det dom tjänar pengar på, sprit, läkemedel & spel. (Spel börjar dock komma nu.)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top