Moralisering till förbannelse....
Hej alla,
jag gick med här på SH för ett par år sedan, då var det inte så många som hängde här.. De flesta körde oxå då sporthojjar
Inte som nu när det kommer inlägg från både här & där....typ TDM 850 från -00....
Det vi har här idag förutom ett ganska trevligt forum bland hojåkare är ett ganska vidrigt moraliserande bland varandra. Att en mc åkare dör i trafiken känns ju helt fel & onödigt det är vi nog alla överens om. Men hallå! Så fort man sätter sig på hojjen så leker man med livet, är det inte lite det som är tjusningen!?
Sen kan jag hålla med om att tidtagning på bogan & bulten känns jävligt omoget efter alla som kört åt helvete där...men kort å gott:
Från 18 år så är man i juridikens värld åtminstonde myndig, så varför blir det såna här jävla trådar där halva folket säger bu & andra bä!!!???
Nu tänker garanterat nån typ yama 850 -00, men det är ju allmän väg, så får man ju inte köra ju... Jag kör ibland galet så in i helvete fort där jag vill med vetskapen om att om haffa kommer så är jag rökt ( om jag stannar) eller ännu hemskare att det kan springa ut ett barn etc... men det är mitt val som människa!
Avslutar detta inlägg med att jag tror & vill tro att mina medmänniskor har ett eget val..sen om det är förenligt med ett "snyggt civilt laglydigt samhälle" får den enskilda individen avgöra.
JAG gör, JAG vill, JAG kan!
Trevlig kväll!
Mvh
Jonas