Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.

njelger

Guest
Shit vad ni är balla! Hur klarar ni av att vara så coola?

Får ni banga mycker mer nu? Brudarna faller pladask när ni säger att ni är snabbast på bulten? Eller är det killarna som faller bladask för er :skrämd

de lär ju få hur mycket pojkstjärt de vill nu.. (och Kalis, men den har de nog redan provat)

Last edited:

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
vakter var vi många av..

repan kördes 06:30 innan svenssons ens satt på kaffebryggaren och klämt på kärringen.

t-korsningen och husområdet var avspärrat med bilar och hojar.
det enda skulle vara viltfaran då..

men till alla moralkärringar..varför angagera er att läsa tråden och ens skriva i den ?
Har ni verkligen inget annat för er. ?

Vi gillar att åka fort,både bana och gata och många av oss är mycket duktiga på det..

Bulten och bogan är och förblir roliga vägar, vägar många kommer fortsätta åka fort på, vi ville göra det så säkert det gick med att dels köra väldigt tidigt på morgonen och dels ha många vakter som med bil och el hoj spärrade av utfarterna.

Detta gjordes inte en lördag eftermiddag..

Filmen kommer inom kort..:tummenupp

Kali

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
K6:a
Fan va tråkigt..... Trodde sporthoj var ett seriöst forum där man la fram sina åsikter och respekterade andras. Så verkar dock ej vara fallet. Person angrepp förstår jag mig inte på. Desutom hoppa på mig bara för att jag är tjej, kom igen du lever på 2000 talet.

Personligen har jag full respekt för dem som inte tycker om filmer där man kör för snabbt. Alla har rätt till sin egen åsikt. Jag säger som Voltaire " jag må inte dela din åsikt, men jag är villig att ge mitt liv för din rätt att säga det:tummenupp .

Sen är jag även av den åsikten att bryter man en lag så måste man även vara beredd att straffas för det. Det är här den fria viljan kommer in alla har ett val. Däremot skall man inte ta med sig andra i fallet.

Jag vet inte varför ni åker hoj själv gör jag det för det är grymt kul:) inte för att ligga. Har en sambo och hus sen länge så jag behöver inte verka cool för att få ligga:tungan .

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
vakter var vi många av..

repan kördes 06:30 innan svenssons ens satt på kaffebryggaren och klämt på kärringen.

t-korsningen och husområdet var avspärrat med bilar och hojar.
det enda skulle vara viltfaran då..

Hur ser du på risken att filmen visas på morgonnyheterna i TV4 då?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Sen är jag även av den åsikten att bryter man en lag så måste man även vara beredd att straffas för det. Det är här den fria viljan kommer in alla har ett val. Däremot skall man inte ta med sig andra i fallet.

Hmmm...kanske så våltäktsmän/mördare/pedofiler tänker...

Och för att belysa din sista mening så har Swedie just stängt en tråd där EN motorcyklist kört ihjäl TRE andra (och sig själv)...

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Men herregud, så farligt kan det väll ändå inte vara att köra 06.30 på en sträcka som är avstängd.
Väntar spännt på filmen :)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tänkte på en sak...

Tider jämför man ju bara vid likvärdiga förhållanden. Så vitt jag vet så körde väl dtm och roller dagtid med trafik...eller har jag fel?

Om inte så har ni ju inte åstadkommit ett skit, förutom en ny tid att bräcka under "era" villkor :pannkyss

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Folk kör väl hur de vill vad andra än säger, orka bry sig längre..

Jag kommer till Sthlm om några dagar, med hoj då såklart. Om nån vänlig prick skulle vilja lotsa mig till den där slingan som alla pratat om i flera år nu så vore det skithyggligt.
Inte nån bombrepa då eller va fan ni nu kallar det utan jag är mest bara nyfiken på att åka den där bultensträckan.

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Tänkte på en sak...

Tider jämför man ju bara vid likvärdiga förhållanden. Så vitt jag vet så körde väl dtm och roller dagtid med trafik...eller har jag fel?

Om inte så har ni ju inte åstadkommit ett skit, förutom en ny tid att bräcka under "era" villkor :pannkyss

och dom mötte 2-3 bilar..vi mötte 2..vart vill du komma ?

Hur ser du på risken att filmen visas på morgonnyheterna i TV4 då?

bra spridning på filmen kanske..:D

och vad e det för risk med att den just skulle visas på tv4 nyheterna då ?
Det sk mc kollektivet skulle skadas ?
Som om jag bryr mig om kollektivet.

Jag åker hoj för min egen skull..andra får åka som dom vill.

Last edited:

Pizzabagarn

Guest
Precis, han har nu lärt sig att ha fullständig throttle control i läge A, vilket medför att man kan åka med ruskiga situationshastigheter:mattias

Muhahahaha.....:rofl

Är du nu här tjatar reflexväst också,:)

Japp, jag tycker det är bra att synas även när man flyger.
Uppe i luften har reflexvästen riktigt god funktion för där finns varken trafikpoliser eller vägarbetare. Går ej att föväxla med andra ord :tummenupp

Ofta när man flyger så åker man i hastigheter långt över 200 km/h, kalla det hög situationshastighet, och då kan det vara bra att fiskmåsarna ser en i tid.

Vet inte om det finns helljus på flygplan :D

Last edited:

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Har du lässvårigheter?

Har ni stängt av alla tillfartsvägar är det ju lite lugnare för psyket vid körningen antar jag...

Hänger du med...?

jag har svårt för det mesta här i livet..
men du är ju välkommen upp och visa oss då..:tummenupp

Piloten i fråga körde drygt 1,5 sek snabbare än " mitt på dagen " om det nu har ngn betydelse..

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Finns garanterat inte nån på de här forumet (Med gatreggad hoj över 50cc) som inte bryter mot nån hastighets skylt när dom kliver upp på hojen.
När körde ni senast helt lagligt när ni var ute???
I speedo kalsonger till den lokala kiosken isåfall kanske....
Tro nu inte att ja tar detta i försvar, ja konstaterar bara fakta:fakta
Håller med om att det är att leka med döden att försöka sätta
rekord på allmän väg.

Men nu är det ju som det är.....
Folk gillar adrenalin,fart och känslan som kommer med att
helt enkelt vara grymast på något.
Ta tex. FMX åkarna, kanske inte skadar nån annan men är det
egentligen särskillt smart??
Knappast, är dom slut i huvudet för det?? Knappast...

Får bara hoppas att folk tänker till lite extra i jakten på adrenalin..
Skadar man sig själv eller andra kommer man få leva med det
resten av sitt liv, rekordet har man garanterat inte kvar så länge..

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-08 R1200GS
Rackarns vilken bedrift att vara kung över en väg som ligger helt stilla.........

Rackarns vilken bedrift att vara kung över en väg som ligger helt stilla.........

Last edited:

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Ääähh, erkänn nu genast att ni köpt dataprogrammet ANIMERING 6.9 version 3 och gjort denna körning med detta program!! :såjaponken

Gör ni det så slipper ni allt :sissy i från moralpakten här på SH.com!! :pannkyss

Ps!
Till trotts alla galenpanna körningar som dagligen sker på mc sen urminnes tider (kan själv bara se tillbaka till 1984 :rolleyes:) så har hur många personer dödats pga en framfarande mc i trafiken?? :va - känner endast till 2, RC30 moppen vs golfen!! :pannkyss
Ds!

Bahh skiter i moralkakorna här..vi älskar att åka hoj..ibland lite för fort som så många andra här trots att ingen vågar stå för det.

Mer film till folket..

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
jag har svårt för det mesta här i livet..
men du är ju välkommen upp och visa oss då..:tummenupp

Piloten i fråga körde drygt 1,5 sek snabbare än " mitt på dagen " om det nu har ngn betydelse..

Om det rör sig om 1,5 sekund så är det svårt att säga att det är ett rekord om man inte riggat exakta tidtagningsmätare på exakt samma ställe vid båda körtillfällena ... men det lär ju ha gått fort i vilket fall som.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ni säger att ni kör för er egen skull. En person som påstår det hade inte haft behovet att visa sin framfart för hela världen genom att publicera det på nätet. Endast genom att visa för andra får ni den bekräftelse ni söker verkar det som. Ganska tragiskt egentligen.

Bara att hoppas att någon oskyldig aldrig råkar illa ut för er framfart. Opinionen kommer inte att vara nådig den dagen något händer. Inte era vänner heller. Hur duktig ni än är så finns det alltid någon som är bättre. Glöm inte det. Även om ni väljer att spärra av vägen och ställa ut funktionärer så kommer det ändå inte att bli helt säkert för någon inblandad. Tror knappast att ni haft tillräckligt med folk för att spärra av alla utfarter till boende längst vägen och därmed försäkrat er att ingen oskyldig kan komma ut på vägen. Att ge sig ut en tidig morgon är inte heller försäkring nog.

Det går inte att kontrollera alla parametrar och jag antar att det är en del av tjusningen med att köra på gränsen av sin förmåga på landsväg om man är en person som lever på adrenalinkickar. Självbevarelsedriften och risken att skada andra avskräcker lyckligtvis de flesta personer från att försöka upprepa rekordtider på olika sträckor runt om i landet och övriga världen. Vill ni ägna er åt race på landsväg och mäta er mot de bästa tycker jag ni ska ställa upp på Isle of Man TT. Det är väl ett av få lopp som finns kvar idag. Tror dock inte ni har mycket att hämta där.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...