Vart går man för att sterilisera sig?
Grupprabatt för SHare?
Kan du kolla upp det när du fixar dig?
Rädd för kvinnor!? Den här tråden får mig att bli mer och mer rädd för barn
Barn kan verkligen plocka fram det där "speciella" ur människor/sina föräldrar, the thread says it all
Preciiiiis vad jag satt och tänkte på!
Jag menar: Hur svårt är det med logiiiiiik för en del?
En vanlig blyertspenna och ett papper, samt tillgång till vem som betalar vad är väl ingen rymdforskning direkt?
(men här i denna tråd, precis som i en annan jag lämnat, så tycks vissa tro att man alltid själv måste ha upplevt vad man pratar om för att fösrstå... )
Men inte behöver jag sitta med en frånskild morsa i andra änden och ett par ungar för att kunna lägga ihop ett och ett...
Har själv en vän vars hagga kräver "allt" och inte bidrar själv med ett piss.
Han får köpa kläder, extra prylar, SAMT betala underhåll trots delad vårdnad och att ungarna bor 50/50.
Dessutom behåller haggan HELA barnbidraget...utan att det synbarligen kommer ungarna till del.
Han har klagat i rättsinstans, och fått svaret: Vi kan inget göra...
VA? Kvinnan begår ju lagstridiga gärningar? Vaddå inget göra?
Men...en man är ju rättslös i Sverige efter separation eller vårdnadstvist som det tycks.
Nämndekärringarna och soc.tanterna är väl samma gäng som jobbar på kvinnojourerna oxå kan man tro... Idel manshatare.
Å de känns ju "neutrala" i sina domslut. Not.
Lagen är lika för alla - pyttsan.
N'uff said...
Min undran var hur tessan vet att jag inte vet något om det här?
Du nämnde barnbidraget. Finns det som annat än namn? Vill tro att den korrekta termen är moderskapspenning eller något liknande. Finns lagförslag, eller det kanske är klubbat, att om tvist föreligger, (vid 50/50 boende), skall det tillfalla modern. Varför det? Gudrun kommer troligtvis att säga att orsaken är att män generellt tjänar mer, vad det nu har med detta att göra. Då blir det ju bara än mer orättvist i de fall pappan är boförälder.
Tror det grövsta övergrepp man kan begå mot en (inte alltid så) ensam mamma är nog att kräva vuxet och ekonomiskt ansvarstagande av henne. Barnet skall tillföra medel för henne, inte vice versa och pappan också. Om den ömma modern vant sig vid att pappan står för de tråkiga utgifterna, varför skulle hon vara beredd att avstå det. Varför skall näste ryttare behöva ta ansvar för en situation han valt sig in i? Förhållanden spricker ju av olika anledningar, en del för att det hårdnar ekonomiskt. Kan inte mannen förse henne med den standard hon vant sig vid, börjar hon strax kolla var gräset är grönare. (Hm, kom just på att jag liknade den ömma modern vid en ko tidigare).
Om det är att misslyckas att separera? Ja.
Om det är att misslyckas att ha skaffat barn med "fel" partner? Otvivelaktigt.
Att det är att misslyckas är en åsiktsfråga, inte ett faktum. Men om du anser att det är så, så välkommen till Jorden, platsen för misslyckade människor. Majoriteten av alla över 14 är medlemmar!
Nej, det tycker jag inte, det har jag förklarat för dig flera gånger. Skulle man tänka så så är ju i princip alla vuxna människor misslyckade.
...och det är det jag försöker undvika. Är det så fel?
Du, jag betalar 1273 per barn (2st) och jag kan lova dig...det slutar inte där. För allt som behövs vad gäller fritidsaktiviteter, prylar m.m. får jag oxo pröjsa. Snittutgift per månad 4000:-
Så, kom inte med att umängesföräldern bara pröjsar 1273 per barn. Det är bullshit. (Då ska du räkna på att jag har barnen BARA varannan helg.)
Men nä, jag VET att man inte går plus. Varför är det då så jävla svårt att ge en skötsam kille enchans att FÅ ha sina barn halva tiden?
Pajade quoten, igen
QUOTE]
"Det är jag inte."
Nähä, det måste jag ju tro på efter detta uttömmande svar. Min uppfattning är att allt du skriver vittnar om motsatsen.
"Precis som alla ensamma pappor och alla föräldrar som inte vill träffa barnen eller?"
Vad beror det på då? Kan det var maktfullkomlighet från boförälderns sida? Ekonomisk vanfördelning? Att det blir svårt för den underhållsskyldige att erbjuda vettig standard? Att ingen gillar att bli utnyttjad som barnvakt för att ens tidigare respektive skall igenom en andra eller femte patetisk pubertet?Finns hur många som helst!
"1. Jag har aldrig påstått att det ska gå, eller hur? Jag har bara sagt att man definitivt inte tjänar på att "kamma hem pengarna" som nån tidigare uttryckte det."
Klart det går, det är bara det att du inte inser de verkliga konsekvenserna för barnets totala situation. Bankerna vet iaf... Kolla förresten på deras uträkningar som är lite mer realistiska. Innan du skriver mer, räkna ut nettoskillnaden i din favör, kan bli intressant.
"2. Ingenting utöver de lagstadgade 1273 kronorna."
Den undersskyldige får inget, du tar däremot vad barnet behöver hos den som inget får. Är det inte intressant att en hel föräldragrupp är exkluderad från allt vad stöttning till barnet innebär? Vad sänder det för signaler? Släpp egot en smula och försök bredda ditt synsätt om bara för ett par inlägg.
"3. Jag inbillar mig inte, jag vet ju faktiskt mer om min situation än du."
Nu gällde det ju inte din, utan ditt barns situation hos sin ene förälder. (Eller barns situation generellt i den här typen av situation).
"Den enorma summan av 1273,- som kommer från honom hade vi klarat oss lika bra utan."
Gör det då, investera lite i ett bättre klimat. Du är inte tvungen att ta ut dem.
Den reella nettoskillnaden är 3596 kr/mån och då har du inte lagt en spänn och pappan har inte sett röken av sitt barn. Bara början, sen bara ökar skillnaderna.
"Inte en mening av det där stämmer in på min livssituation. Var jag tillräckligt
tydlig nu?"
Är du normen? Du kanske är helt annorlunda i verkligheten, precis som alla andra ensamma mammor som inte är som de andra.
Ja, generaliseringar stämmer ju alltid på alla.
Det beror väl på vad kvinnan tycker, apkräk!
Jag tycker du har rätt, men får göra det bästa av den icke självvalda situation jag har. Min avkomma är fantastisk, modern och förutsättningarna är det inte.
Pajade quoten, igen
QUOTE]
"Det är jag inte."
Nähä, det måste jag ju tro på efter detta uttömmande svar. Min uppfattning är att allt du skriver vittnar om motsatsen.
"Precis som alla ensamma pappor och alla föräldrar som inte vill träffa barnen eller?"
Vad beror det på då? Kan det var maktfullkomlighet från boförälderns sida? Ekonomisk vanfördelning? Att det blir svårt för den underhållsskyldige att erbjuda vettig standard? Att ingen gillar att bli utnyttjad som barnvakt för att ens tidigare respektive skall igenom en andra eller femte patetisk pubertet?Finns hur många som helst!
"1. Jag har aldrig påstått att det ska gå, eller hur? Jag har bara sagt att man definitivt inte tjänar på att "kamma hem pengarna" som nån tidigare uttryckte det."
Klart det går, det är bara det att du inte inser de verkliga konsekvenserna för barnets totala situation. Bankerna vet iaf... Kolla förresten på deras uträkningar som är lite mer realistiska. Innan du skriver mer, räkna ut nettoskillnaden i din favör, kan bli intressant.
"2. Ingenting utöver de lagstadgade 1273 kronorna."
Den undersskyldige får inget, du tar däremot vad barnet behöver hos den som inget får. Är det inte intressant att en hel föräldragrupp är exkluderad från allt vad stöttning till barnet innebär? Vad sänder det för signaler? Släpp egot en smula och försök bredda ditt synsätt om bara för ett par inlägg.
"3. Jag inbillar mig inte, jag vet ju faktiskt mer om min situation än du."
Nu gällde det ju inte din, utan ditt barns situation hos sin ene förälder. (Eller barns situation generellt i den här typen av situation).
"Den enorma summan av 1273,- som kommer från honom hade vi klarat oss lika bra utan."
Gör det då, investera lite i ett bättre klimat. Du är inte tvungen att ta ut dem.
Den reella nettoskillnaden är 3596 kr/mån och då har du inte lagt en spänn och pappan har inte sett röken av sitt barn. Bara början, sen bara ökar skillnaderna.
"Inte en mening av det där stämmer in på min livssituation. Var jag tillräckligt
tydlig nu?"
Är du normen? Du kanske är helt annorlunda i verkligheten, precis som alla andra ensamma mammor som inte är som de andra.
Hela ditt långa fina inlägg faller på att pappan i detta fallet själv valt att flytta de 80 milen tillbaks till där han bodde tidigare och bryta kontakten med vår son.
Jag har aldrig och skulle aldrig hindra dem från att träffas om han bara ville. Så att han inte har sett röken av "sitt" barn utan jag har TAGIT allt han har rätt till den lilla stackaren är helt och hållet hans eget fel.
Men precis som i alla andra inlägg kastas det skit på alla ensamma mammor utan att ni vet ett skit om hur det ser ut hos alla.
Givetvis ska man tycka synd om pappan, jag har ju faktiskt stannat med sonen där han alltid har bott för hans trygghet, jag borde ju givetvis flyttat från jobbet och allt som är välkänt för sonen för att hans stackars pappa ska få lov ha honom varannan vecka. Så att jag kan utnyttja honom som barnvakt. Han hade troligtvis inte velat ha honom hos sig även om han hade fått betalt för det.
Har inte Teo lite rätt ändå ifråga om vikten av rätt val? Min uppfattning är att har man det osannolika privilegiet att ha sitt/sina barn hos sig med ella trumf det innebär, har man ingen rätt att gnälla ens. Grattis!
Jisses! Om man inte var rädd för kvinnor innan så blir man ju verkligen rädd efter att läsa vissa kvinnliga åsikter i den här tråden...
Och snacket om att tjejer bråkar mer för att hämnas i en skillsmässa tror jag inte ett skit på utan det beror helt enkelt på situation och på vilka människor som går igenom skillsmässan.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |