Jag mejade nästan ner en hoj... :/

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Svårt med ironi i skriven text PutteLiten.

Men Kawa-föraren kanske vill testa hur det känns att göra en sån här.

Jag tolkade hans första inlägg som ironi, men när han svarade igen så tänkte jag "men, vafan var han allvarlig?? :3freak

Ang youtuben.
Jo... att leka "polis" med MC är ju rätt korkat.
Vad som än sker, så är bilar hårda, och det gör ont att dunka i asfalt...
"Privat polis" kan man ju leka när man sitter i sin två ton tunga SUV, men man gör säkrast att ändra inställning till trafiken när man byter till hojen.. oavsett om det är sport eller touring.

:hej

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
"Privat polis" kan man ju leka när man sitter i sin två ton tunga SUV, men man gör säkrast att ändra inställning till trafiken när man byter till hojen.. oavsett om det är sport eller touring.

Ånä , då kör man en GS1200 med massa staket och korvlådor på .... hårdare än dom flesta bilar , ba prejja av Hummerjävelsföraren som tutar !!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Va fan är det här:va Skall vi börja ta kål på varandra :confused: Det räcker väl med alla plåtlådor man får hålla sig undan från.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Svårt med ironi i skriven text PutteLiten.

Men Kawa-föraren kanske vill testa hur det känns att göra en sån här.

Två ärkepuckon i trafiken!

Till TS.
Givetvis är beteendet du beskriver från hojåkaren ine ok.
Bra aggerat utifrån situationen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kanske för att du automatiskt likställer en sporthojsförare med att vara idioter med ditt inlägg (eller så är det enklast att tolka det), och... som du säkert vet är detta ett sporthojs forum. ;)

NB: säger inte att du har rätt eller fel, men är man på ett hobbyforum och kallar dem som utövar den hobbyn för idioter, så får man vara beredd på kommentarer. :)

So? Dom är ju idioter. Varför kalla en anka för en höna?
Blåsa runt över 200 på allmänna vägar är idioti, men det hör liksom till.
Sen händer det ju att jag kör "riktig" sporthoj ibland också, förutom min 70 hästars störtlöjliga retrosporthoj och tycker det är askul att köra skitfort. Och det händer att jag har ett störigt beteende i trafiken, förutom att jag i princip alltid kör för fort. Alltså är jag också idiot, bara inte riktigt på samma nivå som snubben ts råkade ut för. Han är inte bara idiot, utan har säkert även nån kromosom för mycket.
Sen att jag har väldigt lite gemensamt med kulturlösa fåntrattar som dreglar över plastklädda radfyror är jag bara glad för. Du kan kalla mig sh's egen lilla kulturberikare.

moddlaren

Guest
Ännu värre är det ju för den bilist som kör in i en fullriggad vinge.. typ sidovagng o husvagn efter kanske även en båt på taket av husvagnen o ett par trampcyklar på bakstammen på husvagnen:D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
So? Dom är ju idioter. Varför kalla en anka för en höna?
Blåsa runt över 200 på allmänna vägar är idioti, men det hör liksom till.
Sen händer det ju att jag kör "riktig" sporthoj ibland också, förutom min 70 hästars störtlöjliga retrosporthoj och tycker det är askul att köra skitfort. Och det händer att jag har ett störigt beteende i trafiken, förutom att jag i princip alltid kör för fort. Alltså är jag också idiot, bara inte riktigt på samma nivå som snubben ts råkade ut för. Han är inte bara idiot, utan har säkert även nån kromosom för mycket.
Sen att jag har väldigt lite gemensamt med kulturlösa fåntrattar som dreglar över plastklädda radfyror är jag bara glad för. Du kan kalla mig sh's egen lilla kulturberikare.

Så man blir per automatik en idiot när man kliver av glidaren och på R-hojen.

Bra att veta.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Kolla filmen ordentilgt för jag trodde först att dt var bilisten som enbart var idiot.
Men MC's "tydliga" bromsljus. Precis går ju fan inte att se på avstånd då det är något hemmabygge som det er ut.
Men titta så ska du se att MC föraren ligger och bromsar samtidigt som bilisten är förbannad och vill visa at du kör fan inte om på vänster sida och lägger dig framför mig. Katastrofen ett faktum!

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
DET VAR INTE JAG !!!!
Jag har alibi och ingen Kawa :lol

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kolla filmen ordentilgt för jag trodde först att dt var bilisten som enbart var idiot.
Men MC's "tydliga" bromsljus. Precis går ju fan inte att se på avstånd då det är något hemmabygge som det er ut.
Men titta så ska du se att MC föraren ligger och bromsar samtidigt som bilisten är förbannad och vill visa at du kör fan inte om på vänster sida och lägger dig framför mig. Katastrofen ett faktum!

Så vad gjorde bilisten då för fel, för långsamma reaktioner kanske, men inte fasen räknar man med att någon skall pallnita framför som hojen gjorde.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Det är jag med att du är så man slipper råka utför denna diskussionen live. Håll dig du till dina kulturberikade vägar och forum innan du menar på vad folk är för vad folk kör.:7peta

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är jag med att du är så man slipper råka utför denna diskussionen live. Håll dig du till dina kulturberikade vägar och forum innan du menar på vad folk är för vad folk kör.:7peta

Oj så upprörd.. ta det igen på svenska så man förstår?
Sen slipper du nog den diskussionen live om du inte tillhör gruppen av sporthojsåkare som glider in och spyr galla över alla hojar som inte tillhör sportsegmentet. Vilka är rätt många, hör det ofta här och där och det känns ju rätt moget.. 'åh bara massa töntia hojar, dom gör junte ens trehundra på bakhjulet'
Tyvärr samma sak med customgubbarna.
Och gillar man Alla hojar för vad dom är oavsett så är man väl idiot då också?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag förstod inte mer av det där än vad ett svin förstår av en silversked.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Råkade ut för samma, blev omkörd av en hest. Hade den haft bromslyse så kanske det hade gått bättre

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Jag måste tyvärr be dig att omformulera det ovan så att även vi, inte fullt så språkligt utmanade kan begripa, vad i hela friden du egentligen menar?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!