Jag är rädd för kvinnor!

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
En bra lösning är ju att be tjejen sätta in en spiral om man tror hon skulle slarva med pillerna.
Hon slipper hormonerna (kopparspiralen), kan inte slarva, och den är minst lika säker som p-piller ;)

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
En bra lösning är ju att be tjejen sätta in en spiral om man tror hon skulle slarva med pillerna.
Hon slipper hormonerna (kopparspiralen), kan inte slarva, och den är minst lika säker som p-piller ;)

Problemet är väl att veta om den är ur eller inte ..... Det sitter ju inte en röd och grön lampa på magen som berättar hur det ligger till.

Dr.Bike

Guest
Problemet är väl att veta om den är ur eller inte ..... Det sitter ju inte en röd och grön lampa på magen som berättar hur det ligger till.

Om du hade haft lite koll så hade du vetat att det hänger ut "nödbromslinor" från den där... ;) Så ...utan att gå "djupare" in på det... så kan du nog upptäcka den ja.

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Om du hade haft lite koll så hade du vetat att det hänger ut "nödbromslinor" från den där... ;) Så ...utan att gå "djupare" in på det... så kan du nog upptäcka den ja.

Ahhhh på det viset ....

Gynekologen.nu skrev:
"Ibland klagar partnern på att trådarna sticks. Gå till din barnmorska eller gynekolog så klipper de trådarna lite mer. "

Så ser man inte trådarna så skyller hon på att de stack och behövde kortas av ... jojo ... aldrig får man vara säker

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Hon vill ha ungar och ger sig inte på den punkten... Vad ska jag göra liksom? Jag vill inte förlora henne (så tack men nej tack för tipset om att dumpa henne grabbar... Jag älskar henne, hon är det bästa som någonsin hänt mig. Hon har bara det stora felet att hon vill ha ungar till varje pris...) men jag vill verkligen inte ha barn heller... Och det verkar inte som om det går att övertyga henne om att barn är en dålig idé så... Du är chey, hjälp mig förstå hur fan ni tänker!:D

Vad jag har för mig så är du en lycklig liten larv..., 20 fyllda?

So, don't worry...du och din klocka hinner ikapp....

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Men är inte du väldigt ung? Det låter som om du antingen skaffat dig en (M)ILF eller nåt WT om hon vill ha barn nu. :confused:
Ibland vill jag fuska, då skulle jag plussa dig tolv gånger.

Bushido, du kommer att älska igen. Tro mig. Och om du är rädd för att inte få ligga vid ett uppbrott är det bara att hala fram kondomen framöver. Jag har sett vad ett tidigt föräldraskap kan göra med människors framtid, inte sagt att alla, eller ens många, hamnar i den situationen, men det är inte kul.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Min tjej hävdar, trots alla mina protester, att det här med att skaffa barn är hennes beslut (jag har tydligen inget att säga till om) och att hon ska, när hon känner sig redo, låta plocka ut p-staven utan att tala om det för mig... Kommer vara jävligt noga med att kontrollera hennes vänsterarm framöver...

Din tjej är förhoppningsvis en omogen fjortis i 16-17-årsåldern. Isf säger hon antagligen bara så för att provocera och för att få uppmärksamhet. Det blir bättre med åren.

Är hon däremot 20 eller äldre så är jag rädd att din flickvän tyvärr är utvecklingsstörd och dessutom väldigt egoistisk. Åkomman är dessvärre kronisk, så mitt råd är isf att dumpa henne.

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
roc_20090415_big.gif

Passar in här :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Min tjej hävdar, trots alla mina protester, att det här med att skaffa barn är hennes beslut (jag har tydligen inget att säga till om) och att hon ska, när hon känner sig redo, låta plocka ut p-staven utan att tala om det för mig... Kommer vara jävligt noga med att kontrollera hennes vänsterarm framöver...

:O jag skulle fan överväga att göra slut...vilken jävla inställning hon har :brinnerup

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
En sak jag noterat i min vänkrets och funderat kring; hur kommer det sig att vissa killar är supernoga vid val av hoj och bil men när det kommer till val av mor till deras blivande barn verkar de kunna slå till på första bästa vrak...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Nu har jag läst tråden :p och kan bara hålla med ett stort antal av inläggen här. Ingen får tvingas bli förälder mot sin vilja.

Pappas fru försökte kränga till sig en unge (hon har redan en 16 åring och hon är väl 43 vid det här laget). HAN är 58 och har hjärtkärlsjukdomar, diabetes etc etc etc. Det var ett vanvettigt tjat om barn ett tag och pappa stog o övervägde saken tillslut eftersom han inte pallade tjatet.
Jag frågade om han skulle palla 18 år av ÄNNU värre grejjer och minst 2 år av sömnlöshet (han har problem med sömnen som det är)...
Jag är SÅÅÅÅÅ glad att det inte har blivit något barn där..inte för att jag är missunnsam..men det är inte rätt. En ålderskris och en motvillig, icke hälsosam make får inte vara grunden för ett nytt liv tycker jag.

Summa sumarum...visst kanske killen ändrar sig men man kan inte starta en människas liv på kanske när man ser hur många det finns som mår så dåligt i världen av sina föräldrar/ brist på kärlek etc.
Det är nästan så att man borde få ansöka om det...att skaffa barn alltså... :/ men det är ju sjukt det med..knepigt.

Jag tror på mer information om detta i skolorna, tidigare. Inte bara blommor o bin...den psykologiska aspekten är viktigare att ta upp till debatt. Man borde ta upp det i förhållande till barnens åldrar och mognad och utöka informationen ju äldre dom blir...så att dom liksom växer med det..något som blir självklart. Inte bara en "pinsam" del i undervisningen som både lärare och ungar vill få överstökat så snabbt som möjligt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tror på mer information om detta i skolorna, tidigare. Inte bara blommor o bin...den psykologiska aspekten är viktigare att ta upp till debatt. Man borde ta upp det i förhållande till barnens åldrar och mognad och utöka informationen ju äldre dom blir...så att dom liksom växer med det..något som blir självklart. Inte bara en "pinsam" del i undervisningen som både lärare och ungar vill få överstökat så snabbt som möjligt.

Där håller Jag med. Det skulle kunna inkluderas av den nya ämnet "beteendevetenskap" där man lär ungjävlarna hur saker och ting fungerar i verkligheten och hur man bedriver livet som förnuftig människa, något som fått stryka på foten till förmån för att kunna alla län i landet och vad buddisterna i lilla vagnen tror på.

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Man ska aldrig tvinga på någon papparollen. Men man ska inte tvinga någon göra abort heller.

Nä och det ena förtar ju inte heller det andra som du själv antydde.
Man kan vara någons pappa utan att ta på sig papparollen, ett val som är fritt för alla pappor.

Jag anser ju, vilket många brukar reagera på, att man som "ofrivillig" pappa efter te.x ett ONS ska ha den fulla rätten att inte ha något som helst ansvar för barnet i fråga. Detta fråntar dock inte ansvaret att betala lagenligt underhåll till mamman.

Om jag får leka hobby-filosof så baserar jag detta på en filosofi/moral jag kan döpa till intentionsansvar! I korthet kan den förklars med att om man inte hade intentioner till att en situation uppstod så har man inget moraliskt/etiskt ansvar att ordna upp den.

Ex.1: Om jag har ett ONS för att jag gilllar att ha sex och tycker det är skönt. Mamman blir på smällen och säger att hon vill behålla barnet.

Ex.2: Jag är ute och kör bil, helt plötsligt får jag punka på ett däck, bilen kränger till och jag råkar köra in i en bil som kommer i motsatt riktning och i smällen som uppstår skadas föraren i andra bilen så svårt att han blir förlamad från nacken och nedåt.

I båda dessa exempel har jag i allra högst grad påverkat en annan människas liv, i ex.1 är det 2 liv tillochmed, men jag hade aldrig intentioner att dessa situationer skulle uppstå, jag har därför ingen skyldighet att personligen ordna upp dessa framöver. I ex.1 måste jag inte angagera mig i ungens uppväxt och liknande och i ex.2 måste jag inte börja jobba som personlig assistent till den andra föraren för resten av mitt liv.

Folk ser ibland enorma skillnader mellan dessa situationer men det gör inte jag.
"Om man har ett ONS fattar man väl att hon kan bli på smällen och då får killen ta sitt ansvar!!!!!!1!" brukar det låta men det går ju att tillämpa på ex.2 också! Jag vet att i trafiken riskerar jag att förorsaka en olycka som kan förlama andra människor men om så skedde skulle jag inte ge upp allt för att ta hand om den människan.

Men om jag får leka hobby-biolog också så grundar väl sig detta mycket i dem biologiska drifterna i att ta han om sin avkomma och det strider mot dessa drifter att sägga att man inte vill ta hand om sitt eget barn.

Min filosofi har ju vissa svagheter, jag skulle ju kunna säga "Jag bombade satan på Bogen för jag gillar att köra snabbt på allmänna vägar o dundrade in i en barnfamilj, hade inga intentioner till att skada dem så jag har inget ansvar!" men man får använda sunt förnuft också! Kanske tycker folk att min filosofi strider mot sunt förnuft men så är världen!

Detta är mitt längsta inlägg på sh någonsin :):banana

(Och nej, jag är inte en bitter jävel som blivit påtvingad pappa, jag är helt barnlös vad jag vet)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Är det inte så att alla dessa tjejer som gör allt för sin kille är rätt fula? Då har det ju sin naturliga förklaring.
Kan också vara så att tjejen är jättekär och killen är det inte. Då försöker hon "köpa" kärlek från honom m.h.a. tjänster.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO