Jaget vs hjärnan...bevisar här att hjärnan inte är Jaget!

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Precis!

På samma sätt känner du dig som ett med kroppen nu, men när du kliver ur kroppen vid ditt dödsögonblick, så fattar du att det är skillnad mellan kroppen och själen, på samma sätt som när du kliver ur din 98 oktaniga bil, så fattar du att det är skillnad mellan dig och bilen... :tummenupp

Den materiella ILLUSIONEN är stark förstår du...

Så när jag sitter i bilen är jag alltså bilen?

Men när min kropp kliver ur bilen, hur vet min själ att den ska följa med
min kropp och inte sitta kvar i bilen?

Vad händer om jag har en riktigt stor chokladkuk?

Jag skrev att allt som har Liv har MÖJLIGHET att fortplanta sig, men eftersom du? har blivit infertil så har du inte denna möjlighet längre, åtminstone inte i ditt nuvarande liv!

Men till skillnad från Människor så kan datorer ALDRIG fortplanta sig...

Sorry... :D

Att vara infertil betyder väl att man inte har möjlighet att fortplanta sig.

Vissa datorprogram kan ju fortplanta sig. Har dom Liv?

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Vad e det du vill?

Försöka få dig att förstå att vare sig kemikalier eller elektriska impulser har möjlighet att UPPLEVA ett endaste jota!

Det är SJÄLEN, JAGET, du som LEVER i din kropp som har känslor, tankar, önskningar, sorg och samvetskval....

SJÄLEN!! :yoparty

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Vart vill du komma? Varför skriver du detta? Vem ger dig rätten att fara med dikt och lögn??

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Så när jag sitter i bilen är jag alltså bilen?

Men när min kropp kliver ur bilen, hur vet min själ att den ska följa med
min kropp och inte sitta kvar i bilen?

Vad händer om jag har en riktigt stor chokladkuk?

Att vara infertil betyder väl att man inte har möjlighet att fortplanta sig.

Vissa datorprogram kan ju fortplanta sig. Har dom Liv?

När du sätter dig i bilen så identifierar du dig så starkt med bilen så att du TROR att du är ett med bilen!

ILLUSION bara med andra ord... :D

Så länge din själ är fängslad inne i din kropp, så följer den med vartän kroppen går... :D

Det som föds ska även ha en ämnesomsättning, har ditt datorprogram det? :gnissla

....och en övertygelse om att man själv har rätt och andra fel om saker man
egentligen inte förstår?

Förstår inte du att det är JAGET, du som LEVER i din kropp, som kan känna sorg och plågas av samvetskval?

Förstår du verkligen inte det? :gnissla

Vart vill du komma? Varför skriver du detta? Vem ger dig rätten att fara med dikt och lögn??

Motbevisa mig istället, om du kan... :D

Last edited:

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
När du sätter dig i bilen så identifierar du dig så starkt med bilen så att du TROR att du är ett med bilen!

ILLUSION bara med andra ord... :D

Så länge din själ är fängslad inne i din kropp, så följer den med vartän kroppen går... :D

Det som föds ska även ha en ämnesomsättning, har ditt datorprogram det? :gnissla

Förstår inte du att det är JAGET, du som LEVER i din kropp, som kan känna sorg och plågas av samvetskval?

Förstår du verkligen inte det? :gnissla

Blir så förbannad på sånna som dig som ska prångla in i alla att just din övertygelse är rätt! Far åt helvete!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Last edited:

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88

Motbevisa mig istället, om du kan... :D

motbevisa Vad ?
än så länge har du inte presenterat några som helst bevis för din ståndpunkt!

du är fri till din åsikt, varför är inte vi det?

varför har vi fel och du har rätt?

eller är det bara så att du är sur över att ingen öppnar dörren när du kommer och knackar på längre?

De flesta växter uppfyller dina krav för att ha en själ, har de det?
har de en egen himmel och helvete?
kan en blomma synda?
och hur är det med flugor, mygg osv?

ops, glömde nästan: :yoparty :) :tummenupp :yoparty

Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hörru Stupidman, jag är inte världens mest intelligenta människa, men jag kan konstatera följande:

I din enorma rädsla för att dö såsom den ensamma, isolerade och missanpassade individ du förefaller vara, försöker du desperat förtränga det faktum att det finns en risk att du kommer att dö lika övergiven och icke omtyckt som du är nu, en känsla som jag förstår skrämmer dig. Jag kan dock inte låta bli att undra varför du inte istället hänger på jesuslever.nu, messiaskommerillvårräddning.nu, mobbadpågrundavattjagärettpucko.com och andra sidor som på din nivå diskuterar "djupa" saker.
Nä du, kryp tillbaka under den sten du en gång kröp fram ifrån, för att tyvärr, du kommer att dö ensam, vi dör alla ensamma, och huruvida din själ kommer att försvinna in i tomma intet, om du kommer till gud och får träffa din messias, eller om du reinkarneras till den åsna du förefaller vara i mänsklig kropp, det kan bara framtiden utvisa... Inte ens den samlade visdomen på sporthoj.com kan hjälpa dig där.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hjälper inte...jag reinkarnerar bara tillbaka hit... :D :D :D

haha, den här killen önskade flera gånger att han inte skulle komma tillbaka, han tänkte kremera kroppen så det inte fanns en chans att komma tillbaka

http://www.consciousmedianetwork.com/members/dbrinkley.mov

På Karolinska forskar man en del och gjort en del framsteg

Forskare i Sverige och Schweiz har kunnat flytta människans "jag" till en plats utanför kroppen.

They are a surprisingly common occurrence with around one in ten people claiming to have had an experience at some point during their lives.

OBEs have been reported in clinical conditions as a result of brain malfunction -- e.g. a stroke or epilepsy. Habitual users of recreational drugs sometimes report OBEs as do people who have experienced some form of life-threatening trauma -- e.g. a car accident.

http://edition.cnn.com/2007/TECH/09/06/fsummit.OBE/index.html

"Jaget" flyttat från kroppen

Frågan om vad "jaget" egentligen är för något har sysselsatt filosofer i tusentals år, men först den allra senaste tiden har experimentellt inriktade neuroforskare börjat undersöka det mänskliga medvetandets väsen.

- Vi har börjat med den mest grundläggande delen, Vi intresserar oss för kroppsuppfattningen, som frågan om hur vi skiljer på den egna kroppen och omgivningen, säger Henrik Ehrsson.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=684143

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Måste hålla med om att den där Marabou Daim var jävligt god!

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Lite irriterande bara att den fastnar i inihlvt i tänderna....

Gällande tidigare inlägg om Snickers glass....
Jodå.. Bounty finns också som glass, djävulskt söt bara

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Daim Historik:

Daim lanserades i Sverige och Norge 1953 och blev en succé redan från start. Det dröjde ungefär 10 år innan Daim lanserades i Finland och lanseringen i Danmark skedde 1971. Nu njuter konsumenter över hela världen av den lilla knäckbiten med chokladöverdrag. Redan när Daim lanserades blev den en sådan succé att Marabou inte hann tillverka tillräckligt för att möta efterfrågan.Genom att dra nytta av Kraft Foods Internationals väl utbyggda distributionsnät och goda renommé kan Daim utvecklas försäljningsmässigt och bli ett av de stora internationella chokladmärkena.

Viktiga årtal i Daims framgångsrika historia

1953 Daim lanseras i Sverige
1953 Daim lanseras i Norge
1964 Daim lanseras i Finland
1971 Daim dubbel lanseras
1971 Lansering i Danmark
1974 Daim mini lanseras
1978 Lansering i Tyskland
1980 Lansering i Schweiz
1982 Lansering på Irland
1983 Lansering i Österrike
1987 GB Glace lanserar Daimstruten i Sverige og Hennig-Olsen lanserer Dajm is i Norge
1988 Lansering i Frankrike
1989 Lansering i Japan
1990 Stavningen ändras från Dajm till Daim
1992 Daimdragéer (daimkulor) lanseras i Sverige
1993 Lansering i Belgien
1995 Lansering i Portugal
1996 Testlansering i Australien och på bred front i Frankrike

ImageProdukt och Kvalitet

Produkten är en kombination av knäckig mandelkrokant och len Marabou mjölkchoklad. En unik kombination som inte erbjuds av någon annan produkt och som älskas av konsumenterna.

All produktion sker i en särskild fabrik för Daim i Upplands Väsby, strax norr om Stockholm. Fabriken är en av världens modernaste chokladfabriker med en helautomatiserad produktion. Ingen människa tar i produkten från det att råvaror och emballage anländer till dess att konsumenten öppnar förpackningen.

Daim har utvecklats på olika sätt genom åren även om produkten är densamma som vid starten. Förutom den första stycksaken (singel och dubbel) finns idag Daim mini och Daimdragéer. Daim säljs också och används som ingrediens i många produkter där kanske GBs Daimstrut är den mest kända.

Förpackningen

Även förpackning och stavning har ändrats. Förpackningen har fått ett mer tidsenligt utseende och den dominerande färgen är numera rött - allt för att produkten skall vara så lätt som möjligt att känna igen och finna för den som är sugen! Stavningen är idag "Daim" istället för som tidigare "Dajm". Anledningen till detta är att man utomlands måste stava med "i" för att få korrekt uttal. Så 1990 ändrades stavningen i Norden för att vara densamma som i övriga världen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!