Jag är tjej tyck synd om mig!

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag kan inte ha menskopp för jag har spiral. Däremot så glömmer du också att vi i princip alltid får stå för allt preventivmedel, om det inte handlar om något ONS och killen drar upp någon gammal plånbokskondom anno 2005.

Om det fanns preventivmedel för oss män så skulle jag helt klart kunna tänka mig att använda det..
Finns visserligen kondomer för oss men vilken normal människa äter en banan utan att skala den? :gnissla

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Om det fanns preventivmedel för oss män så skulle jag helt klart kunna tänka mig att använda det..
Finns visserligen kondomer för oss men vilken normal människa äter en banan utan att skala den? :gnissla

Jag hoppas innerligt att dom där p-pillrena för karlar aldrig kommer ut på marknaden..

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3

Nej men det är ju givetvis bättre med en stålgrej uppkörd i livmodern som ökar både risken för svamp och upp till 20% mer mens, det är skitroligt! Hade det inte varit en sådan erotikdödare och så jävla dyrt så hade micke fått plocka fram dem varenda gång, det lovar jag!

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag hoppas innerligt att dom där p-pillrena för karlar aldrig kommer ut på marknaden..

Då har du aldirg fått ett sms där det står "Jag är på smällen" :tummenupp

Nej men det är ju givetvis bättre med en stålgrej uppkörd i livmodern som ökar både risken för svamp och upp till 20% mer mens, det är skitroligt! Hade det inte varit en sådan erotikdödare och så jävla dyrt så hade micke fått plocka fram dem varenda gång, det lovar jag!

Vad är det för fel på vanliga P-piller?

Last edited:

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Då har du aldirg fått ett sms där det står "Jag är på smällen" :tummenupp

Själv fick jag ett sånt telefonsamtal kl 07 på morgonen efter en blöt kväll och somnade om, kom på detta på eftermiddagen och ringde flickvännen som lite "halvsur" förklarade att jag inte hade drömt. Just den biten var ingen dröm men det blev en mardröm ca 2år senare så nu bor dottern växelvis.

Funderar faktiskt på att sterilisera mig, fler barn vill jag inte ha och har aldrig tänkt mig mer än ett.

Merovingian

Guest
att vi i princip alltid får stå för allt preventivmedel

Ursäkta? :va
Jag har alltid fått använda eget lager, däribland den där plånbokskondomen, eftersom tjejerna i fråga inte har något själv.
Det har hänt en ynka gång att kjoltyget haft ett eget lager, men i det fallet handlade det om någon självlysande historia som "inte skulle skydda mot graviditet", vilket får en att undra hur resonemanget gick i själva ögonblicket vid inhandlandet.
Hon var för övrigt lika bra i sängen som hon var på att välja kondomer.
Lite kuriosa en sen söndagkväll.

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*

Why not..?
Vore det inte skönt att kunna ha makten att själv bestämma om man vill bli pappa eller inte?

Den lyxen har dessvärre inte män idag, vilket jag tycker är mäkta skevt.
Hade jag varit snubbe hade jag definitivt velat bestämma över en sådan fundemetal sak i mitt liv, och ett p-piller för män skulle ge männen valmöjligheten till att kunna kontrollera vem de ville befrukta, respektive inte.

Skulle det inte kännas härligt att själv få bestämma?!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Why not..?
Vore det inte skönt att kunna ha makten att själv bestämma om man vill bli pappa eller inte?

Hade jag varit snubbe hade jag definitivt velat bestämma över en sådan fundemetal sak i mitt liv, och ett p-piller för män skulle ge männen valmöjligheten till att kunna kontrollera vem de ville befrukta, respektive inte.

Jag skulle tycka att det var en underbar uppfinning, dock hoppas jag nog mer på p-stav för män, eller något annat system än ett piller som måste tas dagligen, men det är bara av bekvämlighetsskäl.

Är man färdig med produktionen kan ju sterilisering vara ett alternativ, men jag är för dåligt påläst på hur det fungerar så jag avstår kommentarer kring det.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Why not..?

Jag får bestämma?

Jag är hypokondriker och sätter inte på fruntimmer utan kondom innan dom hiv-testats, och vid det stadiet tvingar jag dom äta p-piller samt avge ett löfte om att göra abort vid eventuell graviditet.

Risken att en kvinna skulle föda min avkomma är därmed väldigt liten, och den risken kan jag ta till priset att få spritsa tomteskägg!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Men vad har att hyra en prostituerad eller att stå ut med kvinnor att göra med något som inte går att påverka?

Ska vi enas om en kompromiss och så får Markus starta insamling till en högerhandske åt bully så han åtminstone slipper skavsår i handen?

Tycker att det borde falla under sjukhusets regler!! Högkostnadsskydd! Efter ca 1500kr/år så är det gratis på tex apoteket! Behöver inte vara de värsta men en fullt fungerande binda/tampong!
Tänker nu främst på de kvinnor som är ensamstående med tex 4 barn har 1,5 heltidsjobb och ändå inte får tillräckligt med mat på bordet!
Är de då inte rimligt att de har möjlighet att gå till läkaren och få de på recept??
Vi här i svedala hjälper ju allt och alla men inte våra egna!! Skicka hem några som inte är i behov av Sveriges hjälp så är det betalt!

Jag har dålig syn och det är det enda handikapp som man själv tvingas finansiera i Sverige. Buhu... det är orättvist.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hade det funnits p-piller för män hade jag stått först i kön för att hämta ut dom :fakta

Tyvärr finns inte det. Det säga att det beror på att det är män som utvecklar/forskar om dom och pga alla biverkningar har dom valt att endast göra klart den typen som är för kvinnor :arg

Jag får bestämma?

Jag är hypokondriker och sätter inte på fruntimmer utan kondom innan dom hiv-testats, och vid det stadiet tvingar jag dom äta p-piller samt avge ett löfte om att göra abort vid eventuell graviditet.

Risken att en kvinna skulle föda min avkomma är därmed väldigt liten, och den risken kan jag ta till priset att få spritsa tomteskägg!

Det där löftet är ju inte värt ett skit den dagen "fel" tjej blir gravid, det ska du ha jävligt klart för dig.
Så, håll dig till petting o tomteskägg, det borde vara säkrast.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Hade det funnits p-piller för män hade jag stått först i kön för att hämta ut dom :fakta

Tyvärr finns inte det. Det säga att det beror på att det är män som utvecklar/forskar om dom och pga alla biverkningar har dom valt att endast göra klart den typen som är för kvinnor :arg

Hade dom funnits hade nog reproduktionen i detta landet nära nog stannat av, vilket ju kan vara en anledning.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC