Jag är rädd för kvinnor!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
meh, en olycka kan ske utan att du kan påverka eller inverka. att du knullar en brud en kväll är ditt val och vill du inte ha en bajsmaskin så trär du på ett extra skinn. skyddar inte DU dig så får du stå ditt kast och leva med att det finns en mini-du som du skapat.

är väl inte enbart brudens ansvar att skydda sig, du kan i alla fall försöka tänka på alla mysiga sjukdomar du INTE får om du skyddar din dick. :tummenupp

Nä och det ena förtar ju inte heller det andra som du själv antydde.
Man kan vara någons pappa utan att ta på sig papparollen, ett val som är fritt för alla pappor.

Jag anser ju, vilket många brukar reagera på, att man som "ofrivillig" pappa efter te.x ett ONS ska ha den fulla rätten att inte ha något som helst ansvar för barnet i fråga. Detta fråntar dock inte ansvaret att betala lagenligt underhåll till mamman.

Om jag får leka hobby-filosof så baserar jag detta på en filosofi/moral jag kan döpa till intentionsansvar! I korthet kan den förklars med att om man inte hade intentioner till att en situation uppstod så har man inget moraliskt/etiskt ansvar att ordna upp den.

Ex.1: Om jag har ett ONS för att jag gilllar att ha sex och tycker det är skönt. Mamman blir på smällen och säger att hon vill behålla barnet.

Ex.2: Jag är ute och kör bil, helt plötsligt får jag punka på ett däck, bilen kränger till och jag råkar köra in i en bil som kommer i motsatt riktning och i smällen som uppstår skadas föraren i andra bilen så svårt att han blir förlamad från nacken och nedåt.

I båda dessa exempel har jag i allra högst grad påverkat en annan människas liv, i ex.1 är det 2 liv tillochmed, men jag hade aldrig intentioner att dessa situationer skulle uppstå, jag har därför ingen skyldighet att personligen ordna upp dessa framöver. I ex.1 måste jag inte angagera mig i ungens uppväxt och liknande och i ex.2 måste jag inte börja jobba som personlig assistent till den andra föraren för resten av mitt liv.

Folk ser ibland enorma skillnader mellan dessa situationer men det gör inte jag.
"Om man har ett ONS fattar man väl att hon kan bli på smällen och då får killen ta sitt ansvar!!!!!!1!" brukar det låta men det går ju att tillämpa på ex.2 också! Jag vet att i trafiken riskerar jag att förorsaka en olycka som kan förlama andra människor men om så skedde skulle jag inte ge upp allt för att ta hand om den människan.

Men om jag får leka hobby-biolog också så grundar väl sig detta mycket i dem biologiska drifterna i att ta han om sin avkomma och det strider mot dessa drifter att sägga att man inte vill ta hand om sitt eget barn.

Min filosofi har ju vissa svagheter, jag skulle ju kunna säga "Jag bombade satan på Bogen för jag gillar att köra snabbt på allmänna vägar o dundrade in i en barnfamilj, hade inga intentioner till att skada dem så jag har inget ansvar!" men man får använda sunt förnuft också! Kanske tycker folk att min filosofi strider mot sunt förnuft men så är världen!

Detta är mitt längsta inlägg på sh någonsin :):banana

(Och nej, jag är inte en bitter jävel som blivit påtvingad pappa, jag är helt barnlös vad jag vet)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
meh, en olycka kan ske utan att du kan påverka eller inverka. att du knullar en brud en kväll är ditt val och vill du inte ha en bajsmaskin så trär du på ett extra skinn. skyddar inte DU dig så får du stå ditt kast och leva med att det finns en mini-du som du skapat.

är väl inte enbart brudens ansvar att skydda sig, du kan i alla fall försöka tänka på alla mysiga sjukdomar du INTE får om du skyddar din dick. :tummenupp

Nej. Inte alls kvinnans ansvar utan bara mannens.

Tjejen kan välja att både ha kvar barnet eller att göra abort. Båda utan att killen har ett endaste skit att säga till om.

Hur kan du då mena att kvinnan behöver ta något ansvar alls?

Merovingian

Guest
Vad är det här med att dra på dubbla kondomer?
Finns det över huvud taget något nöje alls i sex då? :va

Känns som man lika gärna kan skita i det om det ska vara på det viset.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En av få som sett ljuset på denna siten är ju Jörgen. Jag önskar jag vore som honom...

Var försiktig med vad du skriver att du önskar på forumet. His (bown)eye sees all!:brynad

No worries. Jag skulle aldrig våga. En blond turbo-bi strandtransa med en leende neanderthalare som förkläde ger mig onda aningar :gnissla

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Åh, förvånande...

Ännu en: "Andra tjejer kanske är elaka men jag suger av min kille varje kväll, köper PS3 spel till honom när det kommer ut något jag vet att han vill ha, blir sååå glad när han köpt en Superduke R med enkelsits och jag ÄÄÄLSKAR att städa upp efter hoom när han sitter och ser på Hockey och dricker öl med polarna" -tjej :rolleyes:

SH är kletfullt av er även fast alla killar här inne vet att ni är ena djävla satmaror hela bunten.

:krama

:lol:rofl:hihi:D

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!

Ja klart att det kommer finnas en mini-jag som jag skapat, det var inte det jag menade.

Jag menade att om jag inte känner för det ska jag inte behöva ta en massa ansvar för ungen. Jag anser mig ha all rätt att säga till damen ifråga "Abort eller inte är enbart ditt beslut men du bestämmer dig för att behålla den så får ta hand om ungen själv för jag kommer ta noll, zero, nada ansvar!"

Klart att skydd är ett delat ansvar, jag erbjuder mig alltid att sticka o köpa dagen-efter-piller....

Edit: Btw, olyckor sker oftast för att det är nån som har tänjt på lagen i någon form, anser du att man ska jobba som personlig assistent åt min fiktive förare i det andra fordonet om man inte höll lagenlig hastighet?

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kvinnor ÄR både farliga och läskiga, och bör hållas på avstånd. Tänk om man vetat när man va 5år gammal att man var SÅ rätt ute som ryckte dem i håret och kastade grus på dem. ;)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kvinnor ÄR både farliga och läskiga, och bör hållas på avstånd. Tänk om man vetat när man va 5år gammal att man var SÅ rätt ute som ryckte dem i håret och kastade grus på dem. ;)

Det var väl du jag hämnades på genom att släppa en 4 kilos kula på foten :hihi
Tror väl inte jag ville hålla i den sketiga kulan heller :rolleyes:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vända och vända. Samma sak, andra ord. Sen är ju det faktiskt inte samma sak som att aldrig vilja ha barn, bara för att man inte just nu har nån längtan att ha barn. Det kan ju faktiskt ändra sig. Hur många tror du inte det är som sagt som du? Särskilt när de är unga. Hur gammal du är vet jag förvisso inte.

Jag skulle ALDRIG ha barn. Avskydde dem! Att passa syrrans ungar var ett bra preventivmedel, tyckte jag...:rolleyes:

*lycklig 4-barnsmamma*

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag skulle ALDRIG ha barn. Avskydde dem! Att passa syrrans ungar var ett bra preventivmedel, tyckte jag...:rolleyes:

*lycklig 4-barnsmamma*

:D Där ser man.

Själv gillar jag barn men hatar småbarnsföräldrar:tungan. Maken till respektlöshet är svår att finna någon annanstans. All uppmärksamhet mot ungen hela tiden. Även om bägge föräldrarna är där, det går aldrig att föra en konversation. Berättar man något, som de ändå inte lyssnar på, så blir man snabbt avbruten av ett Inte göra så!, ett Kom hit! eller nåt allmänt jäkla jollrande och gullande.

Och gör man upp planer med småbarnsföräldrar kan man glömma på en gång att det kommer bli som man tänkt sig. Fabians bajs är lila så vi stannar hemma.

Om det ändå förs ett samtal glider det tamejfan alltid in på bajskonsistens, olika barnvagnstillbehör eller att lilla Astrid numera faktiskt kan sitta upp och det är minsann jättetidigt. Och när vi ändå pratar om det. Dessa jävla blöjor som slängs precis var som helst och ligger och stinker. Mm, det är jättetrevligt och väldigt mysigt för alla att känna doften av era barns blöjor. Det är ju så naturligt och fint. Gärna när de ligger i trappuppgången i en soppåse ett dygn eller två.

Och gå på café i Linnéstan en vardag runt 14-tiden kan man ju bara glömma. Mitt i entrén står oftast en pimpad Bugaboo eller Urban Jungle och blockerar och sen blir det slalom med hett kaffe i händerna mellan dem och skrytande trettioåriga tjejer med babyequipment utspritt över hela golvet. Förövrigt behövs öronproppar.

Det finns såklart bättre och sämre småbarnsföräldrar vad gäller detta beteende och jag antar att du är en jättebra! :tummenupp Jag är snart där själv och sitter väl snart där med bajspratet, men i min bil blir det fan tonade rutor och inga j-a Nalle Puh-solskydd om ungen nu skulle vara allergisk mot ljus eller vad grejen är. Sen tänker jag iaf försöka att inte prata om ungen hela tiden med folk om de inte specifikt frågar om den.

Självklart är det en jättegrej att få sitt första barn men man är faktiskt inte först i världen med det.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kan någon vänlig människa förklara hur sånt här kan hända och få inträffa!!??:confused: Lixom på tal om föräldrar.

Det borde vara självklart att man gör frekventa och oannonserade hembesök hos alla som visat sig vara dassiga päron på samma sätt som folk som åker för rattfylla kan få lämna pissprov ett bra tag efteråt.

Felet är ju att det inte finns något mellanläge. Antingen plockas ungarna eller så låter man folk vara i fred.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping