Jag är rädd för kvinnor!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag för ingen annans talan än min egen.
Och dig o fantastiska singelmamma har Jag inte sågat, eller hur var det nu? Kände du dig träffad? Varför gnäller du?

Jag har inte skrivit nånstans att de skulle kunna känna sig kränkta, jag har bara skrivit vad jag tycker om alla nedsättande kommentarer om ensamstående mammor. Och om du inte ordagrant har sagt vad jag skrev så kan det väl kvitta, du uttalar dig inte så positivt om dem du heller.

Har Jag inte rätt att inte uttala mig inte så positivt om dem? Sitter ensamma mammor på någon form av pass eller är ni fridlysta på något sätt?

Jag generaliserar precis som alla människor och tycker som jag gör baserat på vad jag varit med om. Det du försöker göra är att ifrågasätta om jag har rätt att ha de åsikter och den världsbild jag har. Vem fan är du att göra det?
Hade mitt liv kantrats av idel fantastiskt jordnära kvinnor så hade jag väl skrivit på ett annat sätt.

ex1. "det finns faktiskt singelmammor som inte alls faller in på vad du beskriver" ok.

ex. 2. "jag tycker inte om att du skriver illa om singelkmammor" inte ok.

F ö tror jag att du har missuppfattat betydelsen av hejduk.

Inte alls. Det är ett roligt ord med rolig innebörd och Jag tyckte det var kul i sammanhanget men Jag antar att alla sömnlösa nätter befriat singelmamman även från humor.

I övrigt handlade tråden om kvinnors syn på att skaffa barn så du semispammar lite.

Last edited:

:tessan:

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
1. Och dig o fantastiska singelmamma har Jag inte sågat, eller hur var det nu? Kände du dig träffad? Varför gnäller du?

2. Har Jag inte rätt att inte uttala mig inte så positivt om dem? Sitter ensamma mammor på någon form av pass eller är ni fridlysta på något sätt?

Jag generaliserar precis som alla människor och tycker som jag gör baserat på vad jag varit med om. Det du försöker göra är att ifrågasätta om jag har rätt att ha de åsikter och den världsbild jag har. Vem fan är du att göra det?
Hade mitt liv kantrats av idel fantastiskt jordnära kvinnor så hade jag väl skrivit på ett annat sätt.

ex1. "det finns faktiskt singelmammor som inte alls faller in på vad du beskriver" ok.

ex. 2. "jag tycker inte om att du skriver illa om singelkmammor" inte ok.

3. Inte alls. Det är ett roligt ord med rolig innebörd och Jag tyckte det var kul i sammanhanget men Jag antar att alla sömnlösa nätter befriat singelmamman även från humor.

4. I övrigt handlade tråden om kvinnors syn på att skaffa barn så du semispammar lite.

1. Nej, jag känner mig fortfarande inte träffad.

2. Jag har aldrig sagt att du inte har rätt att uttala dig, jag skrev att jag inte gillade det du skrev. Det har jag rätt att inte göra, precis som du har rätt att tycka vad du vill. Det är så diskussioner uppstår.

3. Jo, om nån skulle vara nåns hejduk är det ju snarare så att jag är deras hejduk eftersom jag enligt dig försvarar dem, inte tvärtom. Och singelmammors (brist?) på humor har inget med mina svar att göra.

4. Och det gör inte du menar du?

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
....Att skaffa barn är som att hamna i bråk på stan....
...man e aldrig beredd på det...men man gör vad som krävs för att överleva!

Man behöver faktiskt inte hata barn bara för att man inte vill ha några själv.

:mattias

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
1. Nej, jag känner mig fortfarande inte träffad.

ok?

Kontentan är att Jag aldrig sagt "alla singelmammor är efter" men har öst en del skopor skit på en selektiv skara diton som Jag tycker agerar helt fel. Denna tråden bygger på en sjuk bild om hur det går till med barnafödandet som inte bara genomsyrar viljablihavande kvinnor utan hela mödravården.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Denna tråden bygger på en sjuk bild om hur det går till med barnafödandet som inte bara genomsyrar viljablihavande kvinnor utan hela mödravården.
Så du håller fortfarande på och predikar bittra o cyniska monologer :)

Det du moraliserar över är väl WT - beteende (där ni verka ha erfarenheter?).

Och, WT är ju som de är... Du får väl jaga honor på andra domäner.

Men som föräldrer anser jag däremot att s.k. curlingföräldrar bör skärpa sig :mad:

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men som föräldrer anser jag däremot att s.k. curlingföräldrar bör skärpa sig :mad:

:fakta

Det stör mig som fan med höns & curlingföräldrar. Ännu mer förbannad blir jag när de skall hönsa för andras barn. Det har hänt vid flera tillfällen att andra föräldrar springer fram och ojjar sig så fort min son ramlar när han är ute och leker på gården. Det är så tydligt att de mest ojjande och snabbt framrusande föräldrarna äör de som har de skrikigaste och mest lättgråtande ungarna.

Min son får resa sig själv och gråter sällan. Jag hör de gånger han har gjort illa sig på riktigt och när han mest vill ha lite uppmärksamhet. SJälvklart tröstar man och springer man fram när det hänt något på riktigt men att springa fram varje gång en tultande unge snavar på sig sjäv i sandlådan och drattar på ändan ger bara uppmärksamhetstörstande gråtungar. :mad:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
:fakta

Det stör mig som fan med höns & curlingföräldrar. Ännu mer förbannad blir jag när de skall hönsa för andras barn. Det har hänt vid flera tillfällen att andra föräldrar springer fram och ojjar sig så fort min son ramlar när han är ute och leker på gården. Det är så tydligt att de mest ojjande och snabbt framrusande föräldrarna äör de som har de skrikigaste och mest lättgråtande ungarna.

Min son får resa sig själv och gråter sällan. Jag hör de gånger han har gjort illa sig på riktigt och när han mest vill ha lite uppmärksamhet. SJälvklart tröstar man och springer man fram när det hänt något på riktigt men att springa fram varje gång en tultande unge snavar på sig sjäv i sandlådan och drattar på ändan ger bara uppmärksamhetstörstande gråtungar. :mad:
Du borde bli småbarnuppfostringsminister. Jag försöker påtala det här fenomenet för alla småbarnsföräldrar jag stöter på, men målas direkt ut som satan själv.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R

"Åtta procent av de svenska cheferna har fått samtal från föräldrar som velat diskutera den anställdes lön eller schema. Och ännu fler, nio procent, har råkat ut för en förälder som följt med sitt barn till en jobbintervju."

Men herre djävlar!
Snacka om att göra sonen/dottern en otjänst!!! Det är ju helt absurt!

Ang barn som slår sig, ett barn utan blåmärken och skrubbsår har aldrig haft riktigt roligt!

Klart man är rädd om sina barn och bryr sig, men om dom aldrig får en chans att själva lösa problemen dom hamnar i så växer man upp till en hjälplös beroende ung vuxen, det blir ingen glad av.

/Danne

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Förra året bröstmatade en kvinna sin unge på vaxholmsbåten, mitt i matsalen. OK, sånt får man tåla. Men, denna unge var ca 5 år. Hur normalt är det?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag för ingen annans talan än min egen. Jag har inte skrivit nånstans att de skulle kunna känna sig kränkta, jag har bara skrivit vad jag tycker om alla nedsättande kommentarer om ensamstående mammor. Och om du inte ordagrant har sagt vad jag skrev så kan det väl kvitta, du uttalar dig inte så positivt om dem du heller.

F ö tror jag att du har missuppfattat betydelsen av hejduk.

En ensamstående mamma har misslyckats. PunGt

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Det var då en satans vettig snubbe som skrivit den där artikeln. :tummenupp

Som icke förälder har man förstås ingen talan...:rolleyes: Men man ser ju ändå situationer gång efter annan när man vistas ute i samhället. T.ex när Tyra tyrann 3 år, styr sina föräldrar med järnhand, och dom hoppar runt som marionettdockor efter ungens pipa.

Och uttrycket i barns ansikten när dom blir tillsagda av någon annan vuxen. Dom ser helt förnärmade ut, precis som att dom tänker typ "hur vågar du tilltala mig utan att fråga om lov"

Då blir man lite skrämd faktiskt. :näsblod

//M

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"hur vågar du tilltala mig utan att fråga om lov"

Då blir man lite skrämd faktiskt. :näsblod

//M

Skrämd blir man när det är de andra föräldrarna som inte tål att man tillrättavisar ungen.
För mig är det en självklarhet att andra vuxna tillrättavisar min grabb om gör något dumt.

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Förra året bröstmatade en kvinna sin unge på vaxholmsbåten, mitt i matsalen. OK, sånt får man tåla. Men, denna unge var ca 5 år. Hur normalt är det?

Amning slutar normalt vid ca 6 mån till ett år, då barnet kan äta vanlig mat/välling "bättre grejer".
(Bröstsugandet återupptas vid femton - sexton års ålder, det är då helt normalt om det inte är mammans bröst som det sugs på. )

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Skrämd blir man när det är de andra föräldrarna som inte tål att man tillrättavisar ungen.
För mig är det en självklarhet att andra vuxna tillrättavisar min grabb om gör något dumt.

Då är väl du en av de få föräldrar som accepterar det.
Jag tycker att om någon annans barn gör något som jag anser inte är acceptabelt att jag som vuxen skall säga till.

Ibland kan det ju vara så enkelt att föräldrarna inte har uppmärksammat detta.

Men tyvärr så är det så i de flesta fall att det är bar´nen som har makten och styr föräldrarna efter eget tycke!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tycker att om någon annans barn gör något som jag anser inte är acceptabelt att jag som vuxen skall säga till.
Så få är vi väl ändå inte? Däremot stör jag mig på de få som inte accepterar det.
Det är en självklarhet och har för tidigare generationer varit en självklarhet. Det nya med att ingen annan får säga till barnen än föräldrarna själva ,är någon ny pissattityd som verkar bli allt vanligare.

Ett av de värre exemplen var när en pappa klappade till en lärare som beslagtagit ungens mobil på lektionen för att han störde.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...