Jaget vs hjärnan...bevisar här att hjärnan inte är Jaget!

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
motbevisa Vad ?
än så länge har du inte presenterat några som helst bevis för din ståndpunkt!

du är fri till din åsikt, varför är inte vi det?

varför har vi fel och du har rätt?

eller är det bara så att du är sur över att ingen öppnar dörren när du kommer och knackar på längre?

De flesta växter uppfyller dina krav för att ha en själ, har de det?
har de en egen himmel och helvete?
kan en blomma synda?
och hur är det med flugor, mygg osv?

ops, glömde nästan: :yoparty :) :tummenupp :yoparty

Givetvis har även växter, flugor och mygg en själ, de LEVER ju!!

Växter och djur kan inte synda!

Varför?

För att de inte görs ansvariga för sina handlingar!

Varför?

För att de inte har samma fria vilja som Människan!

Marabou Digestive är ändå klart godast

Men den STORA FRÅGAN är:

Är det DU, den medvetna själen i kroppen, eller de elektriska impulserna som NJUTER av Dajm? :D

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Givetvis har även växter, flugor och mygg en själ, de LEVER ju!!

Växter och djur kan inte synda!

Varför?

För att de inte görs ansvariga för sina handlingar!

Varför?

För att de inte har samma fria vilja som Människan!

Men den STORA FRÅGAN är:

Är det DU, den medvetna själen i kroppen, eller de elektriska impulserna som NJUTER av Dajm? :D

nej den stora frågan är vad du vill ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan ingen moderator bara utplåna Smartman från forumet med hänvisning till "Inga spam trådar" eller något.

Förövrigt gillar jag Taragona!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Visst, du har en teori. Bra...

Sätt då igång och bevisa den.

Du gör det inte genom filosofiskt skitsnack.

Så länge du filosoferar är det fortfarande bara en teori du lagt fram, som du försöker sälja in som en dålig bilförsäljare eller predikant, och den har därmed inget värde.

För övrigt, till något som är mycket viktigare: Är det ingen här som gillar Japp?!? Daim hit och Daim dit, Daim är gott, men Japp då?

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
nej den stora frågan är vad du vill ?

Jag vill hjälpa dig att förstå skillnaden mellan DIG och dina kemikalier... :tummenupp

Visst, du har en teori. Bra...

Sätt då igång och bevisa den.

Du gör det inte genom filosofiskt skitsnack.

Så länge du filosoferar är det fortfarande bara en teori du lagt fram, som du försöker sälja in som en dålig bilförsäljare eller predikant, och den har därmed inget värde.

Hur kommer det sig då att du tror på flummet att hjärnan är Jaget, trots att du inte har några som helst bevis för det?

Hmm... :D

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag vill hjälpa dig att förstå skillnaden mellan DIG och dina kemikalier... :tummenupp

tack men jag ber dig så som alla andra kristna idioter att hålla sig ur mitt liv.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hur kommer det sig då att du tror på flummet att hjärnan är Jaget, trots att du inte har några som helst bevis för det?

Hmm... :D

Det har jag inte skrivit. Försök inte lägga orden i munnen på mig, din simpla charlatan.

Vänd och vrid på orden så mycket du vill, men håll dig till sanningen.

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag förstår inte hur du i denna tråd "bevisar här att hjärnan inte är Jaget!". Det enda du bevisar är att du är en Attention Whore som genom att du inte fick någon uppmärksamhet annorstädes vände dig till.... wait for it.... ett mc-forum med dina filosoferingar om... ja, va fan vet jag vad du funderar på, det enda jag vet är att DET ICKE ÄR RELEVANT I DENNA KONTEXT. Så, påbörja medicineringen igen, har inte läkaren sagt flera gånger att du blir så här konstig när du låter bli dina piller...

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Nog för att trådskaparen brukar komma med diverse tokiga trådar men hur förklarar ni nedanstående?

Energi kan varken skapas eller förstöras, bara omvandlas mellan olika former av energi.

Vad händer med en människas livsenergi när man dör? Vart tar den vägen?
Har någon ett VETENSKAPLIGT svar på detta? Måste ju iofs finnas massvis eftersom så många har svarat på denna tråd.

Jag tror inte på gud, änglar lr djävulen. Jag tror däremot på liv bortanför denna planet (att inte göra det är idioti), dock nödvändigtvis inte att det finns intelligenta livsformer som ens påminner om oss.

Men vart faan tar min energi vägen när jag dör? :va

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nog för att trådskaparen brukar komma med diverse tokiga trådar men hur förklarar ni nedanstående?

Energi kan varken skapas eller förstöras, bara omvandlas mellan olika former av energi.

Vad händer med en människas livsenergi när man dör? Vart tar den vägen?
Har någon ett VETENSKAPLIGT svar på detta? Måste ju iofs finnas massvis eftersom så många har svarat på denna tråd.

Jag tror inte på gud, änglar lr djävulen. Jag tror däremot på liv bortanför denna planet (att inte göra det är idioti), dock nödvändigtvis inte att det finns intelligenta livsformer som ens påminner om oss.

Men vart faan tar min energi vägen när jag dör? :va

Låt säga din energi omvandlas till värme. Jaha... Och? Det låter ju spännande, att vara lite värme som flyger runt lite här och där. Har du aldrig lyckats göra en kvinna het innan så har du i alla fall chansen då?

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3162387 Låt säga din energi omvandlas till värme. Jaha... Och? Det låter ju spännande, att vara lite värme som flyger runt lite här och där. Har du aldrig lyckats göra en kvinna het innan så har du i alla fall chansen då?
Du kommer iaf inte att vinna något nobelpris i fysik och jag betvivlar att du nånsin lyckats göra en kvinna het med hjälp av din insida.. Slå upp ordet vetenskapligt och sluta förnedra dig själv :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det bästa av allt är att han förespråkar de troende på ett så fruktansbart träffade sätt så jag är mållös! Precis så här föreställer jag mig alla människor som är slavar under tro i fundamentalistisk form.
Vuxna människor inte ens värda att pissa på om de fattar eld....

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Låt säga din energi omvandlas till värme. Jaha... Och? Det låter ju spännande, att vara lite värme som flyger runt lite här och där. Har du aldrig lyckats göra en kvinna het innan så har du i alla fall chansen då?

Du får skilja på den medvetna energin, alltså livskraften som utgör Jaget (andlig energi), som är oföränderlig, från den omedvetna energin, den fysiska energin, som är föränderlig!

OKEJ? :tummenupp

Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Det bästa av allt är att han förespråkar de troende på ett så fruktansbart träffade sätt så jag är mållös! Precis så här föreställer jag mig alla människor som är slavar under tro i fundamentalistisk form.
Vuxna människor inte ens värda att pissa på om de fattar eld....

För några hundra år sen visste vi människor inget om celler, atomer, dna eller andra saker som vi idag tar för givet.

Folk sa även att jorden var platt förut och den som sa annorlunda stenades väl till döds lr nått sånt.

Människor är trångsynta, bara för att man inte förstår sig på något så betyder det inte att det inte finns. (Pratar INTE om GUD utan om MIN PERSONLIGHET)

Om det vore så att det enbart styrdes av kemikalier och elektroner i hjärnan så borde alltså klonade får bete sig exakt likadant... samma sak när vi väl kommer till människor. Dom skulle alltså ha exakt likadana tankar och åsikter om dom fick exakt samma uppväxt, yttre påverkan samt mat. Det är alltså så ni menar ni som säger att det sitter i kemikalierna?? :va

Inte fan köper jag det iaf, jag är den jag är för att JAG väljer att göra dom saker jag gör!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Du kommer iaf inte att vinna något nobelpris i fysik och jag betvivlar att du nånsin lyckats göra en kvinna het med hjälp av din insida.. Slå upp ordet vetenskapligt och sluta förnedra dig själv :D

Kära du.

Svarar kortfattat på dina frågor:

Jag aspirerar inte på att vinna något Nobelpris.

Min insida har möjligtvis inte gjort en kvinna het, men mina händer har.

Jag kom inte med ett påstående.

Innan du bad mig slå upp ordet vetenskaplig borde du ha slått upp ordet ironisk/sarkastisk.

:pannkyss

Du får skilja på den medvetna energin, alltså livskraften som utgör Jaget (andlig energi), som är oföränderlig, från den omedvetna energin, den fysiska energin, som är föränderlig!

OKEJ? :tummenupp

Var finns beviset för att det är så som du säger? Du fortsätter alltså att filosofera...

Last edited:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
För några hundra år sen visste vi människor inget om celler, atomer, dna eller andra saker som vi idag tar för givet.

Folk sa även att jorden var platt förut och den som sa annorlunda stenades väl till döds lr nått sånt.

Människor är trångsynta, bara för att man inte förstår sig på något så betyder det inte att det inte finns. (Pratar INTE om GUD utan om MIN PERSONLIGHET)

Om det vore så att det enbart styrdes av kemikalier och elektroner i hjärnan så borde alltså klonade får bete sig exakt likadant... samma sak när vi väl kommer till människor. Dom skulle alltså ha exakt likadana tankar och åsikter om dom fick exakt samma uppväxt, yttre påverkan samt mat. Det är alltså så ni menar ni som säger att det sitter i kemikalierna?? :va

Inte fan köper jag det iaf, jag är den jag är för att JAG väljer att göra dom saker jag gör!

Jag är nog av annorlunda åsikt där... Under helt 100% exakt likadana förhållanden under hela livet så skulle 2 klonade människor bete sig och antagligen tänka likadant

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3162396 Kära du.

Svarar kortfattat på dina frågor:

Jag aspirerar inte på att vinna något Nobelpris.

Min insida har möjligtvis inte gjort en kvinna het, men mina händer har.

Jag kom inte med ett påstående.

Innan du bad mig slå upp ordet vetenskaplig borde du ha slått upp ordet ironisk/sarkastisk.

:pannkyss

Var finns beviset för att det är så som du säger? Du fortsätter alltså att filosofera...
Dålig efterhandskonstruktion.

"Låt säga din energi omvandlas till värme." <--påstående :arsele

3162400 Jag är nog av annorlunda åsikt där... Under helt 100% exakt likadana förhållanden under hela livet så skulle 2 klonade människor bete sig och antagligen tänka likadant
Den åsikten respekterar jag, men då menar du alltså att du inte gör dom val du gör pga att du är du utan för att ÖDET har bestämt det eftersom du växte upp på ett visst sätt och du äter det du äter så egentligen har du inget val alls här i livet? :va

Taskig sits du satt dig i nu :)

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag är nog av annorlunda åsikt där... Under helt 100% exakt likadana förhållanden under hela livet så skulle 2 klonade människor bete sig och antagligen tänka likadant
Japp. Men Om de uppfostras olika av olika människor på olika så kan de visa både vissa likheter och samtidigt stora skillnader.

Det är en fråga och arv och miljö.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01

Den åsikten respekterar jag, men då menar du alltså att du inte gör dom val du gör pga att du är du utan för att ÖDET har bestämt det eftersom du växte upp på ett visst sätt och du äter det du äter så egentligen har du inget val alls här i livet? :va

Taskig sits du satt dig i nu :)

Hur kunde du tolka det åt det hållet? Ödet tror jag inte ett ögonblick på heller...

Jag menar precis tvärtom att jag gör de val jag gör pga att jag är jag? Ingen annan i hela världen har levt 24 exakt likadana år som jag?

Japp. Men Om de uppfostras olika av olika människor på olika så kan de visa både vissa likheter och samtidigt stora skillnader.

Det är en fråga och arv och miljö.

Precis... arv och miljö är exakt vad jag menar. Tillexempel min bror... vi är genetiskt ganska så lika men förutom i hemmet så har han haft en helt annan miljö. Andra lärare, andra kompisar osv osv... Alltså skiljer sig han en aning från mig. Men skillnaden är inte ens i närheten lika stor som mellan mig och till exempel Smartman här på forumet...

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...