Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Bikerbitch läs hela mitt inlägg så kanske du förstår vad jag menar eller påstår du att du kör enligt hastighetsbegränsningarna hela tiden det tror jag knappast jag kör fort men inte utan ansvar det vill säga jag kör inte som en idiot på fel sida av vägen eller för att slå nått rekord med nån hjälm kamera men vill du påstå att du kör 70 på 70 väg eller 90 på 90 väg eller 110 på 110 väg så lär jag köpa en hjälm kamera och ligga bakom dig och filma senn ska jag lägga ut filmen här på spothoj och visa att du inte heller kör lagligt

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bikerbitch läs hela mitt inlägg så kanske du förstår vad jag menar eller påstår du att du kör enligt hastighetsbegränsningarna hela tiden det tror jag knappast jag kör fort men inte utan ansvar det vill säga jag kör inte som en idiot på fel sida av vägen eller för att slå nått rekord med nån hjälm kamera men vill du påstå att du kör 70 på 70 väg eller 90 på 90 väg eller 110 på 110 väg så lär jag köpa en hjälm kamera och ligga bakom dig och filma senn ska jag lägga ut filmen här på spothoj och visa att du inte heller kör lagligt

Jag läste det många gånger innan jag svarade. Du skrev att folk som inte körde sporthoj hade en massa dumma åsikter om saker de inte förstod.
Och att ni kommer fortsätta gasa oavsett hur många bror duktig-inlägg som görs. Men sen var någonstans jag påstod att jag alltid kör enligt skyltarna vet jag inte riktigt. Jag frågade vad folket utan sporthoj inte förstår.

Givetvis är jag inte heller guds bästa barn. De personer du tycker verkar vara moralkärringar på forumet kör nog inte alltid heller efter skyltarna. Men man måste inse när det går över gränsen. Jag köpte inte sporthoj för att alltid köra för fort. Jag köpte sporthoj för att jag tycker om att köra motorcykel.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Det gör ju inte det.

Men en hel del kunnande krävs det att köra fort på bana....

'Nästan' samma kunnande krävs också att köra fort på allmän väg, men till det fodras främst avsaknad av sunt förnuft och respekt för medtrafikanter... :7peta

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Men en hel del kunnande krävs det att köra fort på bana....

'Nästan' samma kunnande krävs också att köra fort på allmän väg, men till det fodras främst avsaknad av sunt förnuft och respekt för medtrafikanter... :7peta

Fördelen med bana är väl att alla (förhoppningsvis) kör åt samma håll

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
:p

Månadens flamebait eller???

t.o.m swedie kommenterade...

Kommer personligen aldrig försöka ta rekord på bulten pga. jag är rädd om mitt eget skinn...kommer nog aldrig köra ens i närheten av lagligt heller!

Få se rullen nu då...

(var är popcornsmileyn när den behövs...)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Än mer än vad du tror!! :pannkyss

Jag kan inte påstå att jag kört många timmar på bana, men jag tyckte inte det var läskigt på något sätt. Det var bara kul. Att köra fort på allmän väg kan ju va lite läskigt om man kör fort för då sitter jag bara och tänker på vad som händer om jag kör omkull.

Sen beror det ju såklart på vilken bana man snackar om. Nurburgering lär ju va skapligt mycket läskigare än svenska banor.

Jag har aldrig kännt mig det minsta rädd på en asfaltsbana. Jag är ju ett rundningsmärke för andra förare men det är ju inte läskigt. På crossbanan tex tycker jag att det krävs mycket mer mod. Första gången man ska hoppa något hopp man aldrig klarat är alltid klart läskigt. Det berömda trappan på arlandas bana tex har jag inte vågat hoppa ännu. Känns som att man kommer att slå ihjäl sig om man inte får tillräcklig läng i hoppet eller om man hamnar snett i luften.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Tragikomiskt att mitt i "rekordsnacket" avlider en på "systerbanan"..kanske ger några en tankeställare.. :(

insekten

Guest
Ja, då hade han kanske överlevt :rolleyes:
Iofs träffade han ett träd 20 m från vägen

http://www2.blocket.se/news?id=159121,159120&ca=11_s

Den olyckan du refererar till har inget med bulten körningen att göra.
Dom har inget sammanhang med varandra då tråden och denna dialog handlar om hans snabba körning på bulten och att han borde haft vakter osv.

Killen på Bogesundsvägen har INGENTING med denna tråd att göra.då jag va på platsVidare information om olyckan på bogesund kommer under morgon dagen.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Den klassiska Nurnburgring är ingen bana enligt regelboken. Det är en allmän väg som är enkelriktad med fri fart.
Långsamma turistbussar och bilar samsas med raceande bilar och MC på en smal "bana" med skymda partier. Det är en orsak till att den är så farlig.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag tycker det är lite larvigt med kommentarerna om att dom som kör fort på allmän väg är långsamma på bana. Fattar inte vad det spelar för någon roll. Det som jag blir imponerad över med såna här filmer är hur man vågar köra på detta sätt helt utan avåkningszoner. Missar man är man ju med stor sannolikhet väldigt skadad om inte död.
Jag tycker inte att det är så spännande att se nån köra fort på bana jämfört med någon som kör snäppet långsammare på allmän väg. Att köra fort på bana kräver ju inte så mycket mod. Det är ju ganska ofarligt.

Själv tillbringar jag nästan all min tid på crossbanorna nu för tiden och alla hundratals vurpor jag har gjort där har gjort att jag blivit jättefeg när det gäller att köra fort på allmän väg. Jag blir klart impad av folk som vågar köra på detta sätt.

När får man njuta av filmen då :yoparty

:hihi det här inlägget fick mig att skratta högt, för att det va du som skrev det och vad tråden handlade om, sen kom jag på att jag håller med

osmakligt att blanda in andras olyckor när du inte vet vad som har hänt. jag vet inte heller, men när du lägger in det i den här tråden tror många att det handlade om en tidtagning på allmän väg.

det är inte första gången någon (inte du) leker aftonbladet-skribent på sh.com

Nope det är få av de som är snabba på gata som är snabba på en bana. Har hunnit studerat rätt många av dem...

jag skulle vilja sätta emot. back in the days, när jag körde mestadels kurvigt hade jag fördelen att kunna träna varenda dag efter jobbet på banor som bogesund och bulten. jag har kört fjollbana bara en gång, men placerade mig ganska bra gentemot banåkare som kör en gång i månaden för det är allt de har råd med efter att däcksvarmare och kråss-bussar är inhandlade :flaim

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...