Och dig o fantastiska singelmamma har Jag inte sågat, eller hur var det nu? Kände du dig träffad? Varför gnäller du?Jag för ingen annans talan än min egen.
Jag har inte skrivit nånstans att de skulle kunna känna sig kränkta, jag har bara skrivit vad jag tycker om alla nedsättande kommentarer om ensamstående mammor. Och om du inte ordagrant har sagt vad jag skrev så kan det väl kvitta, du uttalar dig inte så positivt om dem du heller.
Har Jag inte rätt att inte uttala mig inte så positivt om dem? Sitter ensamma mammor på någon form av pass eller är ni fridlysta på något sätt?
Jag generaliserar precis som alla människor och tycker som jag gör baserat på vad jag varit med om. Det du försöker göra är att ifrågasätta om jag har rätt att ha de åsikter och den världsbild jag har. Vem fan är du att göra det?
Hade mitt liv kantrats av idel fantastiskt jordnära kvinnor så hade jag väl skrivit på ett annat sätt.
ex1. "det finns faktiskt singelmammor som inte alls faller in på vad du beskriver" ok.
ex. 2. "jag tycker inte om att du skriver illa om singelkmammor" inte ok.
F ö tror jag att du har missuppfattat betydelsen av hejduk.
Inte alls. Det är ett roligt ord med rolig innebörd och Jag tyckte det var kul i sammanhanget men Jag antar att alla sömnlösa nätter befriat singelmamman även från humor.
I övrigt handlade tråden om kvinnors syn på att skaffa barn så du semispammar lite.
Last edited: