Jag är rädd för kvinnor!

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Rädd för kvinnor!? Den här tråden får mig att bli mer och mer rädd för barn :näsblod

Barn kan verkligen plocka fram det där "speciella" ur människor/sina föräldrar, the thread says it all :brinnerup :hihi

Det gäller att hålla snotten i brallan om man inte vill riskera faderskap :gnissla

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Preciiiiis vad jag satt och tänkte på! :tummenupp

Jag menar: Hur svårt är det med logiiiiiik för en del?

En vanlig blyertspenna och ett papper, samt tillgång till vem som betalar vad är väl ingen rymdforskning direkt?
(men här i denna tråd, precis som i en annan jag lämnat, så tycks vissa tro att man alltid själv måste ha upplevt vad man pratar om för att fösrstå... :rolleyes: )
Men inte behöver jag sitta med en frånskild morsa i andra änden och ett par ungar för att kunna lägga ihop ett och ett...

Har själv en vän vars hagga kräver "allt" och inte bidrar själv med ett piss.
Han får köpa kläder, extra prylar, SAMT betala underhåll trots delad vårdnad och att ungarna bor 50/50.
Dessutom behåller haggan HELA barnbidraget...utan att det synbarligen kommer ungarna till del.
Han har klagat i rättsinstans, och fått svaret: Vi kan inget göra...
VA? Kvinnan begår ju lagstridiga gärningar? Vaddå inget göra?

Men...en man är ju rättslös i Sverige efter separation eller vårdnadstvist som det tycks.
Nämndekärringarna och soc.tanterna är väl samma gäng som jobbar på kvinnojourerna oxå kan man tro... Idel manshatare.
Å de känns ju "neutrala" i sina domslut. Not.
Lagen är lika för alla - pyttsan.

N'uff said...

Felet är att man inte utgår från barnens bästa utan den stackars, (det är alltid den stackars ensamma mamman:mattias),ensamma mammans bekvämlighet. Kärringarna på soc,( män som kvinnor), är nog mest blase och kan nog ha gått in med de bästa intentioner, men människan följer gärna minsta motståndets lag och efter några år är de anpassade då det är roligare att vinna....

Har gjort en vända på socialhögskolan och hävdar att ytterst få är/kan vara vid sunda vätskor efter några terminer där, hela kurslitteraturen är renodlad perversion ur ett etiskt perspektiv. I stort sett alla exempel bygger på en schablonbild av en supande, misshandlande, gärna pedofil fadersgestalt och det är naivt att tro att man skulle vara opåverkad efter 7 terminer av sådant dravel. Nu vet vi att det stämmer på en påfallande liten del av fäderna,(vilket inte gör det personliga traumat mindre för de drabbade).

Att andelen män av den karaktären är betydligt vanligare bland plast/styv-fäder vet vi också, men inte har väl mammorna som öppnar dörren något ansvar? Frihet, självförverkligande, barnen skall inte behöva ha föräldrar som har meningsskiljaktligheter osv. Hur många förövare som skapas när de i sin tur blir plast/styv-fäder vet vi däremot inte. Att man sen låter barnet spendera tvarannan helg hos en som ena dagen var en respekterad förälder och nästa dag är en potentiell vadsomhelst, kan väl bara betraktas som oansvarigt. Men eftersom deet bara handlar om mammans bekvämlighet och barnen är medel därtill, är det kanske inte så farligt?

Min undran var hur tessan vet att jag inte vet något om det här?

Tillbaka, det ringde....

Du nämnde barnbidraget. Finns det som annat än namn? Vill tro att den korrekta termen är moderskapspenning eller något liknande. Finns lagförslag, eller det kanske är klubbat, att om tvist föreligger, (vid 50/50 boende), skall det tillfalla modern. Varför det? Gudrun kommer troligtvis att säga att orsaken är att män generellt tjänar mer, vad det nu har med detta att göra. Då blir det ju bara än mer orättvist i de fall pappan är boförälder.

Tror det grövsta övergrepp man kan begå mot en (inte alltid så) ensam mamma är nog att kräva vuxet och ekonomiskt ansvarstagande av henne. Barnet skall tillföra medel för henne, inte vice versa och pappan också. Om den ömma modern vant sig vid att pappan står för de tråkiga utgifterna, varför skulle hon vara beredd att avstå det. Varför skall näste ryttare behöva ta ansvar för en situation han valt sig in i? Förhållanden spricker ju av olika anledningar, en del för att det hårdnar ekonomiskt. Kan inte mannen förse henne med den standard hon vant sig vid, börjar hon strax kolla var gräset är grönare. (Hm, kom just på att jag liknade den ömma modern vid en ko tidigare).

Jag menar att det måste till individuella bedömningar där även boföräldern förväntas bidra och detta kan bara ske om om;

- man tar sin utgångspunkt i barnets välbefinnande,
-inser att finns det 25 elever i en klass, finns det 25 olika förutsättningar med ett otal inbördes parametrar,
- man måste räkna på en dräglig standard i bägge hushållen och alltså införa förbehållsbelopp för barnet även hos den försörjande föräldern (och då menar jag inte boföräldern).
-ändra på att det finns en föräldragrupp som är utan någon form av erkännande eller backning. Att tro annat än att det leder till en brutal skillnad i vad du har för mandat som förälder.

Jag tycker man måste upprätta föräldrarna och det kan bara ske genom att man ser till barnets hela situation, istället för den stackars ensamma mammans bekvämlighet.

Om det är att misslyckas att separera? Ja.
Om det är att misslyckas att ha skaffat barn med "fel" partner? Otvivelaktigt.

:tessan:

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Min undran var hur tessan vet att jag inte vet något om det här?

Du nämnde barnbidraget. Finns det som annat än namn? Vill tro att den korrekta termen är moderskapspenning eller något liknande. Finns lagförslag, eller det kanske är klubbat, att om tvist föreligger, (vid 50/50 boende), skall det tillfalla modern. Varför det? Gudrun kommer troligtvis att säga att orsaken är att män generellt tjänar mer, vad det nu har med detta att göra. Då blir det ju bara än mer orättvist i de fall pappan är boförälder.

Tror det grövsta övergrepp man kan begå mot en (inte alltid så) ensam mamma är nog att kräva vuxet och ekonomiskt ansvarstagande av henne. Barnet skall tillföra medel för henne, inte vice versa och pappan också. Om den ömma modern vant sig vid att pappan står för de tråkiga utgifterna, varför skulle hon vara beredd att avstå det. Varför skall näste ryttare behöva ta ansvar för en situation han valt sig in i? Förhållanden spricker ju av olika anledningar, en del för att det hårdnar ekonomiskt. Kan inte mannen förse henne med den standard hon vant sig vid, börjar hon strax kolla var gräset är grönare. (Hm, kom just på att jag liknade den ömma modern vid en ko tidigare).

Om det är att misslyckas att separera? Ja.
Om det är att misslyckas att ha skaffat barn med "fel" partner? Otvivelaktigt.

Eftersom du började ditt inlägg med att förklara vad du trodde om mig så förstod jag det som att hela inlägget var riktat till mig, det har jag ju redan svarat på.

Är barnet skrivet hos pappan men bor 50/50 får pappan barnbidraget.

Det är definitivt inte i alla familjer männen står för de tråkiga utgifterna, och det är inte alla kvinnor som vill att mannen ska betala allt. Och det finns kvinnor som anser att det finns viktigare saker än pengar och att ha nån som kan försörja dem.
Men det är ju knappast nåt vi behöver diskutera eftersom allas åsikter om hur sådana saker ser ut och fungerar hänger på ens egna upplevelser, och beror på vad man umgås med för människor.

Att det är att misslyckas är en åsiktsfråga, inte ett faktum. Men om du anser att det är så, så välkommen till Jorden, platsen för misslyckade människor. Majoriteten av alla över 14 är medlemmar!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Att det är att misslyckas är en åsiktsfråga, inte ett faktum. Men om du anser att det är så, så välkommen till Jorden, platsen för misslyckade människor. Majoriteten av alla över 14 är medlemmar!

...och det är det jag försöker undvika. Är det så fel?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nej, det tycker jag inte, det har jag förklarat för dig flera gånger. Skulle man tänka så så är ju i princip alla vuxna människor misslyckade.

Ok, ok.. Jag hajjar. Du har bestämt dig att diskussionen handlar om dig, personligen, och att jag tycker att du är misslyckad.

Då förstår jag bättre varför du argumenterar för att skilsmässa osv är lyckade saker.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
...och det är det jag försöker undvika. Är det så fel?

Det beror väl på vad kvinnan tycker, apkräk!

Jag tycker du har rätt, men får göra det bästa av den icke självvalda situation jag har. Min avkomma är fantastisk, modern och förutsättningarna är det inte.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Du, jag betalar 1273 per barn (2st) och jag kan lova dig...det slutar inte där. För allt som behövs vad gäller fritidsaktiviteter, prylar m.m. får jag oxo pröjsa. Snittutgift per månad 4000:-
Så, kom inte med att umängesföräldern bara pröjsar 1273 per barn. Det är bullshit. (Då ska du räkna på att jag har barnen BARA varannan helg.)

Men nä, jag VET att man inte går plus. Varför är det då så jävla svårt att ge en skötsam kille enchans att FÅ ha sina barn halva tiden?

Artikel som kom ut bara för några dagar sedan..

http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_1404875.e24

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Pajade quoten, igen:huvet

QUOTE]

"Det är jag inte."

Nähä, det måste jag ju tro på efter detta uttömmande svar. Min uppfattning är att allt du skriver vittnar om motsatsen.

"Precis som alla ensamma pappor och alla föräldrar som inte vill träffa barnen eller?"
Vad beror det på då? Kan det var maktfullkomlighet från boförälderns sida? Ekonomisk vanfördelning? Att det blir svårt för den underhållsskyldige att erbjuda vettig standard? Att ingen gillar att bli utnyttjad som barnvakt för att ens tidigare respektive skall igenom en andra eller femte patetisk pubertet?Finns hur många som helst!

"1. Jag har aldrig påstått att det ska gå, eller hur? Jag har bara sagt att man definitivt inte tjänar på att "kamma hem pengarna" som nån tidigare uttryckte det."
Klart det går, det är bara det att du inte inser de verkliga konsekvenserna för barnets totala situation. Bankerna vet iaf... Kolla förresten på deras uträkningar som är lite mer realistiska. Innan du skriver mer, räkna ut nettoskillnaden i din favör, kan bli intressant.

"2. Ingenting utöver de lagstadgade 1273 kronorna."
Den undersskyldige får inget, du tar däremot vad barnet behöver hos den som inget får. Är det inte intressant att en hel föräldragrupp är exkluderad från allt vad stöttning till barnet innebär? Vad sänder det för signaler? Släpp egot en smula och försök bredda ditt synsätt om bara för ett par inlägg.

"3. Jag inbillar mig inte, jag vet ju faktiskt mer om min situation än du."

Nu gällde det ju inte din, utan ditt barns situation hos sin ene förälder. (Eller barns situation generellt i den här typen av situation).

"Den enorma summan av 1273,- som kommer från honom hade vi klarat oss lika bra utan."

Gör det då, investera lite i ett bättre klimat. Du är inte tvungen att ta ut dem.
Den reella nettoskillnaden är 3596 kr/mån och då har du inte lagt en spänn och pappan har inte sett röken av sitt barn. Bara början, sen bara ökar skillnaderna.

"Inte en mening av det där stämmer in på min livssituation. Var jag tillräckligt
tydlig nu?"

Är du normen? Du kanske är helt annorlunda i verkligheten, precis som alla andra ensamma mammor som inte är som de andra.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man behöver inte vara rädd för kvinnor, det är konsekvenserna man ska vara rädd för.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ja, generaliseringar stämmer ju alltid på alla. :rolleyes:

Eftersom jag inte har egna barn, eller gått igenom en skillsmässa/separation så skriver jag utifrån vad jag sett, hört, och läst mig till. Som du redan påpekat en gång så har alla rätt till en åsikt, behöver inte ha genomgått allt detta för att få lov att yttra mig. Dom flesta "vuxna" har nångång stött på någon som har/genomgår en separation och som har barn på två ställen. I dagens samhälle är det tyvär nästan en norm, finns överallt.

Förstår bara inte varför du försvarar och diskuterar detta så länge och hett, att du orkar. Kommer alltid finnas andra som tycker annorlunda, vad du än säger. :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det beror väl på vad kvinnan tycker, apkräk!

Jag tycker du har rätt, men får göra det bästa av den icke självvalda situation jag har. Min avkomma är fantastisk, modern och förutsättningarna är det inte.

Tough case. Tur att avkomman har en rustik farsa jallafall.

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Pajade quoten, igen:huvet

QUOTE]

"Det är jag inte."

Nähä, det måste jag ju tro på efter detta uttömmande svar. Min uppfattning är att allt du skriver vittnar om motsatsen.

"Precis som alla ensamma pappor och alla föräldrar som inte vill träffa barnen eller?"
Vad beror det på då? Kan det var maktfullkomlighet från boförälderns sida? Ekonomisk vanfördelning? Att det blir svårt för den underhållsskyldige att erbjuda vettig standard? Att ingen gillar att bli utnyttjad som barnvakt för att ens tidigare respektive skall igenom en andra eller femte patetisk pubertet?Finns hur många som helst!

"1. Jag har aldrig påstått att det ska gå, eller hur? Jag har bara sagt att man definitivt inte tjänar på att "kamma hem pengarna" som nån tidigare uttryckte det."
Klart det går, det är bara det att du inte inser de verkliga konsekvenserna för barnets totala situation. Bankerna vet iaf... Kolla förresten på deras uträkningar som är lite mer realistiska. Innan du skriver mer, räkna ut nettoskillnaden i din favör, kan bli intressant.

"2. Ingenting utöver de lagstadgade 1273 kronorna."
Den undersskyldige får inget, du tar däremot vad barnet behöver hos den som inget får. Är det inte intressant att en hel föräldragrupp är exkluderad från allt vad stöttning till barnet innebär? Vad sänder det för signaler? Släpp egot en smula och försök bredda ditt synsätt om bara för ett par inlägg.

"3. Jag inbillar mig inte, jag vet ju faktiskt mer om min situation än du."

Nu gällde det ju inte din, utan ditt barns situation hos sin ene förälder. (Eller barns situation generellt i den här typen av situation).

"Den enorma summan av 1273,- som kommer från honom hade vi klarat oss lika bra utan."

Gör det då, investera lite i ett bättre klimat. Du är inte tvungen att ta ut dem.
Den reella nettoskillnaden är 3596 kr/mån och då har du inte lagt en spänn och pappan har inte sett röken av sitt barn. Bara början, sen bara ökar skillnaderna.

"Inte en mening av det där stämmer in på min livssituation. Var jag tillräckligt
tydlig nu?"

Är du normen? Du kanske är helt annorlunda i verkligheten, precis som alla andra ensamma mammor som inte är som de andra.

Hela ditt långa fina inlägg faller på att pappan i detta fallet själv valt att flytta de 80 milen tillbaks till där han bodde tidigare och bryta kontakten med vår son.
Jag har aldrig och skulle aldrig hindra dem från att träffas om han bara ville. Så att han inte har sett röken av "sitt" barn utan jag har TAGIT allt han har rätt till den lilla stackaren är helt och hållet hans eget fel.

Men precis som i alla andra inlägg kastas det skit på alla ensamma mammor utan att ni vet ett skit om hur det ser ut hos alla.
Givetvis ska man tycka synd om pappan, jag har ju faktiskt stannat med sonen där han alltid har bott för hans trygghet, jag borde ju givetvis flyttat från jobbet och allt som är välkänt för sonen för att hans stackars pappa ska få lov ha honom varannan vecka. Så att jag kan utnyttja honom som barnvakt. :dummer Han hade troligtvis inte velat ha honom hos sig även om han hade fått betalt för det.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hela ditt långa fina inlägg faller på att pappan i detta fallet själv valt att flytta de 80 milen tillbaks till där han bodde tidigare och bryta kontakten med vår son.
Jag har aldrig och skulle aldrig hindra dem från att träffas om han bara ville. Så att han inte har sett röken av "sitt" barn utan jag har TAGIT allt han har rätt till den lilla stackaren är helt och hållet hans eget fel.

Men precis som i alla andra inlägg kastas det skit på alla ensamma mammor utan att ni vet ett skit om hur det ser ut hos alla.
Givetvis ska man tycka synd om pappan, jag har ju faktiskt stannat med sonen där han alltid har bott för hans trygghet, jag borde ju givetvis flyttat från jobbet och allt som är välkänt för sonen för att hans stackars pappa ska få lov ha honom varannan vecka. Så att jag kan utnyttja honom som barnvakt. :dummer Han hade troligtvis inte velat ha honom hos sig även om han hade fått betalt för det.

Tja, nu är ju mina resonemang lite allmänt hållna även om jag skriver du och exemplifierar med sånt du skrivit. Du är uppenbarligen helt oförmögen att se det minsta utanför ditt eget och det är dessvärre också lite typiskt för den schablonbild jag refererade till i början. Men ok, vi håller oss till dig istället.
Känns det bättre?

Måste bra fråga vad du kommer att förmedla för bild av den individ han/hon vill kunna tänka gott om och förstå sig själv utifrån, förutom dig?

Naturligtvis skulle du inte hindra dem att träffas, tvärtemot alla andra som säger så. Vad vet vi egentligen, du är kanske ett monster, kanske lurade honom med pillrena eller kanske valde du en helt osannolikt kass individ till att bli far till ert barn? Var ni överens om det? Du kanske är fullständigt underbar, alla mäns dröm och råkar bara skriva bara lätt imbecilla inlägg för att det är lite synd om dig, (återigen schablonen)? Nej, jag vet inte hur han är för vi får bara din version, vet inte hur det är där han bor eller om allt är så perfekt där du bor. Vad jag vet är att folk ibland flyttar på sig och att det ibland är positivt.

Kan du på allvar påstå att den rådande opinionen är direkt negativ mot stackars ensamma mammor?

Nu skall jag sluta vara en obekväm sanningssägare och på allvar ge dig ett välment råd.

tessan, du verkar väldigt sårad, det lyser hämnd genom varenda stavelse och jag blir orolig för hur detta kommer påverka ert barn. Försök hålla det lite ifrån dig emellanåt, för det äter dig till slut. Inse att ditt exempel kanske inte är normen och sluta tro att du måste ha ett jag med i varenda mening. Vi finns i samma system, men i olika gynnsamma delar av det.
Mitt exempel drar jag bara om jag blir tvungen.

Undrar ärligt talat om du fixar den känslomässiga biten själv.

Har inte Teo lite rätt ändå ifråga om vikten av rätt val? Min uppfattning är att har man det osannolika privilegiet att ha sitt/sina barn hos sig med ella trumf det innebär, har man ingen rätt att gnälla ens. Grattis!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
popcorn.jpg

:D :D :D

Krävs tyngre grejor än så:

popcorn.jpg

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Har inte Teo lite rätt ändå ifråga om vikten av rätt val? Min uppfattning är att har man det osannolika privilegiet att ha sitt/sina barn hos sig med ella trumf det innebär, har man ingen rätt att gnälla ens. Grattis!

Jag har aldrig gnällt om att min son bor hos mig! Vad snackar du om??
Det jag har "gnällt" om är alla generaliseringar och allt hackande på ensamma mammor som blir utmålade som monster som förstör sina barns liv samtidigt som de ruinerar alla stackars, stackars pappor som bara får betala för barn de aldrig får se. Undra på att era förhållanden tog slut och att ni inte får träffa barnen! Sån kvinnosyn hade jag INTE tillåtit att överföras till mitt/mina barn!

Jag har aldrig pratat skit om min sons pappa inför honom, utan tvärtom så har han foton på honom och saker som han fick av honom när han var liten. Vem av oss är det egentligen som har misslyckats??

Och jodå, Teo har rätt, klart man måste välja rätt, vilket jag anser att jag har gjort. Både jag, sonen, sonens låtsaspappa och sonens biologiska "pappa" är nöjda nu, det är allt jag vill. Inget misslyckande här.

Allt det där dravlet med känslor, att jag tycker synd om mig själv och hämndlystnad som du försöker med kommer jag inte ens kommentera.. :lol

Men som svar på en av dina frågor; jag blev gravid trots p-piller, och nej, vi var inte överrens till att börja med, men jag blev till slut övertygad om att jag ville ha barn lika mycket som honom. Något jag aldrig har ångrat.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jisses! Om man inte var rädd för kvinnor innan så blir man ju verkligen rädd efter att läsa vissa kvinnliga åsikter i den här tråden...

Vart går man för att sterilisera sig?

:lol

Snacka om att gå från en diskussion om att vilja eller inte vilja skaffa barn till att bli ett bråk om vårdnad. Mohaha....nu säger jag bara...jag vill fortfarande inte ha några barn och genom att läsa allt skit i denna tråd blev jag ännu mer benhård i den frågan.
Och snacket om att tjejer bråkar mer för att hämnas i en skillsmässa tror jag inte ett skit på utan det beror helt enkelt på situation och på vilka människor som går igenom skillsmässan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och snacket om att tjejer bråkar mer för att hämnas i en skillsmässa tror jag inte ett skit på utan det beror helt enkelt på situation och på vilka människor som går igenom skillsmässan.

Där tror jag faktiskt att du har fel!

Jag känner till enbart ETT fall där snubben skiter i att betala underhållet, vilket ändå inte drabbar barnen/modern då dom får sina pengar ändå, utan bara spär på snubbens skuld till kronofogden.

Däremot känner jag till väldigt många mödrar som försvårar umgänget för fäderna på alla sätt dom kan.

Det kanske skulle vara vanligare med fäder som djävlas med sina ex om dom gavs möjlighet till det genom att bli huvudvårdnadshavare och få möjligheten att ta ungarna och sticka, eller att det verkligen drabbade modern om dom gav fan i att betala underhållet.

Undantagen är möjligen fäder med utländsk bakgrund som tar barnen och sticker till sina primitiva hemländer där modern inte har en chans i helvetet att få igen ungarna.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
En vis man på 60bast svarade en gång på frågan varför han aldrig skaffat barn:

"Barn ska inte ha barn"

:fakta

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...