Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Håller med dig om det mesta där.Många som dissar Cake. Troligen har de flesta inte provat en Cake i verkligheten. Personligen tycker jag det är (var) kul med något som sticker ut från det förväntade. Fast jo, Cake hade en duktig uppförsbacke. Och jag blev aldrig köpsugen.
- Utseendet. Ja det var... speciellt. Lite funkis. Men man måste våga!
- Körupplevelsen. Även den var.... speciell. Det är udda att köra cake. Som att sitta på en köksstol i 80 knyck. Man kanske hade vant sig efter ett tag?
- Komforten. Även den.... speciell. Sadeln var som en klädd planka. Inte det minsta bekväm. Som att sitta på en smal strykbräda (ni som stryker era kläder fattar).
Så, det var friskt vågat men lite vunnet.
Vem skulle köpa den och vad skulle den användas till?
Citytransporter, typ mc-bud eller matbud? Jadå.
Hipstermoppe för storstadspendlare (endast korta innerstadssträckor)? Jodå.
Fordon för snabba skubb hos reklambyråer eller arkitekter som vill ha något som sticker ut? Jovars.
...säkert några fler målgrupper. Men inte tillräckligt många köpare till det relativt höga priset.
Trist att de inte kunde hänga i. Fast någon köper kanske konkursboet och jobbar vidare med Cake?
(RGNT var roligare, en sådan hade jag kunnat ha. OM den hade kostat 1/3 av listpriset.)
Hoppades de skulle lyckas för flera fordonstillverkare är bra. Speciellt om de är svenska typ ?
Designen var dock inte för mig.
Men som funkisdesign med det strama skandinaviska touchen så var den ju bra.
Men snygg var den ju inte i mina ögon.
Stark har ju lyckats bättre på den sidan genom att ta fram något som ser ut som en vanlig cross (som man sedan marknadsför som om den vore Jesus återfödd iofs då).