Jagad av polisen

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Till er som säger att man ska ringa polisen när man blir drabbad av brott... Att man ska bilda sig en egen uppfattning osv...

Förra sommaren hade jag inbrott i min 2:a bil (Audi 100).
Polisen ringer mig runt 04:30 på morgonen och frågar om det är ok att det sitter två killar i min bil. "Naturligtvis inte" svarar jag.
Dörrlåset är uppbrutet och tändningslåset är sönderhackat. Det ligger slaghammare samt lite mer verktyg i en öppen väska i bilen som inte är mitt.

Jag pratar lite med poliserna medans de håller killarna en bit bort med ryggen åt mig. Jag är arg men ändå glad att de äntligen tar sånt drägg som gör bilinbrott.

Några månader senare får jag ett brev hem där det står "Förundersökning nerlagd pga. bristande bevis".

Jag ringer polisen som haft hand om ärendet. Killarna som satt i min uppbrutna bil med verktygen mellan sig har sagt att "vi satt bara och värmde oss i bilen, den var redan uppbruten". Det var mitt i sommaren, vindstilla och bilen hade stått still i 8-10h. Det var inte varmare i bilen än ute!
Och då kan inte polisen göra något mer, så de släpper dem. Han 'tröstar' mig med att de ändå har så stort kriminellt register så de åker nog snart in ändå.

Det är väl ännu värre? De tar två proffesionella brottslingar i min uppbrutna bil och tror på en sån löjlig ursäkt?!!!

Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss".
Ja, man får väl hoppas att de inte ger verktygen till brottslingarna då de sagt att det inte är deras?!

Polisen ringer upp några dagar senare och säger att inga fingeravtryck var tillräckligt bra för att de ska kunna användas.

Varför inte bryta sig in på en bank mitt i natten? Om polisen kommer så kan man bara säga att det var redan uppbrutet och vi värmde oss bara...

Gillade inte polisväsendet innan detta och tycker inte mer om dem nu...
 

Gabor

Guest
En fråga till de som blir jagade ???

Hur kör ni egentligen ?? :)

Jag har knappt ens sett en polis ute när jag kört hoj på hela sommaren ?

Då kör jag en hel del mellan Uppsala och Stockholm. De kanske inte har hittat de roliga vägarna där man kan köra av sig lite fartabstinens. :D
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Hur kör ni egentligen ?? :)

Jag har knappt ens sett en polis ute när jag kört hoj på hela sommaren ?

Då kör jag en hel del mellan Uppsala och Stockholm. De kanske inte har hittat de roliga vägarna där man kan köra av sig lite fartabstinens. :D

Fort? :D

Sällan man ser polisen, det är väl först när det är för sent som man undrar vart dom kom ifrån. Det är då man tar avgörande beslut här i livet, vilket avgörs till stor del av funderingarna över hur länge konstapeln kan ha följt efter samt hur trafik och vägbana ser ut framåt.

Jag borde verkligen montera på mina backspeglar igen. :dummer
 

Gabor

Guest
Fort? :D

Sällan man ser polisen, det är väl först när det är för sent som man undrar vart dom kom ifrån. Det är då man tar avgörande beslut här i livet, vilket avgörs till stor del av funderingarna över hur länge konstapeln kan ha följt efter samt hur trafik och vägbana ser ut framåt.

Jag borde verkligen montera på mina backspeglar igen. :dummer

Fortast menar du väl.:D
 

Tryggve

PRIXX
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Karlstad
Hoj
HD
Hur får man köra enligt dig och vart går din gräns?



Brassade förövrigt förbi en snutkontroll på slangen i 315knyck och lyckades även sparka av backspegeln på snutpulkan.


Var min gräns går ????Där allas gräns går...D står på skyltarna....30 50 70 90 eller 110...Thats it...Eller skapar du egna lagar....Eller var drar du gränsen för vad som e lagligt o inte....
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
:D , kör på Thompson, stenhårda bakelitpuckar, håller för 320 mph...
Äkta flygkvalitet...:yoparty ...

Det kostar att lära sig vart gränserna går. Tog mig 30+ år att inse 1 sak....

Det finns alltid någon som är galnare, djärvare, snabbare och mer självmordsbenägen än man själv är...:rolleyes:

Mötte en sådan i morse, fel sida på vägen, tur man är utrustad med ett 8: e sinne å låg efter högerkanten i en skymd kurva....

ha ha attans...lika bra man ger upp då... vill ju vara värst:pannkyss

dock skillnad på de som e galna o de som inte kan köra... jag e lite av bägge:D :D
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Var min gräns går ????Där allas gräns går...D står på skyltarna....30 50 70 90 eller 110...Thats it...Eller skapar du egna lagar....Eller var drar du gränsen för vad som e lagligt o inte....

30+50+70+90+110=350km/h.. attans då...får köpa SWT-blysläden då:D :D

tryggve is da LAW...

du låter fan som min farsa... bla bla bla... håll hastigheten bla bla....

tror du att i princip nån som åker sporthoj håller hastigheten...:va :va
 

Tommy.exe

Guest
Var min gräns går ????Där allas gräns går...D står på skyltarna....30 50 70 90 eller 110...Thats it...Eller skapar du egna lagar....Eller var drar du gränsen för vad som e lagligt o inte....

Haha... allas?

Är du full nu? :)

Så du menar... att bara för att nån blekfet, gammeldö gubbe som åkt kollektivt hela sitt liv. Har bestämt att det är 70 på en viss sträcka, så håller du med?

Våga tänka själv?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Haha... allas?

Är du full nu? :)

Så du menar... att bara för att nån blekfet, gammeldö gubbe som åkt kollektivt hela sitt liv. Har bestämt att det är 70 på en viss sträcka, så håller du med?

Våga tänka själv?

tryggve får nog beställa sotning på R1:an som han slökör... sen att att yamaha motorerna håller olje-bolagen vid liv gör ju inte saken bättre...
 

makkanR1

E tillbaka
Gick med
10 May 2006
Ort
sthlm
Hoj
xt 660 -07 till salu!
Du kan komma och moralisera när jag av oaktsamhet/för hög fart eller på annat sätt framkallat fara för annan. Det är fullt möjligt att köra för fort utan att vara vårdslös.

Släpp sargen föffan :)

jag hoppas du nyss fyllt mc-ålder! så jag vet att det finns en möjlighet att du blir någelunda funtad iaf! säg till nästa gång du åker så åker jag ut o ställer mej bakom en krön när du har lagom tuff hastighet med min cheva van så du kan bromsa in o köra om på ett säckert sätt! :tummenupp
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
jag hoppas du nyss fyllt mc-ålder! så jag vet att det finns en möjlighet att du blir någelunda funtad iaf! säg till nästa gång du åker så åker jag ut o ställer mej bakom en krön när du har lagom tuff hastighet med min cheva van så du kan bromsa in o köra om på ett säckert sätt! :tummenupp

Du kanske skulle ha köpt en mc från amerika också?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Hoppas nån får en härlig kväll me o skrapa upp likdelarna av er snorvarplar när ni klotat ortdentligt i 200.... Snacka går ju men snacka så d går e lite värre....

Ska d va så jävla svårt o haja att man kör som man vill på bana o inte på gatorna....Väx upp ungar....Måste man bevisa för tant agda att man kan gasa eller ? Ställ upp på banan så får vi se vem som e man...

Viken bana kör du på som man får köra som man vill???
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Till er som säger att man ska ringa polisen när man blir drabbad av brott... Att man ska bilda sig en egen uppfattning osv...

...och tycker inte mer om dem nu...

Otroligt!
Fastän man VET att sånt händer varje dag kan man ändå inte låta bli att bli förvånad, förbannad och väldigt besviken på ordningsmakten!!!
Folk diskuterar om hastigheterna i trafiken och var gränsen går för hur fort man kan köra osv... men var går gränsen för att man inte ska ta lagen i egna händer? Ska man bara låtsas som ingenting hänt? Vad händer i ett samhälle när polisen inte tar sitt ansvar och jobb på allvar? Är det enbart polisens fel? Eller politikernas kanske?
Ja hur som helst så blir folket lidande.
Nä jag vet inte hur man själv hade reagerat i en sån situation.
Ibland när jag läser sånt sitter jag och ber om att sånt aldrig händer mig... för då vet man inte om man själv skulle hamna i bråk med lagen och sluta i ett fängelsehåla för misshandel...

Sorgligt.


Mvh
Dio
 

Tommy.exe

Guest
jag hoppas du nyss fyllt mc-ålder! så jag vet att det finns en möjlighet att du blir någelunda funtad iaf! säg till nästa gång du åker så åker jag ut o ställer mej bakom en krön när du har lagom tuff hastighet med min cheva van så du kan bromsa in o köra om på ett säckert sätt! :tummenupp

Jaha... så du brukar parkera din cheva "bakom en krön" du.... Ja du verkar ju va någorlunda funtad :tummenupp

Har jag nånstans skrivit att ja håller fullt stål över krön? Eller visst, om ja hade fri sikt nån sekund innan så kanske ja hade/har gjort det.... ingen vet.

Det är så kul när folk talar om för andra hur dom kör...humor :)

Som jag sa, så kör jag efter eget huvud.. prova nån gång. Det är kul att tänka själv :rolleyes:

Jag blir 30 i höst f.ö.....
 

eled

Guest
Varför är ni så otrevliga mot varandra ? Trodde jag skulle slippa se sånt i här.

Man kan ju tro att ni lärt er av homeboysen over there. Ska inte det här vara ett trevligt forum ? :pannkyss
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
alla svenska medborgare har upplysningsplikt. du som mc ägare är skyldig att veta vem som har din hoj och att den personen har behörighet att köra den.

mycket tjafs för att någon inte har stake nog att stå för det han har pysslat med. de gånger jag har glömt skylten på och åkt dit så har jag fan stått för det.
 

Tommy.exe

Guest
alla svenska medborgare har upplysningsplikt. du som mc ägare är skyldig att veta vem som har din hoj och att den personen har behörighet att köra den.

mycket tjafs för att någon inte har stake nog att stå för det han har pysslat med. de gånger jag har glömt skylten på och åkt dit så har jag fan stått för det.

Det där resonemanget har jag aldrig förstått. Dom flesta kör för fort mest hela tiden. Men sen när man blir stannad av polisen. Då ska man vara "man", och "stå" för det man gjort?

Varför då? Om man nu tyckte att det var ok att köra i en viss given hastighet på en viss sträcka..... säg 130km/h. Men det var skyltat 90 eller 110.

Då tycker man ju att det är ok, man har inte gjort nåt fel. Varför ska man då "stå" för något, som egentligen är någon annans åsikt?

Jag vill inte gräla med dig. Så nu behöver vi inte bli förbannade :)... jag bara undrar hur du menar.

Men jag utmanar dig att finna den demokratiska majoriteten som är pro dom nyligen genomförda hastighetssänkningarna runt om i landet. :näsblod

Och i sverige har vi ingen angiveri-lag va? Eller?
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
alla svenska medborgare har upplysningsplikt. du som mc ägare är skyldig att veta vem som har din hoj och att den personen har behörighet att köra den.

Varför är man då inte skyldig att berätta vem som kört ens bil när den passerat en fartkamera i alldeles för hög fart???:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top