jaha....då var det slutåkt för mig

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
walste skrev:
sitter här med en ca 30 cm lång titan spik i benet efter att ha vurpat med rettan.
STORT tjälskott i en vänsterkurva, sen vart det diket.
klarade mig otroligt bra, med bara en enda fraktur i benet
hojen ser inge vidare ut, bakramen har gått av och givetvis en massa plastskador mm.
riktigt tråkigt, men man får väl vara glad att man klarade sig så bra som man gjorde.

Aj fan......krya på dig! :brinnerup
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Tråkigt tråkigt!!! Suger fett som faan!!! Jävla skit vägar här finns :mad: !!! Tur att du klarade dig såpass bra iaf!!! Krya på dig!!!
 

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Ekeby/Kågeröd
Hoj
- SÅLD -
Det ska väl gå att få ersättning från vv??? För nåt årsen körde vi i ett tjällskott med BMWn så hela fälgen blev sne då betalade vägvärket en ny fälg utan snack.
 

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
TomK skrev:
Ett av de nedre benen då ? Inte kul alls och det tar ju ett tag innan allt läker ihop och kvarstående men är inte helt ovanligt i lederna bl.a.... Men det är bara på't igen om några månader - svårt att låta bli :)

/44cm titanspik

Så talar en sann kännare :banana

30 cm låter väldigt kort för en lårbensfraktur. möjligen på en dvärg eller om frakturen sitter väldigt långt ner på lårbenet och spiken sätts från knät och uppåt.

/Hising
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
UnderDOG skrev:
Ajaaajaj, tråkigt som fan!
Men då blire striitfajter?

Vägverket drar sig inte för mycket, de har lagt rullgrus på hela E20 från Partille till Alingsås...

//Anders.


Aaa.. vilken skit det var att köra på.. tur att jag kom med bilen..
VV :dummer
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
303 skrev:
Ett sånt samhälla ska man inte uppmuntra till! :fatta!
Tråkigt med hojen, skönt att du klarade dig iaf.

Varför inte då? :7peta Vägverket hartill uppgift att se till att vi har vägar som inte är livsfarliga att åka på, och för det betalar Sveriges trafikanter en vansinnig massa pengar varje år, och då tycker jag att det minsta man kan begära är att vägarna underhålls. Krya på dig.

Valiumhunden
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tur att du klarade dig med "endast" dom skador du fick. Det kunde ju gått värre. Krya på dig.



Ps. Eftersom gamarna redan börjar buda på hojen så vill jag inte vara sämre.
Du kan få min Suzuki Swift mot det som finns kvar.
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Det börjar komma in en del PM av folk som vill köpa hojen som den står.
Som ni förstår så vill jag ju vänta och se hur det blir med vv eller trafikskadefonden först innan jag börjar sälja den.

Det SKA gå att få ut av vv eller trafikskadefonden, jag vet en kille som körde åt skogen för att nån spillt en massa diesel på vägen och då gick trafikskadefonden in och löste hans båge
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
walste skrev:
det var lårbenet som small av + att knät fick sig en rejäl omgång med
Är din spik verkligen av titan? Lårspiken jag hade var av kirurgstål. Endast de riktigt små skruvarna är titan har jag för mig. Krya på dig!
 

Bifogat

  • XRAY.jpg
    XRAY.jpg
    53.2 KB · Visningar: 469

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
K-Man skrev:
Är din spik verkligen av titan? Lårspiken jag hade var av kirurgstål. Endast de riktigt små skruvarna är titan har jag för mig. Krya på dig!


Detta är närmast en subtrokantär höftfraktur som det sitter en kort Gammaspik i. den är definitivt gjort i stål. sitter frakturen längre ner så används på många kliniker spikar i titan om frakturen sitter i själva skaftet. Fördelar/nackdelar titan/stål kan nog diskuteras i all oändlighet även om titan håller på att komma tillbaks mer och mer. Beroende på var brottet sitter så har frakturen helt olika egenskaper och ska opereras på helt olika sätt. Inte helt lätt alla gånger..

/Hising
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
walste skrev:
sitter här med en ca 30 cm lång titan spik i benet efter att ha vurpat med rettan.
STORT tjälskott i en vänsterkurva, sen vart det diket.
klarade mig otroligt bra, med bara en enda fraktur i benet
hojen ser inge vidare ut, bakramen har gått av och givetvis en massa plastskador mm.
riktigt tråkigt, men man får väl vara glad att man klarade sig så bra som man gjorde.

Krya på dig.

Man kan bli duktigt förbannad på vägverket/persson som inte lägger väg och bensinskatterna vi betalar in, på vägarna, där pengarna borde läggas.
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Nurse Ratched skrev:
Detta är närmast en subtrokantär höftfraktur som det sitter en kort Gammaspik i. den är definitivt gjort i stål. sitter frakturen längre ner så används på många kliniker spikar i titan om frakturen sitter i själva skaftet. Fördelar/nackdelar titan/stål kan nog diskuteras i all oändlighet även om titan håller på att komma tillbaks mer och mer. Beroende på var brottet sitter så har frakturen helt olika egenskaper och ska opereras på helt olika sätt. Inte helt lätt alla gånger..

/Hising

Ja jag är ju ingen läkare precis, det enda jag vet är att det hette femurfraktur
och att dom satt i en märgspik av titan.

femurfraktur är tydligen just en sån som alla pensionärer drar på sig när dom druttar i backen. :rolleyes:

Känns ju som det kvittar vad dom satt in, ont som faaan gör det iaf
i både kropp och själ
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Skönt att du klarade dig så pass bra iaf.

Vilken väg var det...kan va bra att veta....
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
...Tråkigt det som hände...mkt besvär i onödan...men huvudsaken e juh självklart att du klarat dig.

Du hade kraschpuckar på såg jag på bilden (eller har jag fel??)...hur mkt av smällen tog de egentligen? Om du nu låg i typ 70...o hojen ser ut som den gör...hjälpte de något? Eller vad har men dem till eg...e de bara om den står still o trillar? Eller är deras enda funktion att skydda ramen?

/KaliZ
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top