Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

sof

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
helsingborg
Hoj
Honda NSR
jag blev sick glad när jag fick mitt efter många om och men, skrek o hoppade. lätt största fjollet i stan :D 8April var det, en av dom bästa dagarna:)

uppkörning igen i september, hoppas det går bra..
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Den 8onde Augusti, då jävlar ska jag köra som aldrig förr :hihi
Fick uppkörningstiden idag!

Jag har bara ett jävla komplicerat problem framför mig.
Om jag inte lämnar in ett läkarintyg innan den 25e denna månad så dras mitt lämp in :4skrika Prövade att fixa ett läkarintyg nu, jag fick tid i september :brinnerup
Och dom dära jävlarna har semester nu så jag får glatt vänta till på måndag och sen ringa och gråta en skvätt över hur många gånger om jag skulle ta livet av mig om jag inte får en månad till på mig.
Fan vad förbannad jag blir..
Fast endå glad över att jag äntligen har fått en tid :)

Jag har dessutom gjort min hoj helt laglig, förutom strypningarna då
:lol
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Uppkörningen sket sig den 8:e juli, så jag kunde boka tid först idag då "det hade förts in i systemet". Detta var precis vad jag gjorde; ringde och bokade tid. Fanns inga. Mitt teoriprovs giltighet går ut 17:e augusti så.. Två somrar utan kort, men med hoj! :banana :banana :banana

Tanten jag pratade med var dock till skillnad från andra på VV väldigt hjälpsam, och sa att såhär kan det inte få bli, så hon tog mitt mobilnummer och sa att hon skulle fixa det på något vis. Kanske.
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
AxlySM skrev:
Tanten jag pratade med var dock till skillnad från andra på VV väldigt hjälpsam, och sa att såhär kan det inte få bli, så hon tog mitt mobilnummer och sa att hon skulle fixa det på något vis. Kanske.
Hoppas det fixar sig! Skrämmande att det är sådan brist på tider... Kämpa! :pannkyss
/mvh Johan
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Nu nalkas det uppkörning för mig med :näsblod
De fruktade uppkörningsnerverna börjar krypa längs ryggmärgen nu känner jag :gnissla Jag börjar kl. 06.30 på tors..
Usch.. Usch, det är nervöst med sånt här, lite för kanske nervöst kanske :3freak

Några lungnande råd skulle inte sitta fel :tomten
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Tegenfeldt skrev:
Några lungnande råd skulle inte sitta fel :tomten
Glöm inte legitimation och typintyg på hojen! Ta med vatten i en rygga eller nåt, kan nog va bra en varm morgon när man väntar. Kör själv på fredag, 8:15. Fy satan va tidigt du hade, ett tips, hopp i säng idag och gå upp tidigt imorrn onsdag. Då är du helt död onsdag kväll, och sover gott, och klarar att gå upp typ 5:00 - 5:20. Kör lugnt och lycka till!! :tummenupp

/mvh Johan
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Extreem_ skrev:
Glöm inte legitimation och typintyg på hojen! Ta med vatten i en rygga eller nåt, kan nog va bra en varm morgon när man väntar. Kör själv på fredag, 8:15. Fy satan va tidigt du hade, ett tips, hopp i säng idag och gå upp tidigt imorrn onsdag. Då är du helt död onsdag kväll, och sover gott, och klarar att gå upp typ 5:00 - 5:20. Kör lugnt och lycka till!! :tummenupp

/mvh Johan


Det skulle ju vara fruktansvärt pinsamt att glömma leg. och dyligt :p Hoppas att det går bra för dig med! :tummenupp
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Tegenfeldt skrev:
Det skulle ju vara fruktansvärt pinsamt att glömma leg. och dyligt :p Hoppas att det går bra för dig med! :tummenupp
Jag glömde reg-beviset på min uppkörning, men dom på uppkörningen var snälla och lät mig köra upp ändå. :)
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Tegenfeldt skrev:
Det skulle ju vara fruktansvärt pinsamt att glömma leg. och dyligt :p Hoppas att det går bra för dig med! :tummenupp

Det skulle faktiskt inte innebära några större problem tror jag. Båda de gånger jag varit på uppkörning har andra personer glömt både godkända ID-handlingar och Reg.-bevis. Då går de in i datorn och plockar fram det istället, på plats. Tar 2 minuter. Har fungerat här iaf, vet ju inte hur griniga de är på andra ställen. :tungan
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Lycka till alla körkortstagare! :)

Tips=Försök inte krångla till det ni kommer så långt att ni får köra trafik, kör efter hur DU själv uppfattar situationen! Den bästa som instruktörerna vet är när man visar att man är riskmedveten.. Visar detta med att vara noga med att kolla i speglar och vrida på huvudet och vara uppmärksam mot andra bilister!

Återigen, Lycka till!

/tvålen
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
AxlySM skrev:
Det skulle faktiskt inte innebära några större problem tror jag. Båda de gånger jag varit på uppkörning har andra personer glömt både godkända ID-handlingar och Reg.-bevis. Då går de in i datorn och plockar fram det istället, på plats. Tar 2 minuter. Har fungerat här iaf, vet ju inte hur griniga de är på andra ställen. :tungan

Funkar inte alltid.. Där jag körde upp fanns det ingen dator, vi träffades på deras manöverbana 1 mil från vv-kontoret
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
I morgon skriver jag upp i gävle för a1.. Fick en avbokning idag exakt samtidigt som jag ringde och hörde så jag tog den direkt och tog ledigt från jobbet för att åka dit, Hoppas att de går bra så ska man ut och göra vägarna osäkra sen när även upkörningen är avklarad.. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top