Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Huuh.. tänk på allt hushållsarbete man fått göra!!
Frågan är ju om man kunde ha 3-åringen på dagis eller om man fått leka med Barbie-dockor hela dagarna..
Nja, vete fan om jag inte hellre suttit i buren..
 
Last edited:

Gabor

Guest
bmwjohan skrev:
2529465 nej du får inte sitta ute i trädgården. man måste vara inne i huset/lägenheten. får inte gå ut och skruva på hojen heller så det får du ta in i lägenheten isåfall.

inkomst får man ju från sitt jobb som vanligt. man måste ha jobb för att få fotboja. om jag hade varit arbetslös så hade jag fått krypa in i finkan.



jag blev väldigt förvånad. om man tex kollar på hur fort snutarna kör som jagar ghostrider i hans filmer i tex norrköping/linköping så höll snuten som jagade mig vääääldigt mycket högra fart.

Är det värt fotbojan ??
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
bmwjohan skrev:
2529465
inkomst får man ju från sitt jobb som vanligt. man måste ha jobb för att få fotboja. om jag hade varit arbetslös så hade jag fått krypa in i finkan.

Hur fungerar det då? Får man en viss tid på sig från det att arbetsdagen slutar tills man måste vara hemma?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Starstriker skrev:
2529473 Hur är det då? Ändlös tristess?

Tror att jag skulle kunna sysselsätta mig ganska bra under en månad hemma. Finns ju mycket att göra. I en månad iaf.

jag tycker att det var ganska soft. jag kollade mycket på tv och lirade tv-spel. kändes som ett väldigt milt straff. jag väljer lätt en månads fotboja fram för tex 5000kr i böter.

Gabor skrev:
2531607 Är det värt fotbojan ??

ja det tycker jag. köra fort är det roligaste som finns. jag hoppas bara att jag inte åker dit på något liknande igen för då kommer jag att få längre straff samt att få krypa in i finkan

Eniac skrev:
2532297 Hur fungerar det då? Får man en viss tid på sig från det att arbetsdagen slutar tills man måste vara hemma?

om det tar en halvtimme att ta sig hem från jobbet så får du ca 40 minuter på dig och du måste gå raka vägen hem.
 
Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Undrade aldrig någon varför du lånade ut inte bara ställ och hjälm till spekulanten, utan även din ryggsäck?:va

Något som stör mig lite -eller är jag ute och cyklar? -är att du ju antagligen åkt dit på samma saker även om du stannat?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
rackarns synd BMWJohan... nu vet du att du ska hålla gasen ett tag till till nästa gång. plus att även jag har fått en varning då vi 2 verkar ha liknande "körstil"


har oxå fått snutjagen *tror jag* för ja har ingen aning om de var mig de körde blåljus på eller ej när ja körde förbi en blåvit bil som stog still försommaren 2004, hade köpt min husa och hade ännu inget MC kort ännu fick blåljusen bakom mig fast ja inte körde för fort så ja vägra å stanna efter 5min å en gångvägs bro senare så vart ja av med dem.. sen dess har ja varken sett eller hört någe från dem ang. körningen.

men nu vet ja att de är till å passa sig, tackar för varningen *thumbs up*
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ugluk skrev:
2558258 Undrade aldrig någon varför du lånade ut inte bara ställ och hjälm till spekulanten, utan även din ryggsäck?:va

Något som stör mig lite -eller är jag ute och cyklar? -är att du ju antagligen åkt dit på samma saker även om du stannat?

i min ljugarhistoria så använde han sina egna grejer, han hade också en svart hjälm och ställ i liknande färg. ryggsäck har man alltid när man kör mc sa jag för vart ska man annars ha sina saker, man har ju inget bagageutrymme. ingen som direkt ifrågasatte detta. det som fällde mig var helt enkelt att juryn inte ansåg det trovärdigt att man skulle låna ut sin hoj till en person man knappt känner, trots att jag fick hans bmw i pant.

om jag hade stannat direkt hade jag åkt dit för 200km/h på 110väg. grov vårdslöshet i trafik drog jag på mig under den vilda jakten

Mjölnaren75 skrev:
2579373 Hur går det är bojan borta?

det var länge sens jag slapp den. nu för tiden är jag ute och slangar med min motard dagligen och en R1'a är på ingång :D
 
Last edited:

Nicotin

Guest
det var länge sens jag slapp den. nu för tiden är jag ute och slangar med min motard dagligen och en R1'a är på ingång :D[/QUOTE]

Nice med ny racer...

Syns på vägarna då nästa sommar..:D :yoparty
 

Nicotin

Guest
-dB skrev:
2528138 det är precis det resonemanget som kommer att leda till ett förbud för klass-7 hojar i framtiden.


Det kan dom ju försöka med....:D

Samma sak med att tokhöja trafikförsäkringen, slutar med att många kör oförsäkrat och samhället får ta den ekonomiska smällen i alla fall vid ev olycka...

Jag ska inte baka ngr moralkakor, jag kör som ett svin ibland..
Det är känslan att köra aktivt och i hög hastighet som lockar med sporthoj för min del..

Och på väl valda ställen..
 

Gabor

Guest
bmwjohan skrev:
2579614 i min ljugarhistoria så använde han sina egna grejer, han hade också en svart hjälm och ställ i liknande färg. ryggsäck har man alltid när man kör mc sa jag för vart ska man annars ha sina saker, man har ju inget bagageutrymme. ingen som direkt ifrågasatte detta. det som fällde mig var helt enkelt att juryn inte ansåg det trovärdigt att man skulle låna ut sin hoj till en person man knappt känner, trots att jag fick hans bmw i pant.

om jag hade stannat direkt hade jag åkt dit för 200km/h på 110väg. grov vårdslöshet i trafik drog jag på mig under den vilda jakten



det var länge sens jag slapp den. nu för tiden är jag ute och slangar med min motard dagligen och en R1'a är på ingång :D

Det du åkte dit på kan vara att du upplevs som en sanningshandikappad individ.....inte på att du beter dig illa i trafiken...
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
bmwjohan skrev:
om det tar en halvtimme att ta sig hem från jobbet så får du ca 40 minuter på dig och du måste gå raka vägen hem.

tänk om man är ensamstående och måste handla då ?
hur gör man då ?

/Blommen
 

pluntan

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
minimoto
Intressant läsning. Det sjukaste är att poliserna tar upp jakten och det är egentligen då det blir farligt och det är ju på sätt och vis poliserna som medverkar till den farliga färden genom att utmana hojjen. Tycker det är ganska konstigt att sådant beteende av polisen inte ifrågasätts mer av rättssystemet, dom hade ju redan regg.plåten, va ska dom då race´a för?
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
pluntan skrev:
2591511 Intressant läsning. Det sjukaste är att poliserna tar upp jakten och det är egentligen då det blir farligt och det är ju på sätt och vis poliserna som medverkar till den farliga färden genom att utmana hojjen. Tycker det är ganska konstigt att sådant beteende av polisen inte ifrågasätts mer av rättssystemet, dom hade ju redan regg.plåten, va ska dom då race´a för?


Så du menar om det pågår ett rån och polisen stormar in i banken med vapen för att övermanna rånarna så är det polisens fel ifall någon blir skadad och polisen borde egentligen bara se på när alla brott utförs, för det kan ju komma ngn till skada då polisen får andra människor att göra saker som de själv inte har ngt medvetande om ?
Förstår jag dig rätt ?
Jag trodde alla människor hade ett val i livet och själv väljer sina handlingar men så kanske det inte är..:va
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker poliserna får köra hur fort dom vill men jag blev väldigt förvånad över hur jävla fort dom körde i detta fallet. alla andra gånger jag dragit snuten, eller på alla filmer(ghostrider, getaway stockholm) kör dom mycket långsammare. dessa snutar körde 100% max med t5'an. när ghost rider drar snutarna i norrköping/linköping så krypkör ju snutarna för det mesta.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Vissa kan ju köra som fan men man brukar kunna hänga av dom ganska lätt även me slö båge.

Jag stack ifrån en V70T genon att gå upp o ned på avfarterna för att släcka deras fart hela tiden me en slö båge som gick 170 för några år sen.
Me samma båge fick jag säkert ett 20 tal gånger häng efter motardsvängarna och de var bara att sätta fulla spett o inte fan var det nån bil som hängde på trots avsaknaden av toppfart.

I sommras blev jag jagad en längre sträcka med en lite snabbare hoj men det tog dom en halvmil att komma i kapp o kom dom i typ 240 i backspegeln så jag drog in i en rondell o ut på leden igen...sen vatt dom borta.

Haha du måste öva in tekniken - börja me folkabussarna så du i lugn och ro under kontrollerade former kan vänja dig vid sirenljudet.

Polisen har lite svårare nu att ljuga om farter och sådant till länskomcentralerna då dom flesta radiobilar har aurora radion med gps till länskom - då ser dom om konstaplarna underdriver farterna för att få fortsätta jaga.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top