Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Grattis grabben!

Jag mår dåligt, nästa onsdag gäller det för mig :(
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Känner mig faktiskt mindre nervös nu än för en vecka sen.... men det lär väl komma imorrn :tungan ... Det enda som jag är orolig över är färdvägen, alltså om jag kommer uppfatta alla direktiven... Hur var det för er, När sa han vart ni skulle osv? Det var väl så att bara man hade koll på skyltarna så var det inga problem...

Jag menar om han säger att man ska till ett ställe, så är inte det i första korsningen skyltat dit.. fortsättar man bara rakt fram då?

Hope you don't mind my hispyness.. :hihi
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
tvålen skrev:
Känner mig faktiskt mindre nervös nu än för en vecka sen.... men det lär väl komma imorrn :tungan ... Det enda som jag är orolig över är färdvägen, alltså om jag kommer uppfatta alla direktiven... Hur var det för er, När sa han vart ni skulle osv? Det var väl så att bara man hade koll på skyltarna så var det inga problem...

Jag menar om han säger att man ska till ett ställe, så är inte det i första korsningen skyltat dit.. fortsättar man bara rakt fram då?

Hope you don't mind my hispyness.. :hihi

Säger han inget så kör du rakt fram. Men råkar du köra rakt fram då du skall svänga någonstans så kan han fråga ifall du inte hörde och då skakar du bara på huvudet. Han säger ju inte direkt att du skall åka någonstans dit det inte är skyltat, säger han typ "kör mot Bosseland" så är det inte direkt 5km bort.
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
tvålen skrev:
Känner mig faktiskt mindre nervös nu än för en vecka sen.... men det lär väl komma imorrn :tungan ... Det enda som jag är orolig över är färdvägen, alltså om jag kommer uppfatta alla direktiven... Hur var det för er, När sa han vart ni skulle osv? Det var väl så att bara man hade koll på skyltarna så var det inga problem...

Jag menar om han säger att man ska till ett ställe, så är inte det i första korsningen skyltat dit.. fortsättar man bara rakt fram då?

Hope you don't mind my hispyness.. :hihi

Då skulle jag säga att det är lungt :) Det är ju det lätaste att bara åka vanligt i stan och på landsväg osv :tummenupp Håller tummarna!!!
 

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Ska skriva upp imorgon, och då kanske denna frågan kommer upp igen.

Det var en bild där man såg världen från en MC. MC'n låg ca 20 meter innan en anslutande väg som kom från höger och som låg lite skymd. Efter denna var det ett övergångställe och ett fartgupp.

Dem undrade vad det var som man skulle koncentrera sig på först, och såklart trodde jag att det var den anslutande vägen, men icke.

Någon som har gjort frågan, eller någon som har en annan ide?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
125kubik skrev:
Ska skriva upp imorgon, och då kanske denna frågan kommer upp igen.

Det var en bild där man såg världen från en MC. MC'n låg ca 20 meter innan en anslutande väg som kom från höger och som låg lite skymd. Efter denna var det ett övergångställe och ett fartgupp.

Dem undrade vad det var som man skulle koncentrera sig på först, och såklart trodde jag att det var den anslutande vägen, men icke.

Någon som har gjort frågan, eller någon som har en annan ide?


Måste vara övergångsstället; Fotgängare är mest utsatta
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Tack Koskela å Tjet,, Lugnade mina nerver lite :pannkyss

Aja, ut å plocka ihop kläderna inför den stora dagen nu..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
tvålen skrev:
Känner mig faktiskt mindre nervös nu än för en vecka sen.... men det lär väl komma imorrn :tungan ... Det enda som jag är orolig över är färdvägen, alltså om jag kommer uppfatta alla direktiven... Hur var det för er, När sa han vart ni skulle osv? Det var väl så att bara man hade koll på skyltarna så var det inga problem...

Jag menar om han säger att man ska till ett ställe, så är inte det i första korsningen skyltat dit.. fortsättar man bara rakt fram då?

Hope you don't mind my hispyness.. :hihi


"Nästa höger, nästa höger"

och nån gång
"Kör mot sjukhuset, kör mot sjukhuset"
 

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Anton_Ljunghusen skrev:
Måste vara övergångsstället; Fotgängare är mest utsatta
Det var också min första tanke, men den anslutande vägen kom ju före övergångsstället, och dem ville ha svar på vad man först skulle tänka på :va
 

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Bitterna!
Hoj
Honda CBR125R -04,
hehe.... teknik banan gick bra, vi var 4 stycken som körde upp och jag fick köra sist varje gång. men det gick fint alla fixade det, sen ut i traffiken jag fick vänta 2 timmar vid vägerket, han skulle fika m.m :brinnerup ... jaja sen var det min tur och vi åkte rakt genom stan och sen ut på landsvägen vi körde ungefär 6 km utanför stan och sen vände vi och körde samma väg tillbaka och upp till shell han skulle nog äta :D så fick jag kortet och körde därifrån, alla som körde upp idag klarade sig, jag körde kanske 20 minuter medans dom andra körde minst 40 men men det gick ju kanon :D:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top