Jag vet att det här inte är "Familjeliv" men...

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
...jag behöver opartiska åsikter, reflektioner och om möjligt, goda råd på följande situation som drabbat mig.

Jag har under flera års tid varit verksam med ett arbete som jag vantrivts otroligt mycket med. På arbetsplatsen har det även funnits en kvinna som gjort allt hon kan för att göra livet och mitt jobb jävligt surt för mig. Hon har ägnat sig åt riktig sk vuxenmobbing, ni vet sånt där som man läser om men inte tror förekommer. Hela arbetssituationen är en jättelång historia i sig men för att göra den kort så kan man säga att mitt jobb tagit väldigt mycket av min energi i anspråk.

Det har dessvärre gått ut över min sambo på så sätt att jag inte orkat vara samma glada, skämtsamma och humoristiska person jag egentligen är och vårat sexliv är obefintligt. Nu har jag äntligen förändrat min arbetssituation och känner att jag kan börja andas igen men i och med att jag nu orkar "se mig omkring" så har jag upptäckt att min sambo inte är densamma som förut.
Han drar sig undan och när jag säger att jag älskar honom så svarar han inte och till slut så frågade jag honom rent ut vad han känner. Jag fick till svar att han inte tyckte att det kändes som förut pga att jag förändrats så mycket. Han tycker inte att han kan säga att han älskar mig eftersom vi aldrig har sex. Och nu när jag orkar och vill, så vill inte han.

Jag borde verkligen ha visat mer vad han betyder för mig, även när jag hade det som jobbigast, men jag var så fokuserad på att bara orka ta mig igenom denna dag och nästa så jag liksom "tappade bort" den person som betyder mest av allt för mig.

Vad ska jag göra?? Det känns så bittert och som om vi nu befinner oss i en ond cirkel - han tror att han kan känna annorlunda om jag blir mitt vanliga jag men jag är bara ledsen över att inte känna mig älskad, vacker och speciell och har väldigt svårt att vara glad och lycklig.
Jag har föreslagit att vi ska bo ifrån varandra ett tag men jag vet inte om jag egentligen tycker att det är en bra lösning själv. Hur vårdar man ett förhållande om man inte ses? Samtidigt så vill jag att han ska slippa se mig ledsen och deppig eftersom det inte gör honom gladare heller...

Kan tillägga att vi inte skriker eller bråkar med varandra. Inga hårda ord har någonsin utväxlats. Han är mannen i mitt liv och jag kan inte se mig själv utan honom men hur kan jag reparera det här och är det verkligen möjligt att hans känslor för mig "kan fyllas på", eller är det redan kört??

Finns det några relationsexperter här, eller andra med livserfarenhet som kan tänka sig att dela med sig av sina tankar kring detta till mig?

"Snart singel?"

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det finns säkert de som vill/kan ge dig råd. Men erfarenheten säger mig att den här tråden kommer att spåra ur katastrofalt och att du kommer ångra att du lade upp den i all överskådlig framtid.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Bjud med honom på en semester, miljöombyte brukar fungera för mig.

Gör lite aktiviteter på semstern också, tex dykning, forsränning, klättring osv så ni inte sitter på hotellrummet i en vecka.

Edit igen: Köp lite nya kläder, klä upp dig, skäm bort honom med mat och charm så smälter han nog.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ert största problem tycks vara bristande kommunikation. Berätta allt det du skrev i första inlägget för din partner. Att det gått så långt som det tycks ha gjort beror sannolikt på att ni från början inte kommunicerat med varandra, din partner tycks ju ej veta varför du tidigare mådde dåligt, exempelvis.

Kan ni inte prata med varandra om såväl stort som smått kommer det inte fungera, kan ni sätta er ner och vara ärliga samt diskutera alla frågor vilka måste gås igenom kan ni ta er igenom detta.

Flytta inte isär, om ni inte ämnar göra det för gott.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tror probelemet är att ni inte "känner varandra" längre.
Sticka iväg och lära känna varandra igen på neutral plats är antagligen inte fel.
Gemensamma intressen?
Försök dock inte för mycket - Man behöver vara för sig själv ibland.

Annars brukar det fungera att borra :ligga:

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
Det finns säkert de som vill/kan ge dig råd. Men erfarenheten säger mig att den här tråden kommer att spåra ur katastrofalt och att du kommer ångra att du lade upp den i all överskådlig framtid.

Du har antagligen rätt samtidigt så vet jag inte om jag har något att förlora på den här tråden egentligen?
Den kanske åtminstone genererar några goda skratt i sin "urspårning" även om den inte löser mina problem.

Ert största problem tycks vara bristande kommunikation. Berätta allt det du skrev i första inlägget för din partner. Att det gått så långt som det tycks ha gjort beror sannolikt på att ni från början inte kommunicerat med varandra, din partner tycks ju ej veta varför du tidigare mådde dåligt, exempelvis.

Kan ni inte prata med varandra om såväl stort som smått kommer det inte fungera, kan ni sätta er ner och vara ärliga samt diskutera alla frågor vilka måste gås igenom kan ni ta er igenom detta.

Flytta inte isär, om ni inte ämnar göra det för gott.

Det är precis som du skriver; vi pratade inte med varandra när vi borde ha gjort det. Han vet såklart varför jag mått dåligt, men det ursäktar inte att han fick komma i andra hand liksom. Han har ju aldrig varit mindre viktig för mig än mitt jobb men jag gjorde misstaget att tro att han fattade det utan att jag visade eller sa det.

Last edited:

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Du skulle aldrig låtit din jobbsituation gå ut över din sambo i den utsräckningen enligt mig. Men det finns bot på detta...

Alt. 1
Köp stor tub glidmedel och be han ta dig i den ökända ballongknuten... Det kan få liv i det mesta.

Alt. 2
Fjäska en längre tid... Öl & tofflor och var lite undergiven så han förstår att du gör vad som helst för honom.

Alt. 3
Res iväg på en semester.

Kombinera desa tre och voila. Låter kanske dumt men jag tror det skulle funka

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
Tror probelemet är att ni inte "känner varandra" längre.
Sticka iväg och lära känna varandra igen på neutral plats är antagligen inte fel.
Gemensamma intressen?
Försök dock inte för mycket - Man behöver vara för sig själv ibland.

Precis så känner jag också, att jag inte vill "nöta" ihjäl honom med mina ansträngningar.
Jag trodde nog faktiskt att borra var lösningen, om jag får drista mig till att generalisera så brukar ni män vara så enkla, men i det här fallet verkar jag ha helt fel....

Du skulle aldrig låtit din jobbsituation gå ut över din sambo i den utsräckningen enligt mig. Men det finns bot på detta...

Alt. 1
Köp stor tub glidmedel och be han ta dig i den ökända ballongknuten... Det kan få liv i det mesta.

Alt. 2
Fjäska en längre tid... Öl & tofflor och var lite undergiven så han förstår att du gör vad som helst för honom.

Alt. 3
Res iväg på en semester.

Kombinera desa tre och voila. Låter kanske dumt men jag tror det skulle funka

Fast jag kanske inte har så fel ändå! Tack, jag skrattar faktiskt redan och tro mig, jag behöver det! :)

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Symptomen är ett solklart fall över vad som händer när det blir för lite ligga.:mattias

Ni måste ligga ikapp tiden....Se och lär av kaninerna

Hursomhelst, enklast är att komma i fas med liggandet är att resa bort på nått semesterställe, så kommer liggandet naturligt.

Om inte, då är det verkligen kört.

Att flytta isär funkar inte. Blir för lite ligga, så skaffar man :tuttar på annat håll

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Precis så känner jag också, att jag inte vill "nöta" ihjäl honom med mina ansträngningar.
Jag trodde nog faktiskt att borra var lösningen, om jag får drista mig till att generalisera så brukar ni män vara så enkla, men i det här fallet verkar jag ha helt fel....

Vill han inte borra hemma så finns det ju en god risk att han har hittat andra popnitar...

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
Symptomen är ett solklart fall över vad som händer när det blir för lite ligga.

Ni måste ligga ikapp tiden....Se och lär av kaninerna

Hursomhelst, enklast är att komma i fas med liggandet är att resa bort på nått semesterställe, så kommer liggandet naturligt.

Om inte, då är det verkligen kört.

Att flytta isär funkar inte. Blir för lite ligga, så skaffar man :tuttar annat håll

Ja, jag är rädd för det. Vågar inte fråga faktiskt... Men borde kanske göra det.

Vill han inte borra hemma så finns det ju en god risk att han har hittat andra popnitar...

Som sagt var. Man ska inte fråga om man inte vill höra svaret, men jag borde kanske egentligen börja där.

Last edited:

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
Förhoppningsvis har han inte hunnit så långt utan nöjer sig med en burk handlotion vid datorn med internetuppkopplingen... Isåfall kan du nog rädda det hela.

Tror du det? Jag har ingen erfarenhet av killar som INTE vill ha sex och att min sambo inte skulle vilja (vilket alltså nu är fallet) fanns liksom inte på världskartan. Jag känner mig helt villrådig.

Jag måste förstås fråga om han har träffat någon annan. Känner att jag nog måste börja där.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tror du det? Jag har ingen erfarenhet av killar som INTE vill ha sex och att min sambo inte skulle vilja (vilket alltså nu är fallet) fanns liksom inte på världskartan. Jag känner mig helt villrådig.

Jag måste förstås fråga om han har träffat någon annan. Känner att jag nog måste börja där.

Det kan ju faktiskt vara så enkelt som att han upplever dina inviter som något "du mest gör för att göra honom glad.."

Om han upplever att du försöker sexa upp honom för att "göra allt bra igen" så är det inte konstigt om han inte tänder till. Det du måste få honom att känna är att du åtrår honom för att han är den coolaste, sexigaste och läckraste mannen i världen och att han får dig att vara beredd att göra vad som helst för att komma åt hans kropp...

....typ...

Men handling/action gillar vi.
:fakta

... så skippa gos å djupa samtal och get down to business utan snack!

Last edited:

Acongojado

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
BMW R 1150 RT
Bjud med honom på en semester, miljöombyte brukar fungera för mig.

Gör lite aktiviteter på semstern också, tex dykning, forsränning, klättring osv så ni inte sitter på hotellrummet i en vecka.

Edit igen: Köp lite nya kläder, klä upp dig, skäm bort honom med mat och charm så smälter han nog.

Förutsatt att han inte träffat någon annan så känner jag att du nog har en poäng i att byta miljö en stund. Och ha roligt tillsammans igen! Jag kommer knappt ihåg hur det var längre - att skratta ihop.

Inte "nöta" genom att tjöta.
Vi killar gillar inte att älta i det förgångna.

Men handling/action gillar vi.

Nej, jag vill inte heller hålla på och älta allt, jag vill bara gå vidare och kunna trivas med livet igen. Och jag trodde ju att jag hade honom med mig, men det verkar inte riktigt så.

Angående handling/action så känner jag mig väldigt feg. Jag vill så gärna men är rädd för att bli avvisad eftersom han säger att han inte är sugen på sex alls just nu.

Det kan ju faktiskt vara så enkelt som att han upplever dina inviter som något "du mest gör för att göra honom glad.."

Om han upplever att du försöker sexa upp honom för att "göra allt bra igen" så är det inte konstigt om han inte tänder till. Det du måste få honom att känna är att du åtrår honom för att han är den coolaste, sexigaste och läckraste mannen i världen och att han får dig att vara beredd att göra vad som helst för att komma åt hans kropp...

Ja, så kan det ju vara förstås. Har inte tänkt på det så. Tack korvgubbe! Jag behöver verkligen lite fler "infallsvinklar".

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
" På arbetsplatsen har det även funnits en kvinna som gjort allt hon kan för att göra livet och mitt jobb jävligt surt för mig. Hon har ägnat sig åt riktig sk vuxenmobbing, ni vet sånt där som man läser om men inte tror förekommer."

Va i h-, en omgång skulle hon ha.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...