Jagad av polisen

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Varför lipa o bli sur för att man blir tagen när man kör för fort? är ju en kalkylerad risk man tar.

Likadant den här ilskan om nån säger "ta ditt ansvar", klart man inte vill åka dit men är det nån som säger neka neka neka när den har råkat ut för brott o polisen har tagit den troliga förövaren??
Alla vill tänja på reglerna o tycker att dom ska få göra som dom vill och ingen vill ta ansvar.
Så vad fan är fel med att stanna när gjort grovt fel istället för att krångla med extra kläder o skit!
Är absolut inte felfri själv men ibland får man faktiskt bita i det sura äpplet.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
lite nyfiken...hur mkt blev boten på?? (för det va endast plåten du blev fälld på lr hur??) :gnissla

1500:- och det är jag tacksam för.

Jag bad konstapeln om hans namn då jag gärna ville dela med mig bland mina bekanta eftersom han var såpass trevlig och verkligen ville få mig att förstå varför han tycker det är trist när folk kör för fort osv. Han brydde sig inte om bötfällandet i sig egentligen utan engagerade sig mer i att jag skulle förstå att det är farligt att köra för fort och att detta leder till tragiska olyckor, bilister är farliga osv. Jag stod som ett nickande litet barn och höll med samt sög åt mig av hans visa ord för att visa min uppskattning över hans humana beteende. För första gången så lämnade jag en trafikpolis med böter i handen samtidigt som jag kände att det kanske är dags att sluta köra för fort hela tiden. Inte för att han sa så mycket saker om jag inte redan visste om utan helt enkelt för att han fokuserade på att få mig att köra säkrare framför att bötfälla mig.

Tydligen hade jag haft honom bakom mig i närmare 5km på E6:an (södergående från Kärra) där jag denna fina sommarkväll runt kl 21 med sparsam trafik höll ett tempo på runt 180 km/h, detta med skjuts där bak som jag håller varmt om hjärtat. När vi svängt av motorvägen så kom konstapeln upp jämsides och prejade mig in till sidan av vägen (ja, det var som värsta feta koppsmanövern med body contact och krejjer). Polisen sa att han haft haft svårt att hänga med :)va) men att han inte hade någon mätning på mig som tur var.

Känner att det är dags att runda av berättelsen som blev lite lång men dom där 1500:- är som sagt tacksamma med tanke på omständigheterna.
 

BlackRaven

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Norge - Kongsvinger
Hoj
2008, Yamaha R6
Min skylt ligger bra i garaget.

Nu slipper man hembesök som man fick förra året med lappar och grejer i brevlådan om att man hade för liten nummerskylt och grejer, orka.

Nu ska jag betala min bot jag fick för 3 veckor sen när jag blev stoppad av en konstapel på hoj som tyckte det var lite olämpligt att köra utan skylt.

Ja, jag är jättesmart. :hej

Kjøp en sånn :tummenupp

http://trydeal.com/motorcycle/motorcycle.html

[YOUTUBE-ID]6hRXB-LzZxU[/YOUTUBE-ID]
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Kunde dom inte lagt upp filmer med lite bättre kvalitet. Såg ju inte så seriöst ut. Fast vill ha ändå. Undrar om dom funkar bra fram på bilen också :)
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Hur har ni haft det i år?

Tänkte höra ifall någon här brakat i genom en stor fartkontroll på motorväg i år och hur polisen reagerade i så fall?
Menar alltså kontroller där dom använder mc-poliser som plockar in folk.

Ak47 hade en match, det vet jag. Fick man någe svar på varför han inte bara vände på motorvägen och körde åt rätt håll istället... :confused:
 

Fillifjonkan

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda 900
Tänkte höra ifall någon här brakat i genom en stor fartkontroll på motorväg i år och hur polisen reagerade i så fall?
Menar alltså kontroller där dom använder mc-poliser som plockar in folk.

Ak47 hade en match, det vet jag. Fick man någe svar på varför han inte bara vände på motorvägen och körde åt rätt håll istället... :confused:

Han glömde att va efterklok i förväg? Stress?
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Äre sant!!!???

Allt som står på internet är sant!

Ja och det vet ju du :pannkyss

Jag vet iaf att en hojtjuv som togs på bar gärning av polis med att ha stulit polarens mc. Blev fri pga att vårat underbara system la ned fallet!! Så då fick polaren betala 12k i självrisk ist. Så frågan är väl varför vi ska ha poliser..
 
Last edited:

Tryggve

PRIXX
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Karlstad
Hoj
HD
Hoppas nån får en härlig kväll me o skrapa upp likdelarna av er snorvarplar när ni klotat ortdentligt i 200.... Snacka går ju men snacka så d går e lite värre....

Ska d va så jävla svårt o haja att man kör som man vill på bana o inte på gatorna....Väx upp ungar....Måste man bevisa för tant agda att man kan gasa eller ? Ställ upp på banan så får vi se vem som e man...
 
Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
1500:- och det är jag tacksam för.

Jag bad konstapeln om hans namn då jag gärna ville dela med mig bland mina bekanta eftersom han var såpass trevlig och verkligen ville få mig att förstå varför han tycker det är trist när folk kör för fort osv. Han brydde sig inte om bötfällandet i sig egentligen utan engagerade sig mer i att jag skulle förstå att det är farligt att köra för fort och att detta leder till tragiska olyckor, bilister är farliga osv. Jag stod som ett nickande litet barn och höll med samt sög åt mig av hans visa ord för att visa min uppskattning över hans humana beteende. För första gången så lämnade jag en trafikpolis med böter i handen samtidigt som jag kände att det kanske är dags att sluta köra för fort hela tiden. Inte för att han sa så mycket saker om jag inte redan visste om utan helt enkelt för att han fokuserade på att få mig att köra säkrare framför att bötfälla mig.

Tydligen hade jag haft honom bakom mig i närmare 5km på E6:an (södergående från Kärra) där jag denna fina sommarkväll runt kl 21 med sparsam trafik höll ett tempo på runt 180 km/h, detta med skjuts där bak som jag håller varmt om hjärtat. När vi svängt av motorvägen så kom konstapeln upp jämsides och prejade mig in till sidan av vägen (ja, det var som värsta feta koppsmanövern med body contact och krejjer). Polisen sa att han haft haft svårt att hänga med :)va) men att han inte hade någon mätning på mig som tur var.

Känner att det är dags att runda av berättelsen som blev lite lång men dom där 1500:- är som sagt tacksamma med tanke på omständigheterna.

Åkte också för skylt förra sommarn, 1500kr -när jag stod stilla!!!
Hade dessutom med mig plåten i ryggsäcken, försökte säga att ena skruven fått gängan söndersliten och därför dinglade plåten som ett löv men inte ens det gick hem. Den polisen ville inget annat än att göra det surt för mig!

Förstår mitt misstag först nu i efterhand, inte att jag körde utan plåt utan att jag gick med på böterna fast jag stod parkerad :gnissla
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Hoppas nån får en härlig kväll me o skrapa upp likdelarna av er snorvarplar när ni klotat ortdentligt i 200.... Snacka går ju men snacka så d går e lite värre....

Ska d va så jävla svårt o haja att man kör som man vill på bana o inte på gatorna....Väx upp ungar....Måste man bevisa för tant agda att man kan gasa eller ? Ställ upp på banan så får vi se vem som e man...
Hur får man köra enligt dig och vart går din gräns?





Brassade förövrigt förbi en snutkontroll på slangen i 315knyck och lyckades även sparka av backspegeln på snutpulkan.
 
Last edited:

Gabor

Guest
Man ska alltid köra långt över sin förmåga, annars blir man inte någon bättre förare....

Själv prejade jag 3 :tuttar mcpoliser och en :arsele bil med stålsläden när jag gjorde en stoppie från 316 km/ tim, slog en 180 graders bakåtflipp, fuckyoubörnade 2 minuter sen drog slangen därifrån i 317 :yoparty ....:rolleyes:
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Hoppas nån får en härlig kväll me o skrapa upp likdelarna av er snorvarplar när ni klotat ortdentligt i 200.... Snacka går ju men snacka så d går e lite värre....

Ska d va så jävla svårt o haja att man kör som man vill på bana o inte på gatorna....Väx upp ungar....Måste man bevisa för tant agda att man kan gasa eller ? Ställ upp på banan så får vi se vem som e man...

Tveksam på att människor i allmänhet kör fort för att hävda sin manlighet, snarare handlar det om ett rent personligt nöje.

Har du lust att definiera ordet snorvalp tack.
Är det en sådan som med bristande skrivkunskaper framställer sig själv som ett fucko (läs: mindre begåvad individ), eller vad menar du?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hoppas nån får en härlig kväll me o skrapa upp likdelarna av er snorvarplar när ni klotat ortdentligt i 200.... Snacka går ju men snacka så d går e lite värre....

Ska d va så jävla svårt o haja att man kör som man vill på bana o inte på gatorna....Väx upp ungar....Måste man bevisa för tant agda att man kan gasa eller ? Ställ upp på banan så får vi se vem som e man...

men vi håller ju sjukvården o polisen me jobb:D :D

va fan... vi gasar tills vi rasar... kul att köra hoj ju... men klart det finns risker.. gasar man där det e lite/utan trafik ser jag inte problemet...:va :va

Man ska alltid köra långt över sin förmåga, annars blir man inte någon bättre förare....

Själv prejade jag 3 :tuttar mcpoliser och en :arsele bil med stålsläden när jag gjorde en stoppie från 316 km/ tim, slog en 180 graders bakåtflipp, fuckyoubörnade 2 minuter sen drog slangen därifrån i 317 :yoparty ....:rolleyes:

tips... du bör nog byta däck nu:tummenupp

håller dock 100% med om första raden... man lär sig av sina misstag... även om det blir dyrt och gör ont ibland:D :D
 
Last edited:

Gabor

Guest
men vi håller ju sjukvården o polisen me jobb:D :D

va fan... vi gasar tills vi rasar... kul att köra hoj ju... men klart det finns risker.. gasar man där det e lite/utan trafik ser jag inte problemet...:va :va



tips... du bör nog byta däck nu:tummenupp

håller dock 100% med om första raden... man lär sig av sina misstag... även om det blir dyrt och gör ont ibland:D :D

:D , kör på Thompson, stenhårda bakelitpuckar, håller för 320 mph...
Äkta flygkvalitet...:yoparty ...

Det kostar att lära sig vart gränserna går. Tog mig 30+ år att inse 1 sak....

Det finns alltid någon som är galnare, djärvare, snabbare och mer självmordsbenägen än man själv är...:rolleyes:

Mötte en sådan i morse, fel sida på vägen, tur man är utrustad med ett 8: e sinne å låg efter högerkanten i en skymd kurva....
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
men gud va problem det ska vara!! ......ni andra moral tanter som tycker han ska ta sitt straff kan ju lägga ner!!

Och varför skulle ditt "seriösa" ställningstagande vara riktigare än nått av de
andra "råden" han fått.....?

Du kanske istället borde ta dig en funderare på vilka RISKER du utsätter dig
och övriga trafikanter för när du väljer ditt sätt att hantera ditt "brott"!

KentW

P.S.

Kanske dags att hitta på ett skällsord till "moraltanternas" motsvarighet för
de som står för liknande uppfattningar?

- Moppefuckon..
- Snorvalpar...
- IQ-befriade....

Kanske nån kan lägga upp en poll....?

D.S.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top