Jag är hemskt glad...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swedie skrev:
BEBBE, du kom till lagligt med ett visum. Det är annorlunda då. Sen heter det DMV (Department of Motor Vehicles)

Har väldigt starkt för mig att det heter, MVD Motor Vehicle department.
Fast skulle nog kunna tänka mig att det heter olika i dom olika staterna också,
dom är trots allt lite speciella dom där amerikanerna :D
Här kommer en länk med körkortsfrågorna i Arizona


http://www.dot.state.az.us/mvd/mvdforms/documents/dlmanual.pdf
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jepp, verkar isåfall vara olika per stat. USA skulle inte funka utan att det fanns stater med "indepenta" lagar....
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swedie skrev:
jepp, verkar isåfall vara olika per stat. USA skulle inte funka utan att det fanns stater med "indepenta" lagar....

Synd att man inte kan ta med sig sitt körkort från stat till stat. Hade ju varit gör enkelt att ta kort i Arizona istället på Californien.
Här kommer länken till Californien också

http://www.dmv.ca.gov/dl/dl.htm
 
Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Ojojoj, kollat lite på olika universitet i CA och rena drömmen vore ju komma in på ett i Malibu, bra utbildning, lagom seriöst, och precis vid beachen osv hur jävla härligt som helst, nu gäller det bara att sätta 650/650+ på SAT ! :D

Annars duger ju UCLA, USC, CSU fast det e ju ändå lika svårt att komma in, lite billigare kanske.. det kommer ändå hamna på en halv mille till en miljon kronor +... suck :huvet
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Swedie skrev:
I Sverige så är poliserna lama vad gäller polisjakter. Dem ger upp alldeles för lätt. Räcker ju med att gasa lite i ett par minuter så är man borta. I USA, som sagt med deras Radio m.m åker du fast direkt. Du har inte en chans. (om det inte är mitt på natten.....)

Straffet för när du åker fast av polisen i Cali iaf är att du åker troligen in i finkan och du förlorar hojen, körkort samt blir butt-raped vad gäller försäkring m.m. Då får troligen probation (jag har det.. he he :( domaren var cp i huvet, jag skrattade åt han... i rätten... så gjorde även alla andra i salen.. jag fick lätt det strängaste straffet den domaren nånsin gett ut).


BEBBE, du kom till lagligt med ett visum. Det är annorlunda då. Sen heter det DMV (Department of Motor Vehicles)

menar du att dom beslagtar hojen och att du inte får tillbaka den
:confused:
Sen undrar jag hur man kan skratta åt domaren när man har åkt fast och snart hamnar i finkan och dessutom förlorar lappen och hojen om det är så jag har fattat det. :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
chrille, de tar hojen i 30 dagar oftast. kostar dig 1000+ dollar att plocka ut den. Kan du inte betala, tar de hojen alternativt det kostar fett mycket mer .. och till slut inte värt att hämta ut den. Den säljs senare på auction (har en kompis som jobbar som "toller" med polisen där.. alltså hämtar hojar och bilar.. han vet var dem står och kan få ut dem om det krävs...)

Hur man skrattar? Du skulle oxå skratta.. vad ska man göra annars? Hoppa på domaren medans vakterna i salen skjuter en i ryggen? näru! jag skrattade så han fattade att jag tog han som ett skämt som domare.

Fast bäst är ju att skaffa advokat... finns speciella ställen i Cali endast i syfte att beskäma trafikförseelser. Ett ställe heter Mr.Ticket. Där var jag ett par gånger och rådfrågade. Du betalar dem typ 100 dollar och de går till domaren själv och försvarar dig. Du behöver inte ens gå dit själv. De får oftast ner ditt straff till mycket lägre än vad du annars skulle få.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Vad jobbade du som förra gången du var dit eg.?
Verkade iallafall var bra nog betalt för att kunna leva playboyliv:)
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Swedie skrev:
chrille, de tar hojen i 30 dagar oftast. kostar dig 1000+ dollar att plocka ut den. Kan du inte betala, tar de hojen alternativt det kostar fett mycket mer .. och till slut inte värt att hämta ut den. Den säljs senare på auction (har en kompis som jobbar som "toller" med polisen där.. alltså hämtar hojar och bilar.. han vet var dem står och kan få ut dem om det krävs...)

Hur man skrattar? Du skulle oxå skratta.. vad ska man göra annars? Hoppa på domaren medans vakterna i salen skjuter en i ryggen? näru! jag skrattade så han fattade att jag tog han som ett skämt som domare.

Fast bäst är ju att skaffa advokat... finns speciella ställen i Cali endast i syfte att beskäma trafikförseelser. Ett ställe heter Mr.Ticket. Där var jag ett par gånger och rådfrågade. Du betalar dem typ 100 dollar och de går till domaren själv och försvarar dig. Du behöver inte ens gå dit själv. De får oftast ner ditt straff till mycket lägre än vad du annars skulle få.

Då måste man vara ganska så tät om man vill ägna sig åt såna aktiviteter i Cali mao. Jag skulle inte ha det iaf. med en inkomst på futtiga 13.000 kr
Bortsett det fina vädret o alla babes så vete faen om jag skulle vilja bo där.
Älskar att åka fort nämligen och det ganska så ofta. Hoppas o önskar dig ett lyckligt liv därborta ändå Swedie, du verkar vara en go' gubbe så du förtjänar nog det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top