Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Tjet skrev:
5 mc-frågor skall det vara.
typ "Vilken frambroms är effektivast? A. Snowracerbroms B. Pinne-i-hjulet-broms C. Punkteringsbroms D. En jättemegasuperstor skivbroms" :tungan

Kan lova dig att det var minst 25 frågor som var direkt relaterade till MC eller MC åkning...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
steffo skrev:
Hej kompisar! :hej

Eftersom det på senaste tiden kommit in väldigt många trådar om lyckad uppkörning eller avklarat teoriprov gör jag en sticky där allt sådant kan diskuteras.

För att verkligen visa att det är någon ny som lyckats, så gör något flashigt med ditt inlägg.

Tex, Nu har även jag klarat uppkörnigen!!

Hoppas ni finner er i detta! Visst är det jätte kul när man har fixat körkortet men det är faktiskt inte så jätte intresant att hela tiden läsa om vilka som gjort det.

Dock är det ju helt godkänt att lägga upp en ny tråd om det varit något speciellt. Vad som är specielt får du avgöra själv :)

Var det svårt med nya mannöverdelen?? Jag övade den med en kompis igår, satte båda krypdelarna nästan omgående. högfartsdelarna är ju lekstuga nu mot tidigare prov.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jaohopp.. nu e det uppköörning på onsdag då.. Några visa ord från er grabbar som tagit kortet?

Det känns riktigt bra nu... har övningskört flera dagar i barkarby nu, där jag ska köra upp... fööörhoppingsvis s klarar man det, men men, inte hela världen om jag failar, nån gång klarar man ju det :tungan

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
själv kör jag upp på tisdag.... man kan hoppas att det går bra men inte hela världen om man skulle kugga kan ju göra det igen :tummenupp

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
en på onsdag en på tisdag å så en på måndag! :hihi håller med er andra killar! inte värre att man kan köra om om det skulle va så att man inte klarar det! Men tror nog att vi klarar det killar! :) Lycka till i alla fall!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jaja, vi får väl se, hoppas på det bästa för er båda! :pannkyss

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
11timmar kvar.. förhoppningsvis är man körkortshavare nästa gång man loggar in..:p

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lycka till ni! Fyll magen väl, uppkörningen kan ta ett par timmar om man får köra sent i gruppen

Vrid på huvudet såfort ni korsar en väg, alltid två fingrar på framfromsen i samhällen och glöm för guds skull inte högerregeln!!

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Anton_Ljunghusen skrev:
Lycka till ni! Fyll magen väl, uppkörningen kan ta ett par timmar om man får köra sent i gruppen

Vrid på huvudet såfort ni korsar en väg, alltid två fingrar på framfromsen i samhällen och glöm för guds skull inte högerregeln!!

Gud har inget med detta att göra! :fakta

Glöm för din skull inte högerregeln! Lycka till! :tummenupp

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
har lite frågor om körprovet.. Om man känner sig diskriminerad vart ska man vända sig?
exakt vad ska man kolla om man får i uppgift att kolla bromsar, el och kraftöverföring?

någon kanske vill veta hur det gick? skriver det i vilket fall..

kom dit tillsammans med min pappa och kompis.. han kör också 125.. så det var jag, han, en kompis till (125) och sedan en på tung.. den andra kompis en fick börja... han klarade allt jätte bra förutom att han körde ner en kon på högfarten...han blev kuggad.. sen var det han med den tunga.. klarade lågfarten bra... men på högfarten fick han ett kraftigt släpp med bakhjulet så den gled en ganska bra bit.. men han fick köra en runda ute på vägen.. vet dock inte hur det gick där.. sedan var det min kompis tur.. det gick inte jätte bra men det var inga större misstag från hans sida heller.. blev kuggad.. sen var det min tur.. började med lågfartsdelen.. gick jätte bra klarade det bortsätt från en liten tådipp precis i början.. sedan högfartsprovet... "du måste hålla minst 50 i början å slutet" sa han.. så jag ville vara säker på att ja höll 50 så la mig lite över kanske 55.. klarade det gallant.. kanske lite lång bromssträcka.. men med tanke på att jag har trumbromsar bak så är det inte så konstigt.. sedan bromsning från 70 å 90.. gick också bra.. sedan fick ja göra lågfarten igen.. blev nervös som faan.. för fattade att det var nu det gällde.. men klarade det skapligt bra.. lite dåligt i slutet men inget nämnvärt.. blev underkänd..
vet inte om det var för att vi var så jävla dåliga eller om han inte ville köra med så många i trafiken!? men enligt alla andra som var där så var det förjävligt att han fälde oss..
har kanske något emot 125 vem vet?
på gränsen till diskriminering.. var precis som om han hade bestämt sig innan för att kugga oss.. ajja..

så nu har ja skrivit av mig lite.. vill gärna ha alla sorters synpunkter.. bra och dåliga.. vad ni tycker det verkar som...

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
_mini_ skrev:
har lite frågor om körprovet.. Om man känner sig diskriminerad vart ska man vända sig?
exakt vad ska man kolla om man får i uppgift att kolla bromsar, el och kraftöverföring?

någon kanske vill veta hur det gick? skriver det i vilket fall..

kom dit tillsammans med min pappa och kompis.. han kör också 125.. så det var jag, han, en kompis till (125) och sedan en på tung.. den andra kompis en fick börja... han klarade allt jätte bra förutom att han körde ner en kon på högfarten...han blev kuggad.. sen var det han med den tunga.. klarade lågfarten bra... men på högfarten fick han ett kraftigt släpp med bakhjulet så den gled en ganska bra bit.. men han fick köra en runda ute på vägen.. vet dock inte hur det gick där.. sedan var det min kompis tur.. det gick inte jätte bra men det var inga större misstag från hans sida heller.. blev kuggad.. sen var det min tur.. började med lågfartsdelen.. gick jätte bra klarade det bortsätt från en liten tådipp precis i början.. sedan högfartsprovet... "du måste hålla minst 50 i början å slutet" sa han.. så jag ville vara säker på att ja höll 50 så la mig lite över kanske 55.. klarade det gallant.. kanske lite lång bromssträcka.. men med tanke på att jag har trumbromsar bak så är det inte så konstigt.. sedan bromsning från 70 å 90.. gick också bra.. sedan fick ja göra lågfarten igen.. blev nervös som faan.. för fattade att det var nu det gällde.. men klarade det skapligt bra.. lite dåligt i slutet men inget nämnvärt.. blev underkänd..
vet inte om det var för att vi var så jävla dåliga eller om han inte ville köra med så många i trafiken!? men enligt alla andra som var där så var det förjävligt att han fälde oss..
har kanske något emot 125 vem vet?
på gränsen till diskriminering.. var precis som om han hade bestämt sig innan för att kugga oss.. ajja..

så nu har ja skrivit av mig lite.. vill gärna ha alla sorters synpunkter.. bra och dåliga.. vad ni tycker det verkar som...
Vet iof inte säkert, men jag har hört att körlärare lättare släpper igenom en äldre person än en 16åring, då dom vet att nästan alla 16:åringar kommer busköra. Så om du ska klara kortet måste du vara duktigare än en som är ca 40.

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
KalleNorton skrev:
Vet iof inte säkert, men jag har hört att körlärare lättare släpper igenom en äldre person än en 16åring, då dom vet att nästan alla 16:åringar kommer busköra. Så om du ska klara kortet måste du vara duktigare än en som är ca 40.
sånn är min uppfattning också.. fast man ska inte dra alla över en gräns..

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Aj aj aj, surt sa räven. :(

Men att anmäla osv är nog ingen idé. Gick också i de tankarna första gången jag kuggades, men sen när man lugnat ner sig så förstår man att det inte är någon idé. Du kommer knappast få kortet enklare för det. Körde du som privatist?

Det är bara att öva mera och operera fast telefonen i handen och memorera numren på den här sidan och försöka igen: http://www.vv.se/templates/page3____10752.aspx

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln