Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Undrar...
...om alla som är så snabba på allmänna vägar och sätter "rekord" är lika snabba och duktiga på bana också!? Eller?

Annars tycker jag som många andra att sånt hör inte till på allmänna vägar. Inte värt risken, speciellt för de andra medtrafikanter.

//Dio
Nope det är få av de som är snabba på gata som är snabba på en bana. Har hunnit studerat rätt många av dem...

Dr.Bike

Guest
Återigen - snälla, måla inte fan på väggen bara för att olyckor händer då ni valt helt fel hobby om ni tror på en sk nollvision när det kommer till mc åkning!! :pannkyss

Det ar sant Fursten. Man ska inte moralisera. Men man maste ju kunna fa DISKUTERA? (stor skillnad)
D.v.s dessa diskussioner kommer (troligen) inte som du sager fa folk att vaxa upp fortare. MEn de kan kanske, nagonstans fa nagon att tanka till LITE iaf, och som vi diskuterade tidigare i en annan trad du och jag:
Om detta sa bara leder till EN enda farre dod so be it.

Men jag haller med. Det gnalls nat iniforbannat, och det blir jobbigt.

Men visst, vi "gamla" maste ju pa nat satt kunna vara lite papekande.
Vara foredomen kanske ar lite starkt att saga att vi alltid ar, men iaf ska val dialogen vara oppen?

Det ar ju ett satt att bry sig oxa. Man vill helt enkelt inte se folk skadas.
Ibland ser man ju folk som uppenbarligen ligger pa gransen for sin formaga.

Nope det är få av de som är snabba på gata som är snabba på en bana. Har hunnit studerat rätt många av dem...

Bakifrån? :tungan *skratt*

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nä, inte är vi lika snabba som er som kör bana:rolleyes:

Det var inte syftet med det jag skrev. Men ibland är det mycket snack på folk.
Tro mig, det finns folk som kör gata som är snabbare än de som kör bana.

:fakta :klappar

Bra sagt bitch!

(sen heter det iofs "tomma tunnor bullrar mest" d.s)

Tack!

Ouch, jaduser, man lär sig något nytt varje dag på forumet :)

Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Pajas!

vakter var vi många av..

repan kördes 06:30 innan svenssons ens satt på kaffebryggaren och klämt på kärringen.

t-korsningen och husområdet var avspärrat med bilar och hojar.
det enda skulle vara viltfaran då..

men till alla moralkärringar..varför angagera er att läsa tråden och ens skriva i den ?
Har ni verkligen inget annat för er. ?

Vi gillar att åka fort,både bana och gata och många av oss är mycket duktiga på det..

Bulten och bogan är och förblir roliga vägar, vägar många kommer fortsätta åka fort på, vi ville göra det så säkert det gick med att dels köra väldigt tidigt på morgonen och dels ha många vakter som med bil och el hoj spärrade av utfarterna.

Detta gjordes inte en lördag eftermiddag..

Filmen kommer inom kort..:tummenupp

I stället för att diskutera en sekund hit eller dit - fram med tiden så får vi se hur fort det verkligen gått - rekord eller inte, det är den stora frågan!! :pannkyss

Någon har tydligen åkt kiten ur dig på denna sträcka... ;-)

Last edited:

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Tycker det är lite konstigt att typ hälften som gnäller på den här tråden inte ens åker sporthoj vill minnas att ett av kraven för att bli medlem på sporthoj.com var att man faktiskt åkte sporthoj. Jag köpte inte en R hoj för att åka lagligt på väg senn betyder det inte att jag kör på fel sida av vägen eller aldrig kör bana men jag e så jävla trött på alla jävla moral kärringar på den här hemsidan som inte ens har en sporthoj som bara har en massa dumma åsikter om nått dom inte förstår starta en egen hemsida låt oss sporthojs åkare vara ifred vi lär ju fortsätta gasa och det spelar ingen roll hur många bror duktig inlägg ni skriver ge upp och börja premunera på bamse

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Tycker det är lite konstigt att typ hälften som gnäller på den här tråden inte ens åker sporthoj vill minnas att ett av kraven för att bli medlem på sporthoj.com var att man faktiskt åkte sporthoj. Jag köpte inte en R hoj för att åka lagligt på väg senn betyder det inte att jag kör på fel sida av vägen eller aldrig kör bana men jag e så jävla trött på alla jävla moral kärringar på den här hemsidan som inte ens har en sporthoj som bara har en massa dumma åsikter om nått dom inte förstår starta en egen hemsida låt oss sporthojs åkare vara ifred vi lär ju fortsätta gasa och det spelar ingen roll hur många bror duktig inlägg ni skriver ge upp och börja premunera på bamse

Honda CBR? När började de med sporthojar?? :tuttar

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Roligt att se att inget ändrats här på SH fastän man varit borta i en 3-4 år. :D

:öl Fortsätt...

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750

Oops.. Jag glömde avregistrera mig från sidan när jag bytte hoj från min superduper R6:a till min mindre sporthojsaktiga motard..

EDIT: Fan vad mycket åkersberga folk det dyker upp tråden! Hej förresten!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Oops.. Jag glömde avregistrera mig från sidan när jag bytte hoj från min superduper R6:a till min mindre sporthojsaktiga motard..
Samma här:huvet Undrar om man får smygkika lite i motardforumet åtminstone,trots att gixxern är såld?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
När jag reggade mig som medlem (2002 tror jag det va om jag inte minns helt fel) så tror jag inte det fanns några krav på att man skulle köra sporthoj.

Vad sajten skulle tappa medlemmar om alla som inte har en sporthoj var tvungna att avregistrera sig.

Nicotin

Guest
Det är väl bra att folk växer upp och inser att det är dumt att göra vissa saker som kan få väldigt jobbiga konsekvenser.

Bara för att man kör sporthoj och är medlem på forumet betyder det inte att man alltid, överallt och hela tiden måste köra för fort. Finns nog oerhört många som får det att låta som att de är kungar på landsvägen. Men i verkligheten har de knapp styrfart genom kurvorna. Liten tunna bullrar mest.

men vissa vill inte växa upp...jag är en av dom..
Hojfilmer av alla slag är det som får mig och många andra att överleva vintern.

Faan folk får ju för helvette tänka lite själva, bara för att ngn gasar på bulten el bogan och kör snabbt innebär ju inte andra kan göra likadant.
Man får ju se till vad man själv klarar av och har förmågan att klarar av..

klart att folk överdriver, när jag hörde talas om tidrekord på bulten så var det först snack om dtm´s tid på 4.52 men sen kom snacket igång om att ngn åkt 4.30..men tydligen så är detta inte filmat och därav så är det inget med substans.
hela rosenhill är ju en enda stor ljugarbänk.
likaså svea på onsdagar.

Jag lassade magen full av ärtsoppa,bruna bönor och fes mig runt på 4.25..:D :gnissla

tyvärr så glömde jag slå på kameran.:rolleyes:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj

Du har i alla falll gulliga och manliga färger på din CB sporthoj.. :tuttar

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

Vad är det folk utan sporthoj inte förstår?
Att så fort du gränslar din sportiga motorcykel finns inga lagar och regler?

Sålänge det händer olyckor, med eller utan sporthoj, så kommer ingen hojåkare att lämnas ifred. Någon nollvision finns nog inte vad det gäller oss. Men lite eftertanke skulle inte sitta helt fel. Det är attityden som är problemet.

men vissa vill inte växa upp...jag är en av dom..
Hojfilmer av alla slag är det som får mig och många andra att överleva vintern.
Faan folk får ju för helvette tänka lite själva, bara för att ngn gasar på bulten el bogan och kör snabbt innebär ju inte andra kan göra likadant.
Man får ju se till vad man själv klarar av och har förmågan att klarar av..
klart att folk överdriver, när jag hörde talas om tidrekord på bulten så var det först snack om dtm´s tid på 4.52 men sen kom snacket igång om att ngn åkt 4.30..men tydligen så är detta inte filmat och därav så är det inget med substans.
hela rosenhill är ju en enda stor ljugarbänk.
likaså svea på onsdagar.
Jag lassade magen full av ärtsoppa,bruna bönor och fes mig runt på 4.25..:D :gnissla
tyvärr så glömde jag slå på kameran.:rolleyes:

Helt okej att inte vilja växa upp. Men klaga mindre på dem som har vuxit upp och som har andra åsikter än " jag skiter i andra och kör som jag vill" - människorna.

Bildbevis på dina fartränder i kallingarna borde duga :näsblod

Last edited:

Nicotin

Guest
Vad är det folk utan sporthoj inte förstår?
Att så fort du gränslar din sportiga motorcykel finns inga lagar och regler?

Sålänge det händer olyckor, med eller utan sporthoj, så kommer ingen hojåkare att lämnas ifred. Någon nollvision finns nog inte vad det gäller oss. Men lite eftertanke skulle inte sitta helt fel. Det är attityden som är problemet.

Helt okej att inte vilja växa upp. Men klaga mindre på dem som har vuxit upp och som har andra åsikter än " jag skiter i andra och kör som jag vill" - människorna.

Bildbevis på dina fartränder i kallingarna borde duga :näsblod

Huvva..du vill nog inte se mina kallingar efter en dag på hojen..:gnissla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Huvva..du vill nog inte se mina kallingar efter en dag på hojen..:gnissla

Nej såsom du verkar köra så förstår jag att de blir skitiga :rolleyes:

Eller så var det mars 2003 :D

Mja, jag minns att det var en fet krasch på hela forumet. Alla fick regga om sig på nytt. Så det kan ha varit redan år 2002 som forumet startade.
Vi får kolla med upphovsmannen :)

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag tycker det är lite larvigt med kommentarerna om att dom som kör fort på allmän väg är långsamma på bana. Fattar inte vad det spelar för någon roll. Det som jag blir imponerad över med såna här filmer är hur man vågar köra på detta sätt helt utan avåkningszoner. Missar man är man ju med stor sannolikhet väldigt skadad om inte död.
Jag tycker inte att det är så spännande att se nån köra fort på bana jämfört med någon som kör snäppet långsammare på allmän väg. Att köra fort på bana kräver ju inte så mycket mod. Det är ju ganska ofarligt.

Själv tillbringar jag nästan all min tid på crossbanorna nu för tiden och alla hundratals vurpor jag har gjort där har gjort att jag blivit jättefeg när det gäller att köra fort på allmän väg. Jag blir klart impad av folk som vågar köra på detta sätt.

När får man njuta av filmen då :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...