Alex T
ruta ett igen
:O jag skulle fan överväga att göra slut...vilken jävla inställning hon har
Bushido: du e lite förung att skaffa bajsdvärg så släng ut henne o hitta nytt, med ditt hår lär du inte bli ensam länge=)
:O jag skulle fan överväga att göra slut...vilken jävla inställning hon har
Nä och det ena förtar ju inte heller det andra som du själv antydde.
Man kan vara någons pappa utan att ta på sig papparollen, ett val som är fritt för alla pappor.
Jag anser ju, vilket många brukar reagera på, att man som "ofrivillig" pappa efter te.x ett ONS ska ha den fulla rätten att inte ha något som helst ansvar för barnet i fråga. Detta fråntar dock inte ansvaret att betala lagenligt underhåll till mamman.
Om jag får leka hobby-filosof så baserar jag detta på en filosofi/moral jag kan döpa till intentionsansvar! I korthet kan den förklars med att om man inte hade intentioner till att en situation uppstod så har man inget moraliskt/etiskt ansvar att ordna upp den.
Ex.1: Om jag har ett ONS för att jag gilllar att ha sex och tycker det är skönt. Mamman blir på smällen och säger att hon vill behålla barnet.
Ex.2: Jag är ute och kör bil, helt plötsligt får jag punka på ett däck, bilen kränger till och jag råkar köra in i en bil som kommer i motsatt riktning och i smällen som uppstår skadas föraren i andra bilen så svårt att han blir förlamad från nacken och nedåt.
I båda dessa exempel har jag i allra högst grad påverkat en annan människas liv, i ex.1 är det 2 liv tillochmed, men jag hade aldrig intentioner att dessa situationer skulle uppstå, jag har därför ingen skyldighet att personligen ordna upp dessa framöver. I ex.1 måste jag inte angagera mig i ungens uppväxt och liknande och i ex.2 måste jag inte börja jobba som personlig assistent till den andra föraren för resten av mitt liv.
Folk ser ibland enorma skillnader mellan dessa situationer men det gör inte jag.
"Om man har ett ONS fattar man väl att hon kan bli på smällen och då får killen ta sitt ansvar!!!!!!1!" brukar det låta men det går ju att tillämpa på ex.2 också! Jag vet att i trafiken riskerar jag att förorsaka en olycka som kan förlama andra människor men om så skedde skulle jag inte ge upp allt för att ta hand om den människan.
Men om jag får leka hobby-biolog också så grundar väl sig detta mycket i dem biologiska drifterna i att ta han om sin avkomma och det strider mot dessa drifter att sägga att man inte vill ta hand om sitt eget barn.
Min filosofi har ju vissa svagheter, jag skulle ju kunna säga "Jag bombade satan på Bogen för jag gillar att köra snabbt på allmänna vägar o dundrade in i en barnfamilj, hade inga intentioner till att skada dem så jag har inget ansvar!" men man får använda sunt förnuft också! Kanske tycker folk att min filosofi strider mot sunt förnuft men så är världen!
Detta är mitt längsta inlägg på sh någonsin
(Och nej, jag är inte en bitter jävel som blivit påtvingad pappa, jag är helt barnlös vad jag vet)
meh, en olycka kan ske utan att du kan påverka eller inverka. att du knullar en brud en kväll är ditt val och vill du inte ha en bajsmaskin så trär du på ett extra skinn. skyddar inte DU dig så får du stå ditt kast och leva med att det finns en mini-du som du skapat.
är väl inte enbart brudens ansvar att skydda sig, du kan i alla fall försöka tänka på alla mysiga sjukdomar du INTE får om du skyddar din dick.
Vad är det här med att dra på dubbla kondomer?
Finns det över huvud taget något nöje alls i sex då?
Känns som man lika gärna kan skita i det om det ska vara på det viset.
En av få som sett ljuset på denna siten är ju Jörgen. Jag önskar jag vore som honom...
En av få som sett ljuset på denna siten är ju Jörgen. Jag önskar jag vore som honom...
Var försiktig med vad du skriver att du önskar på forumet. His (bown)eye sees all!
No worries. Jag skulle aldrig våga. En blond turbo-bi strandtransa med en leende neanderthalare som förkläde ger mig onda aningar
Åh, förvånande...
Ännu en: "Andra tjejer kanske är elaka men jag suger av min kille varje kväll, köper PS3 spel till honom när det kommer ut något jag vet att han vill ha, blir sååå glad när han köpt en Superduke R med enkelsits och jag ÄÄÄLSKAR att städa upp efter hoom när han sitter och ser på Hockey och dricker öl med polarna" -tjej
SH är kletfullt av er även fast alla killar här inne vet att ni är ena djävla satmaror hela bunten.
meh, en olycka kan ske utan att du kan påverka eller inverka. att du knullar en brud en kväll är ditt val och vill du inte ha en bajsmaskin så trär du på ett extra skinn. skyddar inte DU dig så får du stå ditt kast och leva med att det finns en mini-du som du skapat.
är väl inte enbart brudens ansvar att skydda sig, du kan i alla fall försöka tänka på alla mysiga sjukdomar du INTE får om du skyddar din dick.
Kvinnor ÄR både farliga och läskiga, och bör hållas på avstånd. Tänk om man vetat när man va 5år gammal att man var SÅ rätt ute som ryckte dem i håret och kastade grus på dem.
Vända och vända. Samma sak, andra ord. Sen är ju det faktiskt inte samma sak som att aldrig vilja ha barn, bara för att man inte just nu har nån längtan att ha barn. Det kan ju faktiskt ändra sig. Hur många tror du inte det är som sagt som du? Särskilt när de är unga. Hur gammal du är vet jag förvisso inte.
Jag skulle ALDRIG ha barn. Avskydde dem! Att passa syrrans ungar var ett bra preventivmedel, tyckte jag...
*lycklig 4-barnsmamma*
Först kom curlingföräldrar, sedan helikopterföräldrar, undra vad som sedan följer
Kan någon vänlig människa förklara hur sånt här kan hända och få inträffa!!?? Lixom på tal om föräldrar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5416112.ab
Kan någon vänlig människa förklara hur sånt här kan hända och få inträffa!!?? Lixom på tal om föräldrar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5416112.ab
Därför att Soc är fegisar. Jag har tidigare propagerat för att de oftare ska gå in och ta ifrån dåliga föräldrar sina barn.
.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|