Jag är hemskt glad...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Swedie skrev:
Jag kommer nog stänga ner sporthoj.com för gott.

VEM SOM HELST FÅR KOMMA OCH HÄLSA PÅ!

Jag kommer bo i fetaste lyan! hehe
3 vånings hus som kostar 4 mille var vad jag bodde i när jag blev ... omhändertagen. Betalade 400 dollar för ett rum i detta hus, fast det var bara jag och polaren som bodde där! (PARTIES!!!!!)

Huset står kvar, och jag är fortfarande vän med ägaren. Så kom o hälsa på!

Bild på mig utanför ett annat hus.. bara på vad jag gillar å göra när jag inte FÅR köra hoj av CHP :hihi

Åfan... Säkert? :(

Jaså, du är en galning på mountainbiken också? hehe, brukar också hålla på lite med det där... :) Vad har du för grejer på? Är det Shimano LX/XT/XTR som gäller i staterna också eller? Oj, sorry... hålla mig till ämnet... :kocko

Edit: Glömde det viktigaste! Grattis om du får komma tillbaka dit!!

HA DE GÔTT
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet inte vad för växlar jag hade på cykeln, jag behövde bara nått på 2 hjul att roa mig på så jag köpte en mountainbike, kostade inte mer än 300 dollar... hade fina framstötdämpare å grejs! :) Jag gjorde en 72ft endo ... vet inte hur långt det är i meter... 25 meter va? Cirklar kunde jag oxå göra, fast inte så tajta, typ 5 meter i diamater..
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Swedie skrev:
Jag vet inte vad för växlar jag hade på cykeln, jag behövde bara nått på 2 hjul att roa mig på så jag köpte en mountainbike, kostade inte mer än 300 dollar... hade fina framstötdämpare å grejs! :) Jag gjorde en 72ft endo ... vet inte hur långt det är i meter... 25 meter va? Cirklar kunde jag oxå göra, fast inte så tajta, typ 5 meter i diamater..

haha, ok... Dom är roliga att leka med iallafall... När man inte kan köra hoj..:)
Japp, 25 meter... Det är bra jobbat!! :yoparty tajta cirklar är jäkligt svårt... iallafall med mitt as till cykel... Men att först göra en 180 stoppie och sen gå upp på bakhjulet och slänga runt den 180 grader där med när bakhjulet står still, det går... :)
Men var det där med att stänga SH seriöst?

HA DE GÔTT
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
1; Fetfint, då är semestern bokad.

2; I helvete du stänger ned sporthoj.com

Så ÄR det. :Bugar :brinnerup

/P

Swedie skrev:
Jag kommer nog stänga ner sporthoj.com för gott.

VEM SOM HELST FÅR KOMMA OCH HÄLSA PÅ!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
haha ! Angående stänga SH ... det var ett skämt, men glömde smilyn för det!!! :skrämd SH forever! Jag stänger aldrig SH självmant!

Blir inte å rädda välfärden i Sverige :lol

lowrider, keep in touch.. hehe. Jag vet mer nästa vecka.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Ah du sämta mig aprillo!!! Sacramento idioto, jag giva dig på moppo.... ( :gnissla :D )


(vicken röta att det här är i OT-forumdelen, annars blir man väl bannad snart hehe)


Swedie skrev:
haha ! Angående stänga SH ... det var ett skämt, men glömde smilyn för det!!! :skrämd SH forever! Jag stänger aldrig SH självmant!

Blir inte å rädda välfärden i Sverige :lol

lowrider, keep in touch.. hehe. Jag vet mer nästa vecka.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
angående hälsa på! Om jag åker över, och ni kännr för det kan vi ju anordna en SH vandring över till Södra Cali för PARTY ALA SWEDISH STYLE! Och få dit lite feta Calibabes för att göra kvällen skön! Tro mig om jag går runt med ordet "Imported Swedish Guys Party" lol... FEEET FEEEEST!!!!!! Vi kan ta det på stranden oxå! Har en polare som bor på stranden, han lånar säkert ut sitt crib till mig!

När jag var i Californien så jobbade jag endast 200 meter från stranden! Jag kommer ihåg att jag satt och tittade ut ur fönstret på jobbet och tänkte på hur lyxigt jag hade det! Min bästa polare som jag även jobbade med... vi joggade jämns med en kilometer eller så av stranden varje dag i "tank tops" och glänste i solen med nyvaxade bröst och tittade på brudar i bikinis! :D sen raggade vi så gott det gick å skaffade info om parties!!! fook ya!!!

Jag är tookig i Cali! Det är som en drog när du väl är där och börjat leva Cali style! :rock

Som sagt! Om jag flyttar dit! Kom gärna över på sen höst (svensk höst) så är det iaf runt 25 gradigt om dagarna och lite lättare att ha det skönt utan att svettas. Mitt i sommaren är det för varmt om man inte är runt kusttrakten. T.ex i Temecula där jag bodde ett tag så blev det runt 35-35 grader under Juli-Augusti.. det var för mycket för både mig och hojen ibland. Fast najs var det! Ute i öknen ska vi inte prata om, det är rentav farligt att vara där ute under sommarmånaderna.

:banana
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Swedie skrev:
angående hälsa på! Om jag åker över, och ni kännr för det kan vi ju anordna en SH vandring över till Södra Cali för PARTY ALA SWEDISH STYLE! Och få dit lite feta Calibabes för att göra kvällen skön! Tro mig om jag går runt med ordet "Imported Swedish Guys Party" lol... FEEET FEEEEST!!!!!! Vi kan ta det på stranden oxå! Har en polare som bor på stranden, han lånar säkert ut sitt crib till mig!

När jag var i Californien så jobbade jag endast 200 meter från stranden! Jag kommer ihåg att jag satt och tittade ut ur fönstret på jobbet och tänkte på hur lyxigt jag hade det! .....

:banana

Ojojoj... Du tokiga eskilstunabo... Nu blir man ju inte alls sugen på att utvandra... Förresten.. Nåt som jag alltid har undrat över.. Hur är brudsen där borta?? Feta som as efter all McDonalsmat??

HA DE GÔTT
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det där med att brudar är feta stämmer inte! Och hur snygga är dem på en skala? Vi kan ju säga såhär, att stilen är annorlunda därborta. Där är det mer tajta byxar och pressa silikontuttarna i nyllet och puta baken så mycket som möjligt. :tummenupp Alltid ett par schysta shades i fejan o nyaste hårmodet gäller!

jag gick dock inte på dem där fetbrudarna, jag har inte en chans där, dem söker biffkillar med pengar. Jag gick på söta califlickor.. fick till mig ett par ;) Jag har lagt upp en bild tidigare på flickvän, men.. äh! vill inte lägga upp bild för ofta på henne, hon kanske övervakar mig å undrar när hon ser en bild på sig själv här.
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Swedie skrev:
Det där med att brudar är feta stämmer inte! Och hur snygga är dem på en skala? Vi kan ju säga såhär, att stilen är annorlunda därborta. Där är det mer tajta byxar och pressa silikontuttarna i nyllet och puta baken så mycket som möjligt. :tummenupp Alltid ett par schysta shades i fejan o nyaste hårmodet gäller!

jag gick dock inte på dem där fetbrudarna, jag har inte en chans där, dem söker biffkillar med pengar. Jag gick på söta califlickor.. fick till mig ett par ;) Jag har lagt upp en bild tidigare på flickvän, men.. äh! vill inte lägga upp bild för ofta på henne, hon kanske övervakar mig å undrar när hon ser en bild på sig själv här.

Haha, tack så mkt! Ville bara ha klarhet i det hela... Har hört allt från att dom ser ut som en kasse skridskor till att dom är kanon... :)...
Nä, det är dumt att lägga upp bilder på folk för mkt...

Men lycka till och hoppas det löser sig med flytten!!! :tummenupp

HA DE GÔTT
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
här är en liten bild från vägen upp till Ortega Highway (74) som leder från Los Angeles (faktiskt San Clemente) och ända till the 15.. inte för ni kanske vet var det är men Highway 74 (Ortega Highway) är 45 Miles lång och KURVIIIIG.. fast kryllar även av massa polis :(

andra bilden är av hur hojen ser ut som jag kör... fin va? :) eller iaf en gång i tiden var den sådär hel å fin.
 

Bifogat

  • swedie.jpg
    swedie.jpg
    90.9 KB · Visningar: 102
  • behind2.jpg
    behind2.jpg
    64.1 KB · Visningar: 129

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Swedie skrev:
här är en liten bild från vägen upp till Ortega Highway (74) som leder från Los Angeles (faktiskt San Clemente) och ända till the 15.. inte för ni kanske vet var det är men Highway 74 (Ortega Highway) är 45 Miles lång och KURVIIIIG.. fast kryllar även av massa polis :(

andra bilden är av hur hojen ser ut som jag kör... fin va? :) eller iaf en gång i tiden var den sådär hel å fin.

åhh... En sån fin skylt det är på första bilden... Synd att Polisen alltid ska stå där man kan ha kul... :)
Fin hoj också förresten... :tummenupp har sett bilder där den är mindre hel, men hojar ska ju användas så....

HA DE GÔTT
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tror du om jag är avis på mig själv?

Tror du att jag hade problem med känslorna när jag satt i handklovar och fotbojor och kedje emellan och togs i värsta Hollywood FBI anda (6 INS agenter hoppade mig). Fast jag är som sagt rätt kall och visar inte ytligt vad som försigår... Men jag tänkte mycket.

När jag var hemma i sverige, hade jag problem att förstå vad som hänt och var jag var... jag önskade jag gick och la mig och vaknade upp i Californien där jag ville vara. Men nu har den bistra sanningen nått fram och kan faktiskt just nu inte förstå ibland att det faktiskt är jag på bilderna!

Jag gillade faktiskt öken för det var så platt å fint å leka där.. inte så jättemycket poliser heller (även fast vi blev tagna den dagen då bilden nedan togs, fast jag drog.. he he... fast bara till närmaste fik och spelade oskyldig)

:(
 

Bifogat

  • 6.jpg
    6.jpg
    55.8 KB · Visningar: 115

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Det låter overkligt... En svensk också.. Sverige som är så lungt och fint, här händer aldrigt något sådant.
Jag förstår inte att det ska va så svårt att kunna flytta det, känns som det kommer in en jävla massa folk hit till Sverige iaf.
Fast det finns mer snutar där än här väl?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
BlueNote skrev:
Fast det finns mer snutar där än här väl?

Jag åkte fast av poliser oftare än jag rakade mig.. okej kanske inte. Men såhär var det vad gäller poliser där. De ett väldigt bra utvecklat "radio alert system" där så när du gör nått, och en polis ser det så skickas en signal ut direkt att "the subject is going east on the 78 towards and is passing the El Norte exit". När jag åkte fast av en s.k Sheriff's helikopter (råkade tramsa mig på bakhjulet där dom låg och spanade, ett känt område för streetracing ala Fast and the furious style.. Pimp! Luv dat! :rock), så var det först att dem pressa mig till kanten genom att ligga framför mig nära nog att jag knuffades av vinden från rotorbladen, sen drev dem sakta lite bortåt, så jag jag tänkte "skit i det här", så jag åkte sakta bortåt och inom 5 minuter var det 3 st bilar perfekt organiserade bakom oss (mig och min kompis) UTAN att vi såg dem förrän sirenerna sköt och man såg reflexerna av deras saftblandare i en skylt framför oss.

Mind you.. err, detta finns på band!!! Fast den jäkla helikopter kom inte med på bild (fast du hör den). Ska försöka få tag på den videon :)

Vad jag vill ha sagt är att ifall detta vore i sverige skulle du inte se en polisbil inom närmaste timmen .. typ.

En annan gång när jag åkte fast för jag råka wheela förbi en polisbil som stog i en kö (jag körde vänster vid ett stoppljus och testade just hojen för jag hade precis kraschat den...), första 3 växlarna reste sig hojen fint å jag var glad men på bakan på 3e växeln så såg jag polisen i ögonvitan och jag bara släppte foooort ner och spelade som inget hade hänt... Jag tittade dock bak och det var ett dammmoln och sirener och skit på gång och han sladdade på mitten mellan vägarna (mindre, men fett stor landsväg/freeway). .. jag drog faktistk först, men sket i det senare då jag visste jag inte hade tillräckligt försprång, så jag sket i att dra, släppte på gasen utan att bromsa... och rullade... till nästa gatljus... vipps, TVÅ poliser bakom mig som beodrade mig "drive to the side of the road", "step of your bike and LEAVE the key in your ignition"...

har ett XX antal tillfällen till med polisen jag kan berätta om. Finns ett där dem t.o.m. drar vapen, fast inte mot mig utan mot en kompis. Jag har endast varit så nära att dem iaf håll handen väldigt redo på sitt vapen med dem tillkallat extra units.. .. VAD SKA LILLA JAG GÖRA HONOM.. var en MC polis.. mupp.. han var "fresh" märkte jag.. men fortarande ett s.k "asshole".. på sätt o vis. Till slut kom iaf 2 polisbilar och 2 mc poliser till platsen, för en fjuttig STOPPIE jag gjorde. Det var en ens värt nämna som "stoppie" ... suck! kommer inte ihåg exakt vad han gav mig för böter, men det var typ nått med "failure to manouver bike" eller nått tjafs.

CHP är värsta idioterna i världen! Dem stoppade mig för ingenting på motorvägen å gav mig böter.. liksom böter för att jag körde... likafort som resterande av trafiken. Fast vi var en packe hojåkare då på motorvägen och vi såg väl ut att vara värsta criminals eller nått. han stog o lurkade i mitten av motorvägen (parkerad) och väntade på oss typ..

äh! saknar ändå Cali! :hihi
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Haha.. Det låter väldigt mkt hårdare :) Känns som om snuten gör lite som dom vill, som här.. fast 10 ggr värre :)
Vad är CHP?
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Det är så otroligt underhållande att läsa vad du skriver :D
Sitter å njuter som faaaan!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top