Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Finns garanterat inte nån på de här forumet (Med gatreggad hoj över 50cc) som inte bryter mot nån hastighets skylt när dom kliver upp på hojen.
När körde ni senast helt lagligt när ni var ute???
I speedo kalsonger till den lokala kiosken isåfall kanske....
Tro nu inte att ja tar detta i försvar, ja konstaterar bara fakta:fakta
Håller med om att det är att leka med döden att försöka sätta
rekord på allmän väg.

Jag körde lagligt hela tiden idag....eller nja just det hmm ett hjul i luften och vid den där omkörningen kanske det gick lite fort å så var det ju.... :rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vi gillar att åka fort,både bana och gata och många av oss är mycket duktiga på det..
Lameriders.
Vakter.
Duktiga.

:3freak

Noterar två saker:

1. Du skämmer ut dig själv utan att ha en susning om det.
2. Du tror att du och dina kompisar har kontroll över läget.

I själv verket har du inte mer koll än en av flugorna på ditt visir.

Bifogat

• 510_07111410Fotostationmc.jpg
    510_07111410Fotostationmc.jpg
    33 KB · Visningar: 455
  • mc-olycka1_-_nwtsun_-_sbax.jpg
    mc-olycka1_-_nwtsun_-_sbax.jpg
    72.8 KB · Visningar: 453
  • mc3.jpg
    mc3.jpg
    122.4 KB · Visningar: 415

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Till trotts alla galenpanna körningar som dagligen sker på mc sen urminnes tider (kan själv bara se tillbaka till 1984 :rolleyes:) så har hur många personer dödats pga en framfarande mc i trafiken?? :va - känner endast till 2, RC30 moppen vs golfen!! :pannkyss
Ds!

Bara mellan 2000 och 2003 dog 10 personer i olyckor där de blev påkörda av motorcyklister, fem av dessa var fotgängare, tre var bilister och två var cyklister.

Det finns en djupstudie som alla motorcyklister borde läsa:

http://publikationswebbutik.vv.se/u...v_vagverkets_djupstudiematerial_2000_2003.pdf

Angående topic så kan jag bara tycka att man måste vara oerhört barnslig/omogen om man tycker detta är häftigt.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Bara mellan 2000 och 2003 dog 10 personer i olyckor där de blev påkörda av motorcyklister, fem av dessa var fotgängare, tre var bilister och två var cyklister.

Det finns en djupstudie som alla motorcyklister borde läsa:

http://publikationswebbutik.vv.se/u...v_vagverkets_djupstudiematerial_2000_2003.pdf

Angående topic så kan jag bara tycka att man måste vara oerhört barnslig/omogen om man tycker detta är häftigt.

Hur många dog när dom blev påkörda av bilar då? Jag gissar 11. Är jag nära? :confused:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Shit vad ni är balla! Hur klarar ni av att vara så coola?

Får ni banga mycker mer nu? Brudarna faller pladask när ni säger att ni är snabbast på bulten? Eller är det killarna som faller bladask för er :skrämd

Killarna faller pladask, eller kanske kabrak tyvärr som vi alla vet...

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Husa fs650e
Fan va alla gnäller. Låter som ett jävla datadata counter-strike-forum. Alla som är så debattkåta kan välla göra det i trådar där folk faktiskt bryr sig alternativt att man kan utveckla resonemanget. Det här är ju dött lopp. Försök skapa en bra stämning istället för att gnälla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
gisses vilka moralkärringar..:gnissla :rolleyes:
ballt med lite film..tror att dom flesta i lameriders har göka redan..
sen läser man att vissa inte har det..:arsele
el hur...:tummenupp
roligt hur saker förändras..när dtm och roller höll på och filmade som bäst var det ballt och nu spyr folk galla över det mesta som filmas..

Det är väl bra att folk växer upp och inser att det är dumt att göra vissa saker som kan få väldigt jobbiga konsekvenser.

Bara för att man kör sporthoj och är medlem på forumet betyder det inte att man alltid, överallt och hela tiden måste köra för fort. Finns nog oerhört många som får det att låta som att de är kungar på landsvägen. Men i verkligheten har de knapp styrfart genom kurvorna. Liten tunna bullrar mest.

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Moralisering till förbannelse....

Hej alla,

jag gick med här på SH för ett par år sedan, då var det inte så många som hängde här.. De flesta körde oxå då sporthojjar:tummenupp

Inte som nu när det kommer inlägg från både här & där....typ TDM 850 från -00....:arsele

Det vi har här idag förutom ett ganska trevligt forum bland hojåkare är ett ganska vidrigt moraliserande bland varandra. Att en mc åkare dör i trafiken känns ju helt fel & onödigt det är vi nog alla överens om. Men hallå! Så fort man sätter sig på hojjen så leker man med livet, är det inte lite det som är tjusningen!?

Sen kan jag hålla med om att tidtagning på bogan & bulten känns jävligt omoget efter alla som kört åt helvete där...men kort å gott:

Från 18 år så är man i juridikens värld åtminstonde myndig, så varför blir det såna här jävla trådar där halva folket säger bu & andra bä!!!???

Nu tänker garanterat nån typ yama 850 -00, men det är ju allmän väg, så får man ju inte köra ju... Jag kör ibland galet så in i helvete fort där jag vill med vetskapen om att om haffa kommer så är jag rökt ( om jag stannar) eller ännu hemskare att det kan springa ut ett barn etc... men det är mitt val som människa!

Avslutar detta inlägg med att jag tror & vill tro att mina medmänniskor har ett eget val..sen om det är förenligt med ett "snyggt civilt laglydigt samhälle" får den enskilda individen avgöra.

JAG gör, JAG vill, JAG kan!

Trevlig kväll!

Mvh

Jonas

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Så fort man sätter sig på hojjen så leker man med livet, är det inte lite det som är tjusningen!?

Jag tycker iaf inte att det är någon tjusning med det. Snarare något man får acceptera om man vill lägga bombrepor på bulten.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fan va alla gnäller. Låter som ett jävla datadata counter-strike-forum. Alla som är så debattkåta kan välla göra det i trådar där folk faktiskt bryr sig alternativt att man kan utveckla resonemanget. Det här är ju dött lopp. Försök skapa en bra stämning istället för att gnälla

:tummenupp :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
OJ. Den här diskussionen har vi aldrig haft här tidigare.
Kan ni inte läsa i det femtital gamla trådar som handlar om samma sak?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Men hallå! Så fort man sätter sig på hojjen så leker man med livet, är det inte lite det som är tjusningen!?

Nej, alla tycker inte att det är någon tjusning med att leka på liv och död.

Från 18 år så är man i juridikens värld åtminstonde myndig, så varför blir det såna här jävla trådar där halva folket säger bu & andra bä!!!???

Därför att folk har olika åsikter. Kommer alltid att vara så.

Jag kör ibland galet så in i helvete fort där jag vill med vetskapen om att om haffa kommer så är jag rökt ( om jag stannar) eller ännu hemskare att det kan springa ut ett barn etc... men det är mitt val som människa!
Avslutar detta inlägg med att jag tror & vill tro att mina medmänniskor har ett eget val..sen om det är förenligt med ett "snyggt civilt laglydigt samhälle" får den enskilda individen avgöra.
JAG gör, JAG vill, JAG kan!

Du måste visa respekt gentemot dina medmänniskor. Det betyder att du inte kan göra precis som du vill när du sitter på din motorcykel. Det går inte att bara tänka "JAG" hela tiden.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ja, jävla idioter som kör fort med sina sporthojar. Framföra sina fordon så på allmän väg...det är SKANDAL!! / Tommy Hamrèn

Dr.Bike

Guest
Det är väl bra att folk växer upp och inser att det är dumt att göra vissa saker som kan få väldigt jobbiga konsekvenser.

Bara för att man kör sporthoj och är medlem på forumet betyder det inte att man alltid, överallt och hela tiden måste köra för fort. Finns nog oerhört många som får det att låta som att de är kungar på landsvägen. Men i verkligheten har de knapp styrfart genom kurvorna. Liten tunna bullrar mest.

:fakta :klappar

Bra sagt bitch!

(sen heter det iofs "tomma tunnor bullrar mest" d.s)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...