DwD
Med lem
MT-01 ser riktigt fräck ut!
Absolut. Håller med. Även om jag kanske inte tänkte på det i den omfattningen som du beskriver. Ska man bygga om så mkt så måste man VERKLIGEN vilja åka just DEN DÄR hojen , om du förstår vad jag menar.Jörgen Karlsson skrev:2170454Kan förstå vad du menar om det är banåkning och sånt. Men att tex stumma till en Sportster 1200 med bra fjädring och bromsar, byta kam (Nya gummiupphängda sportstermotorerna tål Screamin Eagle Steg 2 kam utan byte av fjädrar och retainers dessutom), förgasare och rör samt sätta på ett "crosstyre utan fågelpinne" och ett Screamin Eagle wobbelstag är skitkul. Man far runt som på en motard (och på liknande vägar som de förarna gillar) fast med mer kraft plus att man sitter i det närmaste på gatan.
Det behövs inte så snabba vägar för att ha kul mao, bogesundssvägen eller ännu kurvigare är perfekt.
Dark_Messenger skrev:2170706Absolut. Håller med. Även om jag kanske inte tänkte på det i den omfattningen som du beskriver. Ska man bygga om så mkt så måste man VERKLIGEN vilja åka just DEN DÄR hojen , om du förstår vad jag menar.
Däremot står jag fast vid att om man köper HD med tanken att den ska uppföra sig som en renodlad sporthoj, med chassi, vägegenskaper, effekt i motorn osv osv.. kommer man att bli besviken.
Mycket medveten om att det går att göra det mesta med en HD. Speciellt då en sportster eller v-rod som grundämne, då dessa redan är "lite lagom sportiga" men att jämföra med en renodlad sportmaskin är endå att överdriva.
Själv ska jag byta åt andra hållet, säljer av hd:en så fort den är besiktad nästa fredag. Och nu siktar jag på en ZXR, men delvis för att jag behöver stålar och samtidigt sugen på "den andra sidan". Men det går väl att bränna gummi med hd:en också utan problem och man hänger väl med hyfsat upp i 150, men efter det upphör synen att fungera pga vibrationer. Men det är väl ett pris man får betala för att vara en "hårding" höhö..Men som sagt det ska bli jävligt lattjo medZwaniZ skrev:2171041Har aldrig kört en HD eller nån annan glidare för den skull heller.
Ska bli kul å testa, ska byta med min polare en runda. Han har en Honda Shadow 1100. Förvisso ingen HD men ändå.
EvilPepe skrev:2172107Själv ska jag byta åt andra hållet, säljer av hd:en så fort den är besiktad nästa fredag. Och nu siktar jag på en ZXR, men delvis för att jag behöver stålar och samtidigt sugen på "den andra sidan". Men det går väl att bränna gummi med hd:en också utan problem och man hänger väl med hyfsat upp i 150, men efter det upphör synen att fungera pga vibrationer. Men det är väl ett pris man får betala för att vara en "hårding" höhö..Men som sagt det ska bli jävligt lattjo med
en japsräjser.
Mvh Pepe
Jörgen Karlsson skrev:2170553Den kör jag ifrån som skit med HD:n å andra sidan! ;-))
/J
"Den som är utan skuld, han kan kasta den första stenen" ?MestHemlig skrev:2173317Judas!!!!!
Tack!Mares skrev:2173128E ju försig inte så konstigt, din e ju moddad till tusen. Men så cool.
Men som sagt, håller man sig till standard hojar så e nog Roadwarrior coolast iaf. HD e HD men inte vad HD en gång var.
Nej, menade inte riktigt så hård tolkning. Jag och många av mina vänner mekar med allt, jag bara menar att om man gillar att skapa så känner man en ofta en befriande medvind och en förståelse i HD-världen som kanske är större än vad man upplevt tidigare med andra märken. Men man måste ju då även se att den skepnad man vill skapa går att gemomföra med en HD-konfigurerad motor.ZwaniZ skrev:2173378Så om man har det minsta mekaranspråk så är det HD som gäller?
Crazy Frog skrev:2173402Själv har jag gjort den omvända resan.
Smaken ändras med åren...
Men jag körde faktisk EVO sportster 1200.
När jag blir gammal skall jag åka HD. Men då blir det en sidventilare.
Jörgen Karlsson skrev:2173370Tack!
Ja roadwarriorn är den HD-kopia jag har minst emot kan jag erkänna.
Ruhe!WarriorSwede skrev:2238458Nu måste jag hoppa in, vad menar du med HD-kopia? Är alla hojar som har luftkylda v-twins hd kopior? Eller kanske alla custom?
Jag håller inte med om att det är en kopia... Till skillnad från HD har den en gjuten alu ram som inte flexar och håller på, riktig fjädring, riktiga bromsar och så är det riktigt bra drag i den redan från fabrik(om man jämför med det amerikanska märket)...
Missförstå mig inte jag gillar HD även om jag själv inte vill ha en...
Vad gäller att trimma warriorn så finns det ganska gott om godis där med, för ca 30 loppor kommer man upp runt 120 häst / 180 Nm på slangen. då har man fortfarande kvar många sköna tusenlappar om man jämför med en ny omodifierad amerikan...
Patrik racing har vunnit dragracingklassen AMA/Prostar "Hot Rod Cruiser" med sin Warrior 3 år i rad så nog finns det potential.
Som en bonus är man ganska unik med warriorn det finns 344 st inreggade i detta avlånga land.
Jörgen Karlsson skrev:2239771Ruhe!
Japanglidarna med V-twin ansluter ju knappast till något eget arv, det var det jag menade, det dröjde ju dessutom 10 år innan de vågade släppa kuliss-tänket och sluta köra med förskjutna vevtappar, à la Intruder mfl, och fram tills dess missa hela det goa V-twin-ristet. Det var det jag menade.
Det finns fler kamaxlar att välja på till valfri luftkyld HD-motor än samtliga trimdelar till Warriorn allena. Men jag ger mig såtillvida att försprånget minskar för varje såld Warrior, än så länge är dock helt enkelt inte eftermarknaden tillräckligt stor till nippon-V-tvinnarna då de ägarna ofta utmärker sig som mindre benägna att ändra annat än exteriören på sina cyklar.
Bland nya customglidarna gillar jag isf mer BMW som anknyter till sin egen historia när de bygger glidare, det var så jag menade. Även om jag intye vill ha en BMW
120 hk i en 1600-motor i en +300 kg:s cykel är väl inget vidare
/J
WarriorSwede skrev:2240048Må så vara att 120 häst inte är så mycket i en 1670-motor men det räcker nog för de flesta speciellt i kombination med vridet. Vad jag medade var att man för en skapligt rimlig slant kan få ganska bra effekt ur motorn. Hur mycket kostar det att få ut 120 häst ur en HD spis? jag gissar på en hel del mer än 30k.
Warriorn väger föresten 270kg orginal, avgasröret som raskt bantas ner till något annat väger nog lätt in på ca 20 kg så de flesta warriors väger nog in runt 250 kg
DwD skrev:2240188vadå.. väger den 270kg torr?
nä det måste vara fulltankad osv
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |