Jag är rädd för kvinnor!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tessan: Försöker du påstå att det tycks alldeles för lite synd om ensamstående mammor?
Själv har jag ett praktexempel på hur icke jämställd hela föräldradebatten är... en mycket god vän till mig var tillsammans med sin sambo i 10år, de fick 2 underbara barn... tanten i förhållandet ville inte vara tillsammans med min vän längre och flyttade därifrån... med barnen... till Norge...
Detta får man inte göra enligt nån konvention som de flesta länder är överrens om, men när det dras upp i rätten så går man ändå på mammans linje och tycker synd om henne... min gode vän får punga upp med flygbiljetter för barnen varje gång de skall ses... det är utöver det "normala" underhållet som skall betalas enligt norska regler (som är några 100% högre än det svenska underhållet).

Det var t.o.m så att familjerätten sa att om han hade varit modern så hade det varit glasklart, men nu är han fadern och då blir det svårt.

:tessan:

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Tessan: Försöker du påstå att det tycks alldeles för lite synd om ensamstående mammor?
Själv har jag ett praktexempel på hur icke jämställd hela föräldradebatten är... en mycket god vän till mig var tillsammans med sin sambo i 10år, de fick 2 underbara barn... tanten i förhållandet ville inte vara tillsammans med min vän längre och flyttade därifrån... med barnen... till Norge...
Detta får man inte göra enligt nån konvention som de flesta länder är överrens om, men när det dras upp i rätten så går man ändå på mammans linje och tycker synd om henne... min gode vän får punga upp med flygbiljetter för barnen varje gång de skall ses... det är utöver det "normala" underhållet som skall betalas enligt norska regler (som är några 100% högre än det svenska underhållet).

Det var t.o.m så att familjerätten sa att om han hade varit modern så hade det varit glasklart, men nu är han fadern och då blir det svårt.

Nej, det försöker jag inte påstå, det har jag väl aldrig sagt! Varför måste man alltid tycka synd om nån?

Det du berättar är förjävligt och ruttet av henne, och jag förstår att han har ett helvete, men alla gör inte så. Alla ensamstående mammor är inte WT som gör allt för att förstöra allas liv!

Men ska vi va sådana så är det ju klart att kvinnorna inte låter männen träffa barnen, männen slår ju både kvinnorna och barnen, och utövar incest mot barnen. så självklart ska mamman ha hela vårdnaden. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
:dummer Han hade troligtvis inte velat ha honom hos sig även om han hade fått betalt för det.

Edit: Såg just svaret på nedanstående fråga!
Och just det uttalandet föranleder frågan: Ville HAN ha barnet från början???
Visst det är en personlig fråga.

Men det är just det som tråden handlar om ju!! Kvinnor som tigger till sig ungar och sen går det åt helvete!! Och dom undrar lixom vad det var som hände när tillvaron tuffar till sig.

Men det går såklart åt helvete ändå allt som oftast, även om båda ville ha ungen från början. Och fast man var superlycklig för det lilla knytet så tänker många ändå på sig själv i första hand. Varför blir det så??

Personligen så tycker jag att barnen ska få ha ETT hem, och att det är föräldrarna som får stå sitt kast och flytta varannan vecka. "men nää...hur ska det fungera praktiskt för dom vuxna" "DET går väl inte" "bla...bla.."

Jo...jo...men kidsen ska få flacka fram och åter för att få träffa båda sina föräldrar. :rolleyes:

//M

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Han menade väl sin kvinna då?

För det finns ju de som säger detta om sina barn... och det är verkligen illa...

Det var farsan, 75, som sa det till mig då jag hade gjort något rackarstyg..tror det va när jag kom hem med hojen:D På något konstigt sätt så var bröderna betydligt lättare att fostra.

Vi skrattar väldigt mycket hemma och har aldrig upplevt några bråk alls. Kvalitetstid var och är fortfarande oerhört vikitgt, det verkar vara något som dagens föräldrar inte har tid med utan att det ska planeras månader i förväg.:huvet

:( barn som får uppleva fylla, slagsmål och allt där emellan.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det jag har "gnällt" om är alla generaliseringar och allt hackande på ensamma mammor som blir utmålade som monster som förstör sina barns liv samtidigt som de ruinerar alla stackars, stackars pappor som bara får betala för barn de aldrig får se.

Och där satte du spiken i ögat. Att reagera som en inträngd vildkatt så fort något ifrågasätts/kritiseras pekar på ömmande blånageltår. Jag har hela tiden utgått från min egen livserfarenhet och saker Jag tagit upp har hänt mer ofta än i enstaka fall och då faller det sig naturligt för mig att undra vad det är frågan om.

Undra på att era förhållanden tog slut och att ni inte får träffa barnen! Sån kvinnosyn hade jag INTE tillåtit att överföras till mitt/mina barn!

Du menar den vidriga kvinnosynen, på gränsen till utrotad av FI i vilken även kvinnor kan göra fel och kritiseras?

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Och där satte du spiken i ögat. Att reagera som en inträngd vildkatt så fort något ifrågasätts/kritiseras pekar på ömmande blånageltår. Jag har hela tiden utgått från min egen livserfarenhet och saker Jag tagit upp har hänt mer ofta än i enstaka fall och då faller det sig naturligt för mig att undra vad det är frågan om.

Så dina erfarenheter är sanningen, men andras (mina bla) är bara lögner och skitsnack? Låter bra du! :tummenupp

Du menar den vidriga kvinnosynen, på gränsen till utrotad av FI i vilken även kvinnor kan göra fel och kritiseras?

Du är rolig du :)
Jag trodde att du kunde läsa, men tydligen har du nte kunnat stava dig igenom inläggen där jag förklarar vilken kvinnosyn jag inte gillar. Kvinnor kan visst göra fel, men hur otroligt det än låter i dina öron så är det inte alla kvinnor som gör just de felen, och alla kvinnor beter sig inte likadant, precis som jag antar att du förstår att män inte heller gör.

Och psst..! Män kan också göra fel.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nej, det försöker jag inte påstå, det har jag väl aldrig sagt! Varför måste man alltid tycka synd om nån?

varför får man aldrig ifrågasätta kvinnors resonemang i samband med avyngling?

Det du berättar är förjävligt och ruttet av henne, och jag förstår att han har ett helvete, men alla gör inte så. Alla ensamstående mammor är inte WT som gör allt för att förstöra allas liv!

Nej och alla trafikpoliser är inte elaka, alla som sitter i fotbollsklacken slåss inte men tillräckligt många för att det skapas notis om det och frågor dyker upp. Bara för att det är känsligt för dig blir inte du och samtliga andra berörda kvinnor per automatique immuna.
Alternativet vore att alla som nämnt något som skapar agg hos dig sitter och ljuger och hittar på på ren jävelskap.

Men ska vi va sådana så är det ju klart att kvinnorna inte låter männen träffa barnen, männen slår ju både kvinnorna och barnen, och utövar incest mot barnen. så självklart ska mamman ha hela vårdnaden. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Eftersom du skapat den påstådda bilden av medlemmarna i tråden själv så antar Jag att det påståendet inte är helt främmande för dig trots täckmantel av ironismajlisar.

Så dina erfarenheter är sanningen, men andras (mina bla) är bara lögner och skitsnack? Låter bra du! :tummenupp

Ja det är en del av sanningen för mig. Det har hänt. Dina själverfarna upplevelser lika så. Men du pratar om hur det ligger till för alla andra kvinnor än dig själv och då faller trovärdigheten.

Du är rolig du :)
Jag trodde att du kunde läsa, men tydligen har du nte kunnat stava dig igenom inläggen där jag förklarar vilken kvinnosyn jag inte gillar. Kvinnor kan visst göra fel, men hur otroligt det än låter i dina öron så är det inte alla kvinnor som gör just de felen, och alla kvinnor beter sig inte likadant, precis som jag antar att du förstår att män inte heller gör.

Fast i enlighet med vad du faktiskt skrivit i tråden flertalet gånger så insinuerar du att jag låter ett antal självupplevda missöden representera samtliga kvinnor. Det har Jag aldrig påstått. Jag har däremot påstått att jag inte menar alla kvinnor. Något som lyckats passera obemärkt.

Jag har upplevt en helt del skit och ramlade sedan över artickeln i länken (första inlägget) vilket gjorde mig illa berörd och startade tråden med frågeställningen "vad i helsike". Tycker du det är fel reaktion?

Och psst..! Män kan också göra fel.

Det vet vi redan genom spaltkilometrar i kvällspressen och inget jag opponerat mig mot. Skapa en egen tråd.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Krävs tyngre grejor än så:

Har du så mycket måste du bjuda alla! Mmmm, popcorn,mmm. /Homer

(Skippade den lilla, lilla bilden...).

Jag har aldrig gnällt om att min son bor hos mig! Vad snackar du om??
Det jag har "gnällt" om är alla generaliseringar och allt hackande på ensamma mammor som blir utmålade som monster som förstör sina barns liv samtidigt som de ruinerar alla stackars, stackars pappor som bara får betala för barn de aldrig får se. Undra på att era förhållanden tog slut och att ni inte får träffa barnen! Sån kvinnosyn hade jag INTE tillåtit att överföras till mitt/mina barn!

Jag har aldrig pratat skit om min sons pappa inför honom, utan tvärtom så har han foton på honom och saker som han fick av honom när han var liten. Vem av oss är det egentligen som har misslyckats??

Och jodå, Teo har rätt, klart man måste välja rätt, vilket jag anser att jag har gjort. Både jag, sonen, sonens låtsaspappa och sonens biologiska "pappa" är nöjda nu, det är allt jag vill. Inget misslyckande här.

Allt det där dravlet med känslor, att jag tycker synd om mig själv och hämndlystnad som du försöker med kommer jag inte ens kommentera.. :lol

Men som svar på en av dina frågor; jag blev gravid trots p-piller, och nej, vi var inte överrens till att börja med, men jag blev till slut övertygad om att jag ville ha barn lika mycket som honom. Något jag aldrig har ångrat.

Vad bra att dina marionetter är nöjda, (låtsaspappa, vad i hela friden är det? En pappa är väl en pappa på gott och/eller ont, eller finns han inte på riktigt, Molgan kanske?). Är det inte så att du är nöjd och alla andra får gilla läget? Jag för min del tror inte du är så lätt att ha att göra med och det är inte på det positiva, utmanande och lite intressanta sättat jag menar.

Hackande, du måste vara väldigt känslig. Om hela världen höll med dig, vad skulle du då kinka emot? Alla stackars ensamma mammor hävdar att de är så måna om barnets relation till fadern och hans/hennes bild av pappan, men det finns oftast just bara i deras tal och föreställningsvärld. Du verkar ju snickra ihop "sanningar" allteftersom, varför jag bibehåller en hälsosam skepsis till dina argument och verklighetsuppfattning.

Gnälligare och mer rabiat stackars "ensam" mamma var det länge sen jag hörde, å andra sidan lyssnar jag hellre på människor med riktiga bekymmer. Du har en sällsamt selektiv tolkning av vad jag skriver, det är underhållande, (använder det uttrycket även om det är lite laddat med tanke på vem det riktar sig till). Vet inte om dina feltolkningar är avsiktliga eller ej, men har mina aningar.

Bryr mig föga i vad du ångrar eller ej, fröken maktfullkomlig.

In denial, visst är det gött, svep den filten lite tightare om dig.

Personligen så tycker jag att barnen ska få ha ETT hem, och att det är föräldrarna som får stå sitt kast och flytta varannan vecka. "men nää...hur ska det fungera praktiskt för dom vuxna" "DET går väl inte" "bla...bla.."
Jo...jo...men kidsen ska få flacka fram och åter för att få träffa båda sina föräldrar. :rolleyes:

//M

Ang det feta;

Visst var du och/eller jag inne på den lösningen i någon liknande diskussion vi deltog i för ngt år sen? I övrigt är jag inte så säker på att vi var överens, (vilket är överskattat när det är diskussion).

Borde definitivt vara utgångsläget!!

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Vad bra att dina marionetter är nöjda, (låtsaspappa, vad i hela friden är det? En pappa är väl en pappa på gott och/eller ont, eller finns han inte på riktigt, Molgan kanske?). Är det inte så att du är nöjd och alla andra får gilla läget? Jag för min del tror inte du är så lätt att ha att göra med och det är inte på det positiva, utmanande och lite intressanta sättat jag menar.

Hackande, du måste vara väldigt känslig. Om hela världen höll med dig, vad skulle du då kinka emot? Alla stackars ensamma mammor hävdar att de är så måna om barnets relation till fadern och hans/hennes bild av pappan, men det finns oftast just bara i deras tal och föreställningsvärld. Du verkar ju snickra ihop "sanningar" allteftersom, varför jag bibehåller en hälsosam skepsis till dina argument och verklighetsuppfattning.

Gnälligare och mer rabiat stackars "ensam" mamma var det länge sen jag hörde, å andra sidan lyssnar jag hellre på människor med riktiga bekymmer. Du har en sällsamt selektiv tolkning av vad jag skriver, det är underhållande, (använder det uttrycket även om det är lite laddat med tanke på vem det riktar sig till). Vet inte om dina feltolkningar är avsiktliga eller ej, men har mina aningar.

Bryr mig föga i vad du ångrar eller ej, fröken maktfullkomlig.

In denial, visst är det gött, svep den filten lite tightare om dig.

Du verkar gilla att gissa. Särskilt att gissa fel. Bara upplysningsvis så har du ingen aning om hur det är hemma hos mig, så det känns ganska löjligt att du försöker få mig att känna mig dum/maktfullkomlig/marionettstyrande osv osv.. Som jag sa tidigare så vet du inte det minsta om vad du pratar om eftersom du varken känner mig eller nån av dem du kallar marionetter. Och vad de har gjort dig för att du ska börja kalla dem fula ord vet jag inte. Men det räcker väl att du är du och att jag inte håller med dig för att du ska anse det okej att kasta skit på min familj.

Och du kan väl inte på fullaste allvar mena att du inte förstår vad ordet låtsaspappa betyder? Och är det ordet i sig du inte gillar så är du bara barnslig. Men du har kanske ett ord du tycker låter bättre? Använd du det då och skit i vilket ord jag använder för att refera till min sons låtsaspappa.
Oj, förlåt mig, nu använde jag det där obegripliga ordet igen...

Och nej, jag är säkert inte lätt att ha att göra med, precis som alla andra som säger vad de tycker fast de inte tycker som de stora häftiga grabbarna. Jag förstår att ditt ego får en törn av det, men det får du leva med.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du verkar gilla att gissa. Särskilt att gissa fel. Bara upplysningsvis så har du ingen aning om hur det är hemma hos mig, så det känns ganska löjligt att du försöker få mig att känna mig dum/maktfullkomlig/marionettstyrande osv osv.. Som jag sa tidigare så vet du inte det minsta om vad du pratar om eftersom du varken känner mig eller nån av dem du kallar marionetter. Och vad de har gjort dig för att du ska börja kalla dem fula ord vet jag inte. Men det räcker väl att du är du och att jag inte håller med dig för att du ska anse det okej att kasta skit på min familj.

Och du kan väl inte på fullaste allvar mena att du inte förstår vad ordet låtsaspappa betyder? Och är det ordet i sig du inte gillar så är du bara barnslig. Men du har kanske ett ord du tycker låter bättre? Använd du det då och skit i vilket ord jag använder för att refera till min sons låtsaspappa.
Oj, förlåt mig, nu använde jag det där obegripliga ordet igen...

Och nej, jag är säkert inte lätt att ha att göra med, precis som alla andra som säger vad de tycker fast de inte tycker som de stora häftiga grabbarna. Jag förstår att ditt ego får en törn av det, men det får du leva med.

Voine, voine... Du är rätt låst, va?

Jag har inte kallat dig dum, men hävdar att du feltolkar av skäl bara du vet, alternativt kan du inte hjälpa det. Inget av det är att kalla dig dum.

Har inte kallat några i din bekantskap fula ord utan beskrivit vad jag anser att du, (och många ensamma mammor med dig), gör dem till i er manipulativa egoism, (lägg till girighet också).

Du kan hitta på vilka ord och titlar du vill, det är ändå du som jonglerar med individer och konstruerar roller som det behagar dig. Blir tydligare för varje inlägg. Faktum är att det finns en pappa, närvarande eller frånvarande, i ditt såväl som i många andra fall där det finns barn. Du bjuder in någon annan mans- eller kvinnogestalt, som väljer att kliva in, utan att ta något av det obekväma ansvaret i den situation denne valt, medan du dessutom tar betalt av pappan.

(Förtydligar; "du", kan i sista stycket tolkas som "annan icke specificerad boförälder". Tveksam till om du väljer att göra den tolkningen dock, har inte gått så bra hitintills).

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Helt ärligt!!!!

:felämne:spammer:backontop

:bladder:bladder:bladder:bladder:bladder:bladder

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Av någon konstig anledning är jag inte förvånad.

Tessan we got the point, killarna tycker detta är skitskoj och kommer fortsätta så länge du ger dem en möjlighet. Detta är vad JAG tror, jag kan ju ha fel ....

även om jag är kvinna.

Skitskoj? Snarare tragiskt.

Jag gav upp med att försöka diskutera något då det är omöjligt..

Ännu en "Jag har aldrig fel och även om jag har det så skulle jag aldrig erkänna det" -tjej

Med risk för att meddelandet bli borttaget och att jag bli ännu mera poppis på siten så kan jag ju se anledningar till varför jag också skulle välja att lämna.

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Voine, voine... Du är rätt låst, va?

Jag har inte kallat dig dum, men hävdar att du feltolkar av skäl bara du vet, alternativt kan du inte hjälpa det. Inget av det är att kalla dig dum.

Har inte kallat några i din bekantskap fula ord utan beskrivit vad jag anser att du, (och många ensamma mammor med dig), gör dem till i er manipulativa egoism, (lägg till girighet också).

Du kan hitta på vilka ord och titlar du vill, det är ändå du som jonglerar med individer och konstruerar roller som det behagar dig. Blir tydligare för varje inlägg. Faktum är att det finns en pappa, närvarande eller frånvarande, i ditt såväl som i många andra fall där det finns barn. Du bjuder in någon annan mans- eller kvinnogestalt, som väljer att kliva in, utan att ta något av det obekväma ansvaret i den situation denne valt, medan du dessutom tar betalt av pappan.

(Förtydligar; "du", kan i sista stycket tolkas som "annan icke specificerad boförälder". Tveksam till om du väljer att göra den tolkningen dock, har inte gått så bra hitintills).

Du är inte så olåst själv..
Jo, du kallade dem marionetter, det anser jag vara fult.
Att du är minst lika låst som du tycker att jag är bevisar du igen genom att säga att jag manipulerar folk i min omgivning, vilket du inte har nån aning om det heller. Du bevisar ännu en gång när du påstår dig veta vilket ansvar min sons låtsaspappa tar eller inte tar. Och när du säger att jag är manipulativ och girig.

Jag säger det igen, så att du (kanske) kan ta in det, du känner inte mig, och dina gissningar är inte ens nära sanningen.

Även om "du" kan tolkas som "vem som helst" gör jag inte det eftersom du svarar till mig på mina inlägg.

Men du är säkert världens bästa pappa, ditt/dina barns mamma är en sjuk häxa som förstör ditt liv och kommer ge barnet/barnen men för livet samtidigt som hon ruinerar dig. Det är jättesynd om dig, och alla mammor är sjuka i huvudet. Lite extra synd är det om dig, eftersom du inte har misslyckats med att välja mamma till ditt/dina barn eller med att få förhållandet att fungera, för hon lurade förstås till sig graviditeten/rna och det är givetvis helt och hållet hennes fel att det tog slut. Hon är ju kvinna, och du är ju man, så det är ju ingen mening att diskutera mer, du har omvänt mig. :Bugar

Tack å hej.

Av någon konstig anledning är jag inte förvånad.

Tessan we got the point, killarna tycker detta är skitskoj och kommer fortsätta så länge du ger dem en möjlighet. Detta är vad JAG tror, jag kan ju ha fel ....

även om jag är kvinna.

Givetvis har du fel, du är ju kvinna. Fel är det enda vi har. :brinnerup

Skitskoj? Snarare tragiskt.

Jag gav upp med att försöka diskutera något då det är omöjligt..

Ännu en "Jag har aldrig fel och även om jag har det så skulle jag aldrig erkänna det" -tjej

Med risk för att meddelandet bli borttaget och att jag bli ännu mera poppis på siten så kan jag ju se anledningar till varför jag också skulle välja att lämna.

En till som tror sig veta allt, och som är övertygad om att dens gissningar är sanningen.. Håller med, det är tragiskt.

Men givetvis har du rätt i dina gissningar, du är ju man! Självklart var det jag som blev lämnad, jag är ju kvinna, och skulle inte kunna kasta ut en man. Hur skulle jag då överleva???

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
En till som tror sig veta allt, och som är övertygad om att dens gissningar är sanningen.. Håller med, det är tragiskt.

Men givetvis har du rätt i dina gissningar, du är ju man! Självklart var det jag som blev lämnad, jag är ju kvinna, och skulle inte kunna kasta ut en man. Hur skulle jag då överleva???

Ok. Jag provar en gång till...

Och snälla. Denna gång läs vad jag skriver istället för att du försöker läsa in vad du tror att jag försöker säga med det jag skriver.

Vad är det jag tror jag vet?

Vad är det jag gissar?

Var skrev jag att du blev lämnad?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
16aa0co.jpg

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...