Lite mer Ducati.
Eller som grannen sa, Ååååå det är ju en duckatti dom e ju jeTTesnabba
Hur snygg är en MT-09 bredvid en Hypermotard?
Hypermotarden är grymt snygg, inget snack om saken. Jag har ägt båda två! MT09:an är läcker den med, tycker min är det iaf!
Dock skiljer det väl cirka 35 tusen i nypris? Motorn är rätt så brutal på MT09:an. Snackat med några Superduke åkare som faktiskt upplevde den nästan lika rolig som deras hojar.
Fjädringsmässigt är de ungefär på samma nivå (Hypermotarden och MT09:an). Bland de sämre hojarna jag har kört. Min gamla F800R med teleskopgaffel var mer lämpad för aktiv landsvägskörning än bägge.
Hypermotard SP är nog bra mycket bättre på denna punkt! Det som behöver göras på din är väl andra framfjädrar och tjockare gaffelolja till en början, och se hur det funkar.
Vilket försäkringsbolag har du? jag betalar 380kr i månaden för min 660Tog paus från hojåkningen denna sesång då jag inte kör mer än på helger ibland, vill inte lägga massa pengar på försäkring när man kör så "lite".
Men så vart jag lite sugen så jag köpte mig en ktm 660 05a förra veckan. den kostar 152kr i månaden helförsäkrad så då behöver man inte ha ångest när den står i garaget
View attachment 424999
Länsförsäkringar. Är 31 och har haft lappen i 4årVilket försäkringsbolag har du? jag betalar 380kr i månaden för min 660
Att de inte lägger liiiiite mer på just chassi är märkligt. Eller gör som Trajja där man kan köpa en dyrare modell med Öhlins.Fjädringsmässigt är de ungefär på samma nivå (Hypermotarden och MT09:an). Bland de sämre hojarna jag har kört. Min gamla F800R med teleskopgaffel var mer lämpad för aktiv landsvägskörning än bägge.
Hypermotard SP är nog bra mycket bättre på denna punkt! Det som behöver göras på din är väl andra framfjädrar och tjockare gaffelolja till en början, och se hur det funkar.
Så satans läcker. La faktiskt bud på den för ett tag sedan, men var väl lite för skamligt antar jag... ?Att de inte lägger liiiiite mer på just chassi är märkligt. Eller gör som Trajja där man kan köpa en dyrare modell med Öhlins.
Bild på gamla o nya bågen kommer nedan. Gillar enkelsvingar som ni märker
View attachment 425060
View attachment 425061
Till er som stöter på motstånd hemma vid nya hojköp; såhär berättade en vän till mig för länge sen:
"Äh, det är inget märkvärdigt. Innan jag lägger fram en ny idé kör jag lite långfingerkrafs på g-punkten ett par kvällar i rad, funkar varje gång."
View attachment 425289
Jag köpte en Honda NC700 med dubbelkopplingslådan. Det är väl inget som en sporthojsåkare ens vill ta i med tång, men jag tycker smc's forum verkar så urbota tråkigt så jag hoppas jag får vara kvar här ändå?
SV 650'n jag hade såldes till en ung förmåga som ville ha nåt att ta körkort på.
Hojen och jag har haft utvecklingssamtal idag, och jag tror det kommer bli dyrt med dom tilbehör som önskas...!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|