Therudeboy
Guest
Man blir ju bara mer och mer sugen på att dra från sverige när man läser vad swedie skriver
kajlyl skrev:vad är det som gäller där borta? kan du köra på ditt svenska körkort, hur länge? vad får man när man blir tagen böter? hur mkt jämnfört me sverige? drar de lappen?
svarasvarasvara!!!
Jorrd skrev:Har älskat USA innan, och nu efter Swedies inlägg har kärleken knappast svalnat
Ska fan också dra över Atlanten.....en dag.....MÅSTE bort ifrån Sosse tarmycketskatt Sverige
Trevliga USA flickor silikon och puta med baken
Therudeboy skrev:Man får köra med svenskt körkort men då måste du ha papper från nåt ställe (hörde att detta pappret ska gå få från MM)
Villee skrev:Åhh word!
Funtat också länge på dra till staterna, i början av en sommar flyga te Miami, sen köra coast to coast och se hela landet för att sen stanna kvar i LA på hösten...
Swedie skrev:har en känsla av att du och jag redan träffats.. på Sviestad, 2002. Du kraschade ut i en kurva och blev ledsen..
Swedie skrev:Jag åkte fast av poliser oftare än jag rakade mig.. okej kanske inte. Men såhär var det vad gäller poliser där. De ett väldigt bra utvecklat "radio alert system" där så när du gör nått, och en polis ser det så skickas en signal ut direkt att "the subject is going east on the 78 towards and is passing the El Norte exit". När jag åkte fast av en s.k Sheriff's helikopter (råkade tramsa mig på bakhjulet där dom låg och spanade, ett känt område för streetracing ala Fast and the furious style.. Pimp! Luv dat! ), så var det först att dem pressa mig till kanten genom att ligga framför mig nära nog att jag knuffades av vinden från rotorbladen, sen drev dem sakta lite bortåt, så jag jag tänkte "skit i det här", så jag åkte sakta bortåt och inom 5 minuter var det 3 st bilar perfekt organiserade bakom oss (mig och min kompis) UTAN att vi såg dem förrän sirenerna sköt och man såg reflexerna av deras saftblandare i en skylt framför oss.
Mind you.. err, detta finns på band!!! Fast den jäkla helikopter kom inte med på bild (fast du hör den). Ska försöka få tag på den videon
Vad jag vill ha sagt är att ifall detta vore i sverige skulle du inte se en polisbil inom närmaste timmen .. typ.
En annan gång när jag åkte fast för jag råka wheela förbi en polisbil som stog i en kö (jag körde vänster vid ett stoppljus och testade just hojen för jag hade precis kraschat den...), första 3 växlarna reste sig hojen fint å jag var glad men på bakan på 3e växeln så såg jag polisen i ögonvitan och jag bara släppte foooort ner och spelade som inget hade hänt... Jag tittade dock bak och det var ett dammmoln och sirener och skit på gång och han sladdade på mitten mellan vägarna (mindre, men fett stor landsväg/freeway). .. jag drog faktistk först, men sket i det senare då jag visste jag inte hade tillräckligt försprång, så jag sket i att dra, släppte på gasen utan att bromsa... och rullade... till nästa gatljus... vipps, TVÅ poliser bakom mig som beodrade mig "drive to the side of the road", "step of your bike and LEAVE the key in your ignition"...
har ett XX antal tillfällen till med polisen jag kan berätta om. Finns ett där dem t.o.m. drar vapen, fast inte mot mig utan mot en kompis. Jag har endast varit så nära att dem iaf håll handen väldigt redo på sitt vapen med dem tillkallat extra units.. .. VAD SKA LILLA JAG GÖRA HONOM.. var en MC polis.. mupp.. han var "fresh" märkte jag.. men fortarande ett s.k "asshole".. på sätt o vis. Till slut kom iaf 2 polisbilar och 2 mc poliser till platsen, för en fjuttig STOPPIE jag gjorde. Det var en ens värt nämna som "stoppie" ... suck! kommer inte ihåg exakt vad han gav mig för böter, men det var typ nått med "failure to manouver bike" eller nått tjafs.
CHP är värsta idioterna i världen! Dem stoppade mig för ingenting på motorvägen å gav mig böter.. liksom böter för att jag körde... likafort som resterande av trafiken. Fast vi var en packe hojåkare då på motorvägen och vi såg väl ut att vara värsta criminals eller nått. han stog o lurkade i mitten av motorvägen (parkerad) och väntade på oss typ..
äh! saknar ändå Cali!
chrille-r1000 skrev:Med andra ord så är det lättare att smita från snutarna i sverige än CHP då?
Jag har aldrig förstått förrän nu isåfall varför dom på LVX, Pauly o gubbarna stannar för snutarna. För dom kan ju uppenbarligen köra så dom kunde ha smitit om det hade varit lättare. Eller har jag fel Swedie
Swedie skrev:bebbe, så lätt är det inte... Jag vet dock hur du kan förmå göra det. Fast inom en 3 månaders period blir svårt. Du behöver ha ett 6 månaders visum. Då blir det DMV sen SSA och cirka 6 sex veckors väntade så har du ditt körkort. (så jag åkte fast)
Lidbrandt, jag betalade 400 dollar om året för en trafikförsäkring. Täckte personskador upp till 20.000 dollar och täckte skador på annans egendom vid olycka som jag orsakat.
bebbe, .... jepp.. konstigt nog.
I Sverige så är poliserna lama vad gäller polisjakter. Dem ger upp alldeles för lätt. Räcker ju med att gasa lite i ett par minuter så är man borta. I USA, som sagt med deras Radio m.m åker du fast direkt. Du har inte en chans. (om det inte är mitt på natten.....)chrille-r1000 skrev:Med andra ord så är det lättare att smita från snutarna i sverige än CHP då?
Jag har aldrig förstått förrän nu isåfall varför dom på LVX, Pauly o gubbarna stannar för snutarna. För dom kan ju uppenbarligen köra så dom kunde ha smitit om det hade varit lättare. Eller har jag fel Swedie
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|