Jaha då gick bakverket i stöpet..

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag är inte alls förvånad över konkursen. Vill minnas att jag raljerat en del om Cake i andra trådar under mitt gamla nickname.
Vilket var ditt gamla alias?
Problemet är att när de länderna inte längre kan föda sina befolkningar kommer det ske en folkvandring till de rika länderna i Europa, betydligt värre än den som pågår idag. Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Genom att stänga dörren. Cyniskt men nödvändigt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Problemet är att när de länderna inte längre kan föda sina befolkningar kommer det ske en folkvandring till de rika länderna i Europa, betydligt värre än den som pågår idag. Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Som vi hanterar den idag. Vi har krav på visum för väldigt många länder. Utan visum kan du inte flyga direkt från Långtbortistan till Sverige.
Och när det gällde var det snabbt slut på att kliva på tåget i Köpenhamn och åka hit. Löste Löven.
När jag reste genom Afrika 1977 fick jag lära mig att det bästa man visste i många länder var turister som stannade längre än dom hade tillstånd.
Bara att spärra in och så fick anhöriga betala för att få ut dom och i många afrikanska fängelser är det fången som står för maten, inget all inclusive.

Citat: Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Hur många svältande har hittils kackat på dörren ?
Jo Noll !
För att ta sig till Sverige det klarar bara den ekonomiska eliten av. Prova själv att inte äta en månad och res sedan genom Europa utan pengar och utan pass till t.ex. Egypten.

Det är inga svältande ensamkommande som söker asyl i Sverige efter rest hungriga genom EU.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Som vi hanterar den idag. Vi har krav på visum för väldigt många länder. Utan visum kan du inte flyga direkt från Långtbortistan till Sverige.
Och när det gällde var det snabbt slut på att kliva på tåget i Köpenhamn och åka hit. Löste Löven.
När jag reste genom Afrika 1977 fick jag lära mig att det bästa man visste i många länder var turister som stannade längre än dom hade tillstånd.
Bara att spärra in och så fick anhöriga betala för att få ut dom och i många afrikanska fängelser är det fången som står för maten, inget all inclusive.

Citat: Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Hur många svältande har hittils kackat på dörren ?
Jo Noll !
För att ta sig till Sverige det klarar bara den ekonomiska eliten av. Prova själv att inte äta en månad och res sedan genom Europa utan pengar och utan pass till t.ex. Egypten.

Det är inga svältande ensamkommande som söker asyl i Sverige efter rest hungriga genom EU.
Det är riktigt i sak. Men vi ser ju hur miljoner fattiga afrikaner, afghaner och syrianer lyckas ta sig till Europa på något sätt. Den dagen det står en miljard svältande flyktingar och klöser på staketet som skiljer Europa från Asien och Afrika, vad gör vi då? Av humanitära skäl kan vi inte låta dem dö av svält och sjukdomar utan de måste släppas in och få mat och vård. En kulturell och ekonomisk katastrof vänta oss i "den rika världen".

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Back to basic!
Om rubriken på bilden stämmer så har nog Cake fått sina designideer stulna av Tesla. Ständigt denna Tesla...
FB_IMG_1707660152746.jpg

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Back to basic!
Om rubriken på bilden stämmer så har nog Cake fått sina designideer stulna av Tesla. Ständigt denna Tesla...
View attachment 495125
DÄR ÄR DEN!! Fan jag har letat efter den hojen i 10 år, sen jag såg den. 100% genial

Jag ska fan börja samla skrotade fläktkåpor i rostfritt och knacka ihop en sån kaross,

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
DÄR ÄR DEN!! Fan jag har letat efter den hojen i 10 år, sen jag såg den. 100% genial

Jag ska fan börja samla skrotade fläktkåpor i rostfritt och knacka ihop en sån kaross,
Fixa en måttsatt ritning eller en dxf/dwg så kan jag nog få en kompis att vattenskära rostfri plåt. :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fixa en måttsatt ritning eller en dxf/dwg så kan jag nog få en kompis att vattenskära rostfri plåt. :)
Schysst fast jag samlar nog på mig plåtar från vitvaruskroten ( Marketplace ). Köper en sån billig plåtbock man sätter i skruvstädet. Och popnitar ihop allt. Shit jag var seriöst sugen för 10+ år sen, en sån kan man ju gömma vad fan som helst under, även en Virago 250.

Designen är ju plötsligt i tiden igen, på ngt vis.

Eftersom jag spammar i Caketråden kan jag tillägga att jag såg den uppställd på NK för typ 7-8 år sen, såg ut att vara byggd av och för trampcyklister, frånstötande ful, allt såg klent ut och det är ju exakt samma hoj nu 8 år och 700 miljoner senare. Trist för Vattenfall som vevar tv reklam med bastarden, och trist att våra pensionspengar bidragit till miffot

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Roligt att läsa den här tråden tillsammans med Cake-tråden, många är optimister när det gäller vad man kan ta betalt för något som ser ut som rena katastrofen.

Edit: Menade såklart Blocket-tråden.

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har inte sett den i verkligheten men jag tycker faktiskt den ser helt ok ut, nästan lite snygg med det enkla. Priset gör det till en idiotprodukt. Hade den kostat 25000:- hade jag köpt den istället för en gammal virago att släpa med på sommarn som det blev istället för 17k.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det är riktigt i sak. Men vi ser ju hur miljoner fattiga afrikaner, afghaner och syrianer lyckas ta sig till Europa på något sätt. Den dagen det står en miljard svältande flyktingar och klöser på staketet som skiljer Europa från Asien och Afrika, vad gör vi då? Av humanitära skäl kan vi inte låta dem dö av svält och sjukdomar utan de måste släppas in och få mat och vård. En kulturell och ekonomisk katastrof vänta oss i "den rika världen".
Så du tror att det parti som går till val på
Av humanitära skäl kan vi inte låta dem dö av svält och sjukdomar utan de måste släppas in och få mat och vård. Utan ni mina kära väljare ska erbjuda dem All Inclusive som Fredrik Reinfeldt !
når regeringsmakten.

Ja kanske i Sverige, vad vet jag mer än jag inte kommer rösta på det partiet.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
För femtielvte gången: Det är inga fattiga som knackar på dörren. Det är den ekonomiska eliten i de här länderna. Få stopp på det ? Bara kolla på Finland. Det är bara att sätta upp ett staket 100 meter från gränsen. De som tar sig förbi får 3 dagar utan all inclusive och skickas sedan tillbaka till andra sidan Staketet. Se på Pakistan.
Och dom som kommit hit är inte ett dugg intresserade att deras fattiga släktingar ska komma hit för dom inser att ju fler fattiga som kommer dessto mer sjunker levnadsstandarden. Och det är folk som tycker det är helt ok STENA EN OTROGEN KVINNA och när de har majoritet i EU så blir det stopp för fler fattiga. Om inte vi som bor i EU idag satt stopp.
Se på AFD i Tyskland. Politikerna i de andra partierna vill förbjuda AFD för de håller på att förlora sina "traditionella" jobb som politiker.

Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
För femtielvte gången: Det är inga fattiga som knackar på dörren. Det är den ekonomiska eliten i de här länderna. Få stopp på det ? Bara kolla på Finland. Det är bara att sätta upp ett staket 100 meter från gränsen. De som tar sig förbi får 3 dagar utan all inclusive och skickas sedan tillbaka till andra sidan Staketet. Se på Pakistan.
Jag borde väl ge mig där, men: du kan inte jämföra Pakistan med EU. Här gäller humanism och mänskliga rättigheter, Pakistan gör som de vill. Och visst lyckas fattiga ta sig hit. Man säljer det man har för att ha råd att skicka hit en familjemedlem, eller lånar ihop pengarna, och sedan kommer resten efter. Hur kommer annars alla Afghanska ensamkommande, eller marockanska gatubarn, eller somalier hit? Folk som saknar utbildning och tillgångar, och skickar hem bidragen till sina hemländer?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag borde väl ge mig där, men: du kan inte jämföra Pakistan med EU. Här gäller humanism och mänskliga rättigheter, Pakistan gör som de vill. Och visst lyckas fattiga ta sig hit. Man säljer det man har för att ha råd att skicka hit en familjemedlem, eller lånar ihop pengarna, och sedan kommer resten efter. Hur kommer annars alla Afghanska ensamkommande, eller marockanska gatubarn, eller somalier hit? Folk som saknar utbildning och tillgångar, och skickar hem bidragen till sina hemländer?
Man säljer döttrarna till högstbjudande för de ger mest pengar ....
Och humanism och mänskliga rättigheter är det slut med när som helst, se på AFD i Tyskland.
Om inte förr när muslimerna är i majoritet i EU.
Eller Löven I Sverige, det tog några månader innan Löven satte stopp för fri resa utan giltiga papper över bron Köpenhamn-Malmö.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år