Jag är världs historiens största pucko.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
illa.. Det första jag tänkte när jag läste inlägget var att jag läste ennu ett bevis på att körkort faktiskt är nödvändigt/bra/viktigt på alla sätt och vis. Inte minst hastighetsbedömning och bromsteknik.
Men gjort är gjort.. inget att grina över.. Fick några kommentarer av farsan jag också när jag provade maxxa min nyinköpta 125a för några år sen förbi en skola. Ärligt talat så tänkte jag inte på vad jag gjorde just då. Tur att inga andra trafifkanter eller medmänniskor kom till skada och att du klarade dig bra. Matteriella saker kan alltid ersättas. Själv klotade jag aldrig men skammen var enorm. Förtroendet hos far min var nollställt i nivå med backen. Har tagit ett tag att bygga upp det.


Ja. jag håller faktiskt med... förtroendet hos min far är väll nån stans 3-4 meter under marken..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
AndersJohansson skrev:
Hur ser styrkornan ut då?

så här: dvs illa den ska väll vara en bit va?

whitesnake: jo å ja måste nog banta hyfsat mkt om ja ska komma igenom..
 

Bifogat

  • styrkronan 002.jpg
    styrkronan 002.jpg
    40.7 KB · Visningar: 131
  • styrkronan-001.jpg
    styrkronan-001.jpg
    58.8 KB · Visningar: 216

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
prulle skrev:
Ja. jag håller faktiskt med... förtroendet hos min far är väll nån stans 3-4 meter under marken..

Det kommer att ta tid, men dom kommer nog få tillbaka förtroendet för dej igen (men räkna med mycket "rövslickeri")

Tur att du klarade dej bra iaf!
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
*Foxen* skrev:
Det kommer att ta tid, men dom kommer nog få tillbaka förtroendet för dej igen (men räkna med mycket "rövslickeri")

Tur att du klarade dej bra iaf!



Word.

@ Prulle, trist att höra. Det är jävligt svårt att hålla sig undan hojen innan man hade körkortet.

Och nu så går vi över till studion. Som sagt av Foxen smöra utav helvete för mor och far och hjälp till mycket hemma och säg att du är ledsen över det som har hänt och att det aldrig någonsin kommer att hända igen.
 

M-F

undercover
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Hemligt.
Hoj
Hemlig, tamigfan
Tur att du klarade dig !!

Men lessen, det var inte "oflyt" som någon skrev tidigare.. Det var brist på erfarenhet och övertro på den egna förmågan som gjorde det.

Men så funkar nog många i tonåren, det gjorde jag med. Learning by doing...

Ta körkort nu !

En liten tanke: om man bromsar/saktar ner i tid, så innebär det att man också hinner stanna/väja i tid. Annars har man väl inte bromsat i tid... :tummenupp
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
kan inte fatta hur du kunde träffa exakt träden :O emellan med.. själv skulle jag nog.. offrat mej själv istället för hojen o skyllt på att jag vurpat med cyckel/moppe :p
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svanen skrev:
Hur går det med hojen, trådstartaren?

faktiskt inte hittat en enda del... xr fram hjulet va sålt ingen skrott har nått som passar å nytt har ja inte råd med.. kortet dröjer kommer väll i år om ja har tur..
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
haha.. ja ¨å kan de gå har vatt me om en ganska liknande sak. fast jag hann bromsa in o få stopp på en eller den fick rättaresakt stopp på sig själv. Kedjan hoppade av när jag höll på att bromsa och låste bakhjulet så att halva framdrevets kuggar gick åt helvete + att kopplingshandtaget och vänster bakkåpa fick sig en smäll. Jag själv åkte ambulans till sjukan. Fast jag körde aldrig in i "staketet"
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
ingen lust att dra fram motorsåget å hämnas lite på trädet?? :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top