På den tiden då jag jobbade i järn/färgaffär så sålde jag färg till Bengt Magnusson (han kom dit tre dagar på en vecka, så vi blev nästan kompisar
). En annan gång kom Tomas DiLeva in och ville låna toaletten... då han var klar gick han runt lite i butiken och hittade en blommig pumptermos som han tyckte var "alldeles underbar", så den köpte han.
Bingo Rimér kom in och skulle köpa sprayfärg - två burkar - brunt och guld... han skulle måla om sin cykel.
...då jag fyllde 20 fick jag en kram av kronprinsessan Viktoria.
Så några long-shots då:
Min mamma har dansat med Robert Broberg
Min pappa har vunnit över JO Waldner i pingis (iofs då farsan var 15 och JO 12 eller något sånt
)
Min bästa kompis i grundskolan - hans pappa spelade trumpet tillsammans med Björn Skifs i BlåBlus/Blue Suede. Någon som minns "Hooked on a feeling"? Han har ett gäng guldskivor hemma på vardagsrumsväggen...
En annan kompis moster (tror jag det var) är gift med Jerry Williams.
Och så har jag köpt en hoj av Mattias - INNAN sporthoj.com
edit : Höll på att glömma... då jag var ca 15 och prao:ade på sjukhus, så kom boxaren George Scott för att hälsa på någon patient på avdelningen jag praoade på. Det här var precis efter han vunnit VM-titeln, så ett tv-team följde honom, och man kunde skymta min axel på TV4
edit2: min flickvän påminnde mig precis om att hennes syster suttit i möte (ang. någon film, hon är scenograf) med Al Pacino.
...och hennes andra syster har pratat med Bruce Dickinson.