Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

IronMike

Guest
[- sNaIjK -] skrev:
2527592
inte är så klyftigt att ligga å puttra i 200+ år efter år & få det till en vana.
Vad jag vet är det inte så mkt mc-olyckor på rak motorväg :va ..känns ganska lugnt att cruisa fram i 280 eller mer på rak motorväg, bara 200+ gör man ju på slangen fifan :tungan
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Lider med dig!

Men du har ju i alla fall fattat poängen med å köra SPORThoj.
Ju snabbare desto roligare å ju mer de svänger desto skönare.

Till skillnad från många andra moralister som egentligen vill köra Vespa men skäms :D :D
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Padde skrev:
2527337 Tråden är till för att diskutera hur polisen har fällt honom och vad som tydligen krävs för att få fängelse för fortkörning/smitning för er som frågade det gång på gång.

Det är väl inte så svårt att fatta varför du stack, vet man att kortet redan är kört, varför stanna? Försöka går alltid, och köra ifrån en bil är inga stora problem, dock att det finns folk som ringer in och tipsar går ju aldrig att se förbi. Vet man att kortet redan är kört skulle nog iaf jag satsat på att sticka, det är ingen större konst om man har en vettig hoj. Att klanka ner på honom för han stack och "du" skulle stannat hör inte hemma här. Starta då en tråd där du vill berätta att "ja jag skulle iaf stannat", jag tror dom flesta sticker när möjligheten är framme.

"Det är tillfället som gör tjuven".
Exakt, alla här inne med klass-7 hoj kunde varit trådstartare teoretiskt.
För vem fan köper klass-7 hoj för att köra i max 110?
Ingen.
Vem köper en sportig hoj och kör inte sportigt/för fort?
Troligen ingen där heller.
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
bmwjohan skrev:
2527370 jag körde en honda fireblade årsmodell 92. toppar typ 250 ärliga km/h.


men fick du sitta i fängelse?? eller "bara" bojja:va


fan va ni whinar

MAN KÖR VÄLL FAN INTE HOJ FÖR ATT KÖRA SAKTA
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Ska man köra fort gör man det på utvalda ställen, motorvägen där det cirkulerar snutar jämnt är ju inte det smartaste. Det smartaste stället är gamla landsvägar som har blivit ersatta av motorvägar.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
STRIXEN skrev:
2527576 bmwjohan och alla hans "hangarounds" som tycker att detta var en jävligt lajbans historia, men där polisen och rättsväsendet varit jättedumma, är en sorg för Sveriges hojåkare.
Ni är och kommer aldrig förbli annat än töntar som dessvärre leker med andra människors liv.

En dag smäller ni...hårt.

Exakt och låt oss verkligen hoppas att bmwjohan och hans "hangarounds" är en minoritet på sporthoj.. Att uppmuntra till att köra slalom i tät trafik i 200, dra polisen och ljuga i rättegångar är väl inte syftet med sporthoj :va
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Ursäkta en som inte orkar läsa 21 sidor, men vad innebär det att ha fotboja, kan man röra sig typ fritt men polisen ser vart man befinner sig, eller får man bara vara hemma och typ gå 10 meter utanför dörren ut till brevlådan och soptunnan?
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
sEiKo skrev:
2527704 Exakt, alla här inne med klass-7 hoj kunde varit trådstartare teoretiskt.
För vem fan köper klass-7 hoj för att köra i max 110?
Ingen.
Vem köper en sportig hoj och kör inte sportigt/för fort?
Troligen ingen där heller.

det är precis det resonemanget som kommer att leda till ett förbud för klass-7 hojar i framtiden.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
lasse kongo skrev:
2527727 men fick du sitta i fängelse?? eller "bara" bojja:va


fan va ni whinar

MAN KÖR VÄLL FAN INTE HOJ FÖR ATT KÖRA SAKTA

nej som tur är fick jag välja fotboja. hade jag varit tvungen att skaka galler hade jag nog flytt landet :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Argyle skrev:
2527759 Ska man köra fort gör man det på utvalda ställen, motorvägen där det cirkulerar snutar jämnt är ju inte det smartaste. Det smartaste stället är gamla landsvägar som har blivit ersatta av motorvägar.

jag tänker inte så mycket på var det finns minst snutar. jag kör så snabbt som jag vågar på snabbaste vägen dit jag ska. offast blir det då att ligga på tanken på motorvägen.

Trötter skrev:
2527823 Ursäkta en som inte orkar läsa 21 sidor, men vad innebär det att ha fotboja, kan man röra sig typ fritt men polisen ser vart man befinner sig, eller får man bara vara hemma och typ gå 10 meter utanför dörren ut till brevlådan och soptunnan?

det funkar som så här.
man måste ha ett jobb för att få fotboja.
man jobbar 40 timmar i veckan. du måste gå direkt till och hem från jobbet annars går larmet.
när du inte är på jobbet måste du sitta hemma i lägenheten. du kan inte ens gå utanför dörren.
man har 2 timmar fritid på lördagen och två på söndagen(detta hade jag inte räknat med. kändes väldigt snällt).
man har även en timme fritid mitt i veckan då man får gå och handla, om man bor själv i hushållet.

-dB skrev:
2528138 det är precis det resonemanget som kommer att leda till ett förbud för klass-7 hojar i framtiden.

jag tycker att det är riktigt skön outlawkänsla att köra svinigt fort med sporthoj och dra snuten och sånt, men förstå vilket ökning av outlawkänslan det skulle bli om det blev helt förbjudet att köra sporthoj. oj oj oj.. förbjuden hoj, inga regskyltar, svar visir och 250km/h+ på motorvägen :yoparty
 
Last edited:

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Falköping
Hoj
GPZ 600R
Lyssna lite från Hovrätten, shit vilken katig kärring. "Det är inte alls en vanlig bil med den märkeskombinationen". haha
 

Lina & Björn

Mekaniker
Gick med
1 Aug 2006
Ort
tom kent land
Hoj
Compakt
Fort

1 mån vad är det..tänk va många trafikbrott du har gjort fram tills nu :D ...då är det billigt ...åker du fast för olovlig körning nu. Är praxis 1 mån i fängelse per olovlig..så tänk på när du är ute å åker utan lapp. Sen är det svårare att åka på brosans kk för att dom har nya datorer i bilarna så dom får upp passbilden på skärmen..../björn
 
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
-dB skrev:
2528138 det är precis det resonemanget som kommer att leda till ett förbud för klass-7 hojar i framtiden.
Det gör inte mig nåt, dom är gjorda för bana och där kan dom få vara så kanske försäkringspremien sjunker för resten och så kanske rötäggen inte blir lika sugna att börja köra.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
<micke> skrev:
2259688 Hembesök 2-4 gånger i veckan, så tar de med sig en alko testare!

Det värsta var ju det att jag enligt "fängelse nissen" inte ens fick gå runt på tomten. (Bor i villa). Märkte dock att räckviden räckte ut till garaget. Hände där ett par gånger när "fängelse nissarna" kom hem och skulle testa om jag hade druckit. Var dock inga problem att jag var i garaget så. =)

Tråden började röra sig igen så...

Va? Man kan alltså sitta i trädgården och njuta av solen en månad? Skruva lite på hojen då och då... DET måste kännas som ett TUFFT straff!

Hur gör man med inkomst? Får du någon a-kassa eller så? Kanske en liten bonus för det är så synd om dig( ironin riktad mot Sverige - inte dig )?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
TukTuk skrev:
2528457 Tråden började röra sig igen så...

Va? Man kan alltså sitta i trädgården och njuta av solen en månad? Skruva lite på hojen då och då... DET måste kännas som ett TUFFT straff!

Hur gör man med inkomst? Får du någon a-kassa eller så? Kanske en liten bonus för det är så synd om dig( ironin riktad mot Sverige - inte dig )?

nej du får inte sitta ute i trädgården. man måste vara inne i huset/lägenheten. får inte gå ut och skruva på hojen heller så det får du ta in i lägenheten isåfall.

inkomst får man ju från sitt jobb som vanligt. man måste ha jobb för att få fotboja. om jag hade varit arbetslös så hade jag fått krypa in i finkan.

Faizty skrev:
2528423 Finns en del blåfarbröder som kan sätta lite spett på kärran :rolleyes:

jag blev väldigt förvånad. om man tex kollar på hur fort snutarna kör som jagar ghostrider i hans filmer i tex norrköping/linköping så höll snuten som jagade mig vääääldigt mycket högra fart.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur är det då? Ändlös tristess?

Tror att jag skulle kunna sysselsätta mig ganska bra under en månad hemma. Finns ju mycket att göra. I en månad iaf.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top