Jag mejade nästan ner en hoj... :/

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tur att det inte blev någon kollision i alla fall TS.
Vi som kör hoj, vi kör rätt ofta lite för fort, eller mycket för fort, beror ju på vem man frågar. Vi betraktas ofta som idioter i andras ögon, men jag tycker inte heller vi kan förvänta oss något annat.

Som några andra ovanför har skrivit, leka polis med mc är inte speciellt begåvat, det gör onekligen väldigt ont o gå omkull, sedan att utmana ödet genom att bromsa framför en bil kanske visar tydliga tecken på att evolutionen har slagit fel, eller så har den bara inte tagit ut sin rätt än (syftar på att den bäst anpassade överlever, och mc-föraren kanske inte riktigt kvalar in på "bäst anpassad")

Hur som, ni slutar vi kasta paj och annat gott på varandra. (sånt e ju mycket godare o äta…)
Ha en Go fredag gubbar o gummor. ikväll blir de mycket :fyllisar och inget :hjälm
:shrules

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Finns väl rötägg bland alla fordonskategorier.Det positiva bland sporthojsförarnas rötägg är ju att de har en större tendens att radera ut sig själv från tillvaron med sitt körsätt.Kör själv fort men försöker aldrig provocera andra trafikanter med ett aggresivt beteende som att t ex försvåra andras körning med att samtidigt visa fingret i tid och otid.Som sagt var, ett rötägg du råkat ut för.Bara att glömma nu efteråt när de ibland verkar stå på kö för att visa upp sin låga intelligens. :crash

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Trafiken tar verkligen fram de sämsta sidorna hos många. Tänk om man skull tränga sig före och ge andra fingret i kön i affären. Skillnaden är inte stor men ingen skulle ens fundera på att göra det. Youtube tar också fram de dåliga sidorna hos många. Jag blev faktiskt riktigt glad när jag såg ryssen i klippet ovan bli påkörd, känner ingen som helst empati.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Lycka till med att få rätt mot någon som du kört in i bakifrån...

Det går att få rätt även då. En polare som körde in i en Porsche bakifrån. Visade sig att ägaren hade rejsat med någon annan bil in till stan. Väl in vid rödljuset vid Roslagstull snodde han en liten lucka för min polare som redan bromsade in mot rödljuset. Han hade dock inte en chans att få stopp på bilen när Porschen snodde luckan och fick stopp på bilen framför näsan på min polare.

Det fanns vittnen till händelsen. Min polare gick helt skuldfri. Gissar att porscheägaren kan ha fått betala ur egen ficka då vittnen berättat om "race" ute i trafiken.

Täppas

Guest
Jag måste tyvärr be dig att omformulera det ovan så att även vi, inte fullt så språkligt utmanade kan begripa, vad i hela friden du egentligen menar?

Jag trodde ni blev språkligt utmanade...eller var det lättbegripligt för er...

Förresten...kanske du behöver omformulera... så jag som inte är så språkligt begåvad förstår...
:glömdet

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Kanske för att du automatiskt likställer en sporthojsförare med att vara idioter med ditt inlägg (eller så är det enklast att tolka det), och... som du säkert vet är detta ett sporthojs forum. ;)

:hej

NB: säger inte att du har rätt eller fel, men är man på ett hobbyforum och kallar dem som utövar den hobbyn för idioter, så får man vara beredd på kommentarer. :)

Har man rätt att bete sig som i*****r när man utövar sin hobby i vanlig trafik?:confused:

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Oj, vilken respons tråden fick!

Jag drar absolut inte alla racers över en kant.... Det är som att påstå att alla motardåkare kör bakhjulet på cykelbanor, vilket inte heller stämmer! Men det finns tyvärr riktiga idioter inom alla områden. Men sporthojar är nog överrepresenterade på motorvägar av uppenbara skäl.

Hur tänkte egentligen killen på hojen?...
Jag har faktiskt ingen aning, men om jag ska spekulera så har jag väl en liten teori.

Han förstod nog inte hur snabbt hojen saktade ner när han motorbromsade... När jag tutade så uppfattade han antagligen gissningsvis det som om jag tutade på honom för att han körde fort.... Men det förklarar fortfarande inte hans lilla bromskoll på mig...

Killen är säkert medlem här. Om inte han är det så är säkert killen på den andra motorcykeln det...
Och jag hoppas verkligen du läser det här....

Svårt med ironi i skriven text PutteLiten.

Men Kawa-föraren kanske vill testa hur det känns att göra en sån här.

Jag gillar att ryssen går ut och kollar att motorhuven inte är skadad innan han går fram och kollar hur mc-cyklisten mår efter olyckan! LOL!

Last edited:

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Oskyldiga offer som Laidback här på forumet får skador för resten av livet för ett litet felsteg.
Men idioter som den här killen kommer undan utan ett blåmärke.... Ibland undrar man. :confused:

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Mycket oprofessionellt måste jag säga. Fick du inte tag på reg numret, kolla upp o ring upp och berätta situationen.

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Mycket oprofessionellt måste jag säga. Fick du inte tag på reg numret, kolla upp o ring upp och berätta situationen.

När jag väl kom att tänka på att kolla regnumret så var han tyvärr långt borta :/
Allt jag vet är att det var en grön ninja som körde med en svart sporthoj.. Vet faktiskt inte vad det var för modell på den andra, men det kan ha varit en CBR. Inte alls 100 dock.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hade det varit en gul hoj hade vi kanske fått se fram en ny film av den store JJ(CBR)JJ, men han kanske vuxit upp nu och lagt ner sådana där suicide-missions...

Oavsett, man grisbromsar inte framför en bil, oavsett hur förbannad man är och tycker bilföraren suger på sin uppgift. Det borde säga sig själv om sunt förnuft råder.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Trist att det ska behöva gå till på de viset. Med sunt förnuft och logiskt tänkande kommer man långt. Dessvärre verkar en del folk sakna detta. :brinnerup

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Det finns stirriga bilister, dessa kör man om. Man jävlas inte med dom, det var ju därför man körde om, för att få fri väg/synv och slippa dem..

Det finns gott om klantar på hoj också, svälj stoltheten och inse faktum: det finns idioter på mc i trafiken också.

Rippling

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Såld :(
Kolla filmen ordentilgt för jag trodde först att dt var bilisten som enbart var idiot.
Men MC's "tydliga" bromsljus. Precis går ju fan inte att se på avstånd då det är något hemmabygge som det er ut.
Men titta så ska du se att MC föraren ligger och bromsar samtidigt som bilisten är förbannad och vill visa at du kör fan inte om på vänster sida och lägger dig framför mig. Katastrofen ett faktum!

:7peta Han kör väl ändå om på höger sida? Annars hade det ju varit som det ska:fakta

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hade det varit en gul hoj hade vi kanske fått se fram en ny film av den store JJ(CBR)JJ, men han kanske vuxit upp nu och lagt ner sådana där suicide-missions...

Oavsett, man grisbromsar inte framför en bil, oavsett hur förbannad man är och tycker bilföraren suger på sin uppgift. Det borde säga sig själv om sunt förnuft råder.

Sunt förnuft tar nog ett par år till hos den herren :rolleyes:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...