Problemet är att när de länderna inte längre kan föda sina befolkningar kommer det ske en folkvandring till de rika länderna i Europa, betydligt värre än den som pågår idag. Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Som vi hanterar den idag. Vi har krav på visum för väldigt många länder. Utan visum kan du inte flyga direkt från Långtbortistan till Sverige.
Och när det gällde var det snabbt slut på att kliva på tåget i Köpenhamn och åka hit. Löste Löven.
När jag reste genom Afrika 1977 fick jag lära mig att det bästa man visste i många länder var turister som stannade längre än dom hade tillstånd.
Bara att spärra in och så fick anhöriga betala för att få ut dom och i många afrikanska fängelser är det fången som står för maten, inget all inclusive.
Citat: Hur ska vi hantera en flyktingkris med miljarder svältande som knackar på dörren?
Hur många svältande har hittils kackat på dörren ?
Jo Noll !
För att ta sig till Sverige det klarar bara den ekonomiska eliten av. Prova själv att inte äta en månad och res sedan genom Europa utan pengar och utan pass till t.ex. Egypten.
Det är inga svältande ensamkommande som söker asyl i Sverige efter rest hungriga genom EU.