Jag älskar parkeringsvakter

Status
Ej öppen för fler svar.

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Da Fris skrev:
Nu tycker jag om sen jag sålde mina bilar........ först en pippigul Audi S4 Avant 325hk sänkt med 19" fälgar, kan ju lugnt säga att den stack ut = fick böter var och varannan dag :huvet

Sen trodde man att man var smart och bytte till en Mustang Mach 1 -69 men den hittade ni lika lätt. Den dagen när jag kom hem från jobbet och insåg att det bara var min bil som hade blitt lappad på hela gatan blev man ju lite sne......

Efter det insåg jag vad som gällde, sålde allt med fyra hjul och nu tycker jag om er.....


Behöver jag skriva att jag av princip aldrig betalar en parkeringsavgift........ :rodnar
Bästa bilen jag haft var min camaro 70 med 800 hk. ingen vågade ligga i närheten vare sig framför eller bakom. (fick ha hörselkåpor när man åkte).
Inte kul att ligga och trycka nån i röven när man kan få bilen lackad i gummifärg i 100 :banana
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Markus skrev:
Ja, i rödlysen kan man sabba rejält också. Du har väl sett hur de försöker planera körningen genom att krypköra fram mot stoppet så de inte ska behöva stanna helt? Så snart sådant lömskt beteende noteras så slänger man sig in framför och bromsar mjukt men bestämt, sedan kan man återgå till filen man var i nyss. :D
Det finns dom som nitar framför hojar åxå... lär vara lika kul att se dom dratta på arslet. :)
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
MDM skrev:
Bästa bilen jag haft var min camaro 70 med 800 hk. ingen vågade ligga i närheten vare sig framför eller bakom. (fick ha hörselkåpor när man åkte).
Inte kul att ligga och trycka nån i röven när man kan få bilen lackad i gummifärg i 100 :banana
hade du för stallspeed på den? min förrachefs charger låg på 5500varv innan den börja driva hehe satt kompressor på den lite skoj o åka i i köerna
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Kia skrev:
Precis... ja jobbar i stort sett gratis... allt för att få chansen att kunna glädja mina medmänniskor... :tummenupp
Glädja mina medmänniskor? Okej, säg att lilla olle betalar för sin fina parkering, en dag kommer görgen och snor hans parkering, då kommer det en p-lisa och sätter en bot, men det hjälper inte stackars olle för dagen - bilen står fortfarande kvar. Nästa dag har görgen lärt sig en läxa, men då står det en annan bil på stackars olles parkering.

Den andra utgången blir att det inte kommer någon mer och parkerar på olles parkering, visst, olle är nöjd och slipper tänka på det, greger är tokarg över boten och kommer få äta nudlar månaden ut, han har gjort fel, så det är rätt åt han, men sur blir han, då har du alltså inte gjort folket i helhet gladare, hur menar du när du säger att du gör dina medmänniskor gladare?


Obs, läs detta inlägget med en skopa salt framför munnen och ironiglasögonen på, allt för att undvika missförstånd :mattias
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
NSR_Martin skrev:
Glädja mina medmänniskor? Okej, säg att lilla olle betalar för sin fina parkering, en dag kommer görgen och snor hans parkering, då kommer det en p-lisa och sätter en bot, men det hjälper inte stackars olle för dagen - bilen står fortfarande kvar. Nästa dag har görgen lärt sig en läxa, men då står det en annan bil på stackars olles parkering.

Den andra utgången blir att det inte kommer någon mer och parkerar på olles parkering, visst, olle är nöjd och slipper tänka på det, greger är tokarg över boten och kommer få äta nudlar månaden ut, han har gjort fel, så det är rätt åt han, men sur blir han, då har du alltså inte gjort folket i helhet gladare, hur menar du när du säger att du gör dina medmänniskor gladare?


Obs, läs detta inlägget med en skopa salt framför munnen och ironiglasögonen på, allt för att undvika missförstånd :mattias
Du har rätt.

P-lisorna borda ha dynamit med sig, och spränga bort alla felparkerare. :tummenupp

Eller annars skulle det säkert bli bättre utan p-lisor ?
 

Kia

Guest
NSR_Martin skrev:
Glädja mina medmänniskor? Okej, säg att lilla olle betalar för sin fina parkering, en dag kommer görgen och snor hans parkering, då kommer det en p-lisa och sätter en bot, men det hjälper inte stackars olle för dagen - bilen står fortfarande kvar. Nästa dag har görgen lärt sig en läxa, men då står det en annan bil på stackars olles parkering.

Den andra utgången blir att det inte kommer någon mer och parkerar på olles parkering, visst, olle är nöjd och slipper tänka på det, greger är tokarg över boten och kommer få äta nudlar månaden ut, han har gjort fel, så det är rätt åt han, men sur blir han, då har du alltså inte gjort folket i helhet gladare, hur menar du när du säger att du gör dina medmänniskor gladare?


Obs, läs detta inlägget med en skopa salt framför munnen och ironiglasögonen på, allt för att undvika missförstånd :mattias


Det hela är väldigt enkelt förstår du...
När jag delar ut mina p-böter gör jag det med ett så glatt leende på läpparna att folk inte kan låta bli att bli lite glada mitt i all elände... :7peta
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kia skrev:
Det hela är väldigt enkelt förstår du...
När jag delar ut mina p-böter gör jag det med ett så glatt leende på läpparna att folk inte kan låta bli att bli lite glada mitt i all elände... :7peta
Jag tror snarare du ger dom minen du har på profilen.................

.... o då bööööööörnar dom där ifrån :hihi
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
War-psycho skrev:
Du har rätt.

P-lisorna borda ha dynamit med sig, och spränga bort alla felparkerare. :tummenupp

Eller annars skulle det säkert bli bättre utan p-lisor ?
Jajjemen, spräng bort dom så får dom en trevlig överraskning, istället för en tråkig bot! :tummenupp


Det jag försöker få fram är väll att jag tycker liknande saker som EBS skrev om är fel, det är egentligen inte själva p-lisornas fel, som du sa så gör dom bara sitt jobb, det är väll mer deras jobb som det är fel på, det borde tillåtas att vara lite mer human...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
NSR_Martin skrev:
Jajjemen, spräng bort dom så får dom en trevlig överraskning, istället för en tråkig bot! :tummenupp


Det jag försöker få fram är väll att jag tycker liknande saker som EBS skrev om är fel, det är egentligen inte själva p-lisornas fel, som du sa så gör dom bara sitt jobb, det är väll mer deras jobb som det är fel på, det borde tillåtas att vara lite mer human...
Sådärja... nu låter du lite mer förnuftig iallafall. :tummenupp
 

Kia

Guest
HanneZ skrev:
Jag tror snarare du ger dom minen du har på profilen.................

.... o då bööööööörnar dom där ifrån :hihi


Nope, har provat att gett de den minen men då kastar de sig över mig och skriker "älskade lapplisa, var har du varit hela mitt liv??" :yoparty
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, lapplisorna gör sannerligen samhället en stor tjänst. Det är inte alls folk med svår uppväxt och feta hangups som blir lapplisor. Väl?

Eller så är de samhällets bottenskrap, lowest of the low, människor som njuter av att stjäla pengar av vanligt folk.

Lapplisor suxxar undantagslöst på fett jävla arsel.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mattias skrev:
Ja, lapplisorna gör sannerligen samhället en stor tjänst. Det är inte alls folk med svår uppväxt och feta hangups som blir lapplisor. Väl?

Eller så är de samhällets bottenskrap, lowest of the low, människor som njuter av att stjäla pengar av vanligt folk.

Lapplisor suxxar undantagslöst på fett jävla arsel.
:fakta
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
War-psycho skrev:
Sådärja... nu låter du lite mer förnuftig iallafall. :tummenupp
Sedärja, det finns hopp om det! :hihi
Har på senare tid märkt att minsa bästa egenskap knappast är att få folk att förstå hur jag tycker och tänker :fakta Övning ger färdighet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top