Jag mår riktigt illa av detta. :(

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kay skrev:
Alla föds med lika värde, sen förädlas man olika.

Ja, det stämmer. En del väljer den dock inte, men lik förbannat slutar de som mer eller mindre värda på Markus 10gradiga skala. :3freak

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Nu måste jag städa mitt skrivbord och PC, jag får gå hem på fredag - för alltid. Sedan blir det nog sporthoj sommaruppehåll för mig - så sug i dig så länge det varar. :lol

Din lyxlirare :tungan
Hade samma position förra sommaren. Ett jobb som tog slut i maj och ett som jag visste jag skulle börja på i september. Det var inte så mycket mer att göra än att softa på hojen och båten i tre månader. Hmmmm... om man skulle se till att bli sparkad...... nahh.

Lycka till iallafall med jobsöket.

För övrigt kan jag inte påstå att jag är en fulländad humanist, men jag jobbar på det.
Markus....du ....ä..r lika .....nnnn.... mycke..t..... vä..rd som .....*pustar av ansträngning*....alla... an...dra....
Sedär, jag lyckades :7peta :hihi

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Din lyxlirare :tungan
Hade samma position förra sommaren. Ett jobb som tog slut i maj och ett som jag visste jag skulle börja på i september. Det var inte så mycket mer att göra än att softa på hojen och båten i tre månader. Hmmmm... om man skulle se till att bli sparkad...... nahh.

Lycka till iallafall med jobsöket.

För övrigt kan jag inte påstå att jag är en fulländad humanist, men jag jobbar på det.
Markus....du ....ä..r lika .....nnnn.... mycke..t..... vä..rd som .....*pustar av ansträngning*....alla... an...dra....
Sedär, jag lyckades :7peta :hihi

gladh

Jobbsöket är nog slut :fyllisar . Kommer få ett erbjudande inom kort har de lovat, dessutom är det jobbet jag sökte innan de ens la varsel här = mao ett jobb som jag hellre har än det min chef sparkar ut mig ifrån. Men, man ska inte ropa "hej", men fan vad svårt det är att låta bli. Låt dig aldrig dras ner i humanismens becksvarta mörker!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Markus skrev:
Där är skillnaden, jag hoppades att de skulle skjuta honom. Men vi är olika du och jag. Den 10:e gången räcker för mig.
Jag hade också gärna sett att han fått en kula i sig och att flickans liv räddats, jag har absolut inga problem med att gisslantagare skjuts ner av polis om så behövs, jag är dock bara inte helt säker på att det är så lätt som vissa tycks tro i denna tråd.

Enligt Aftonbladet så var siktförhållandena inte tillräckligt bra, "Vi kunde inte se ordentligt in i lägenheten. Spanare och skyttar gav besked att blänk och ljusförhållanden inte räckte".

Jag tror fortfarande att polisen gjorde allt de kunde, den som bär all skuld till tragedin är 22-åringen och förmodligen även hans farsa som tycks ha introducerat tvångshandlingar som människorov och liknande i familjekulturen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
sgtpepper skrev:
jag är dock bara inte helt säker på att det är så lätt som vissa tycks tro i denna tråd.

Med risk för att verka fånig då jag är kontorsråtta och vapenvägrare (!) så måste jag ändå ge min militära bedömning: hade tv-kameran var en musköt så hade det gått och skjuta honom. Min egen vapenerfarenhet sträcker sig dock inte så långt då jag tyckte lumpen var tråkigt. Har dock skjutit slangbella och luftgevär så jag vet nog vad jag pratar om... :rolleyes:

sgtpepper skrev:
Jag tror fortfarande att polisen gjorde allt de kunde,

Det tror inte jag, eftersom de kunde gripa honom med våld till slut kunde de även gjort det, eller likviderat honom, innan han dödade flickan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Där är skillnaden, jag hoppades att de skulle skjuta honom. Men vi är olika du och jag. Den 10:e gången räcker för mig.

Då har vi 10 döda människor, varav ett antal av dem säkert inte var kapabla, eller ens hade en tanke på att döda flickan/motsvarande gisslan. Sinnesförvirrad tonåring? Bara skjut fanskapet och fråga sen....
Nä, jag är glad över att polisen väljer att agera som de gör.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Det tror inte jag, eftersom de kunde gripa honom med våld till slut kunde de även gjort det, eller likviderat honom, innan han dödade flickan.

Detta påminner om "Ring P1" dit människor med mycket fritid och fallenhet att tillämpa enkla lösningar på svåra problem ringer och ger Göran Persson råd om hur Sverige ska skötas.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Då har vi 10 döda människor, varav ett antal av dem säkert inte var kapabla, eller ens hade en tanke på att döda flickan/motsvarande gisslan.

Ja, men då hade vi haft tio potentiellt farliga människor skadade eller avlidna. Idag har vi en oskyldig flicka död.

Jag tror inte vi kommer längre, jag anser en oskyldig persons liv vara mer värt än 10 gisslantagares, eller 100 eller 1000.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Detta påminner om "Ring P1" dit människor med mycket fritid och fallenhet att tillämpa enkla lösningar på svåra problem ringer och ger Göran Persson råd om hur Sverige ska skötas.

Ja, och det programmet borde förbjudas så att Göran kan (van)styra vårat land i fred.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Ja, och det programmet borde förbjudas så att Göran kan (van)styra vårat land i fred.

Det känns nästan lite kusligt att argumentare med människor som vet hur man ska få "Sverige på fötter" och som tror att regeringen handlar utifrån någon illvillig djävulsk plan vars syfte är att den grupp som vederbörande tillhör ska missgynnas så mycket som möjligt. Ständigt missnöjda och alltid i färd med att lägga skulden på någon annan. "Om bara jag fick bestämma..."

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Chris Ash skrev:
Då har vi 10 döda människor, varav ett antal av dem säkert inte var kapabla, eller ens hade en tanke på att döda flickan/motsvarande gisslan. Sinnesförvirrad tonåring? Bara skjut fanskapet och fråga sen....
Nä, jag är glad över att polisen väljer att agera som de gör.

Sinnesförvirrad tonåring, som har massor med grova brott bakom sig och gång på gång förbrukar sina chanser? Jag försvarar ditt argument om det är en förstagångsföreteelse... men det är ju uppenbarligen en farlig kille kapabel till det mesta, och denna vetskap besitter polisen under situationen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kay skrev:
Sinnesförvirrad tonåring, som har massor med grova brott bakom sig och gång på gång förbrukar sina chanser? Jag försvarar ditt argument om det är en förstagångsföreteelse... men det är ju uppenbarligen en farlig kille kapabel till det mesta, och denna vetskap besitter polisen under situationen.

Men herregud – det var väl knappast 22-åringens person och livsberättigande polisen värderade fram och åter. Man ansåg inte att siktförhållanden var tillräckligt goda för att kunna skjuta utan risk att träffa flickan. Hur kan detta vara så svårgripbart?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Det känns nästan lite kusligt att argumentare med människor som vet hur man ska få "Sverige på fötter" och som tror att regeringen handlar utifrån någon illvillig djävulsk plan vars syfte är att den grupp som vederbörande tillhör ska missgynnas så mycket som möjligt. Ständigt missnöjda och alltid i färd med att lägga skulden på någon annan. "Om bara jag fick bestämma..."

Inte för att jag strävar efter att :7peta tillbaks på folk jag debatterar med men jag måste ändå säga, detsamma.

För mig är det kusligt att folk har gett upp hoppet, oavsett vad de tror på, och väljer att inte argumentera och ifrågasätta. Jag ifrågasätter den polisinsatsen och jag påstår även att vid åtminstone ett av fallen så hade en crackpundande prickskytt kunnat träffa honom. Såg du inte när han stod i fönstret på TV? Jag hade ju själv kunnat pricka hon med en vattenballong, så jävla länge stod han där.

Nåväl, jag går hem nu.

Trevlig kväll på er alla meningsmotståndare och meningsfränder.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Inte för att jag strävar efter att :7peta tillbaks på folk jag debatterar med men jag måste ändå säga, detsamma.

För mig är det kusligt att folk har gett upp hoppet, oavsett vad de tror på, och väljer att inte argumentera och ifrågasätta. Jag ifrågasätter den polisinsatsen och jag påstår även att vid åtminstone ett av fallen så hade en crackpundande prickskytt kunnat träffa honom. Såg du inte när han stod i fönstret på TV? Jag hade ju själv kunnat pricka hon med en vattenballong, så jävla länge stod han där.

Nåväl, jag går hem nu.

Trevlig kväll på er alla meningsmotståndare och meningsfränder.

Ha ha – gett upp hoppet. Mycket ska man höra... :rolleyes:

BIKER23

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
R1 04
Vilket jävla svin!! :mad: Fan tortera den jäveln till döds och skicka kroppen tillbaks till Pakistan!!!!!!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Nyteknik skrev:
Men herregud – det var väl knappast 22-åringens person och livsberättigande polisen värderade fram och åter. Man ansåg inte att siktförhållanden var tillräckligt goda för att kunna skjuta utan risk att träffa flickan. Hur kan detta vara så svårgripbart?

JA, med tanke på att killen HÄNGER ut från fönstret ett par gånger och ofta står MITT framför fönstret.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kay skrev:

Att han var kapabel till att döda var det nog ingen som trodde, om man läst vad både polis, pojkens föräldrar, flickans föräldrar sagt om honom. Polisen försöker göra en någorlunda hygglig bedömning av killens profil och handlar sen utifrån det. Stormning är alltid riskabelt oavsett om man gör en riktigt förberedd sådan eller en akut stormning då kidnapparen börjar att hugga gisslan, som det var fråga om här. Så i det fallet tycker jag inte man kan klandra polisen. Återstår huruvida de skulle skjutit ihjäl honom i fönstret eller inte.

Tror inte polisen är direkt glada över det inträffade och att de har uppträtt nonchalant. Det är ju egentligen en fråga om två linjer, försöka lösa dramat med livet i behåll på samtliga inblandade, eller skjut först och fråga sen. Jag har redan förklarat vilken linje jag hade valt och varför jag hade gjort det.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är verkligen en stor tragedi för tjejen och hennes familj.
Dock har ju varningssignalerna om att killen inte mår bra funnits länge utan att samhället har gjort/kunnat göra någonting. Förra sommaren stack han ner en granne med sax och han fanns fortfarande ute i samhället utan att ha fått den vård han behöver. Att killen har psykiska problem verkar troligt och det här är ett av resultaten när man nedmonterar psykvården. För jävligt eftersom detta högst troligt kunde ha undvikits men allt handlar om pengar och psykvård är inte den mest lukrativa branschen för samhället och då frå det stryka på foten.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha