Lite pyssel behöver den. Men verkar inte levt ett speciellt hårt liv . KLX650, -93.Lite dålig skärpa på bilden, men det verkar som att den ser ut att vara i bra skick!
Nice bike ! ?Köpt en Firestorm för två veckor sen
Än så länge är jag skit nöjd o körställningen är perfekt
Helt plötsligt har det blivit mycket roligare att köra vägar som jag tycktes tråkiga förr
View attachment 424732View attachment 424733
Grymt coolt!Jag köpte en Ducati för ett tag sen, levererades i vit skåpbil i söndags. Frakten från Spanien var dubbelt så dyr som moppen men det var det värt.
View attachment 465540
View attachment 465541
Är det desmodromiska ventiler o torrkoppling på den modellen...?Jag köpte en Ducati för ett tag sen, levererades i vit skåpbil i söndags. Frakten från Spanien var dubbelt så dyr som moppen men det var det värt.
View attachment 465540
View attachment 465541
Det blir det, sen om den blir här eller på Raketsport vet jag inte än. Men en tråd blir det!Grymt coolt!
Jag skulle mer än gärna följa med på denna restaureringsresa.
För det blir väl en sån?
Givetvis! ?Är det desmodromiska ventiler o torrkoppling på den modellen...?
Jag köpte en Ducati för ett tag sen, levererades i vit skåpbil i söndags. Frakten från Spanien var dubbelt så dyr som moppen men det var det värt.
View attachment 465540
View attachment 465541
Ohhhh vilket härligt basket case!!!Jag köpte en Ducati för ett tag sen, levererades i vit skåpbil i söndags. Frakten från Spanien var dubbelt så dyr som moppen men det var det värt.
View attachment 465540
View attachment 465541
Det var en cucciolo jag var på jakt efter först, innan jag ens visste att denna modell existerade. Det finns en 65cc cucciolo motor på Wallapop för 300eur, med ny kolv. De ska enligt uppgift toppa 80 knyck, så köp och sätt i ett annat chassi bara - är motorn ducati så är moppen ducati?Jag var på väg att köpa en Ducati 55/e med 4t motor för några år sedan, den stod i en av våra nordligaste kommuner utannonserad med en beskrivning att man trodde den var körbar.
Väl på plats så kan skrotnissetomten till säljare inte starta den, först saknas det bensin, när han insett att jag inte köper grisen i säcken så lyckas han hitta lite bränsle men den starta inte. Han börjar det vanliga svamlet om förgasarjusteringar och tändstift men moppen gav gnista och hostar inte ens trots en sup bensin.
Dessutom känns kompressionen obefintlig.
En pensionerad skrotnisse, uppenbarligen väldigt snål av hans verktyg att döma, som gillade gamla och fordon som inte fixar en förgasarrengöring på en moped? Eller fila ett par brytarspetsar? Nej, gubben ville nog sälja bort nåt han visste behövde renovering.
Och till råga på allt börjar han sen prata om att andra har bjudit mer för moppen än utannonserat och eftersom den inte startade så skulle jag få köpa den billigare än de buden men ändå mer än utannonserat pris...
Så det blev ingen Ducati till min samling.
Det var en cucciolo jag var på jakt efter först, innan jag ens visste att denna modell existerade. Det finns en 65cc cucciolo motor på Wallapop för 300eur, med ny kolv. De ska enligt uppgift toppa 80 knyck, så köp och sätt i ett annat chassi bara - är motorn ducati så är moppen ducati?
Köpte en Sachs Madass 125 igår av en gammal kollega som har kört 8mil med den sen han köpte den ny 2007 och sen har den stått under en filt i hans garage
Jäkla frän design på dom men man kunde ju önska mer motor.
LäckerKöpte en Sachs Madass 125 igår av en gammal kollega som har kört 8mil med den sen han köpte den ny 2007 och sen har den stått under en filt i hans garage
Ja motorn lämnar ju lite att önska, men det finns rätt mycket delar till dom
OORacing - performance monkey bike, pit bike, madass, zoomer, dirt bike components
We supply after market products and services to road and race users of small bikes. We are an online business shipping to most of the world.www.ooracing.com
Bigbore kit till 141cc som ger den 15hk istället för 9hk original
Ser ju helt ny ut! Dessa börjar bli eftertraktade. Ta väl hand om den.Köpte en Sachs Madass 125 igår av en gammal kollega som har kört 8mil med den sen han köpte den ny 2007 och sen har den stått under en filt i hans garage
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|