Han förtjänar att dö för något han KUNDE ha gjort? Undrar om du hade sagt det om det var ditt eget barn? Fan jag kör ju fort och det känns ju sådar nästa gång jag ska till en läkare som skulle bli "glad" om jag dog eftersom OM jag hade gjort det, så skulle KANSKE det ha hänt NÅGOT
Vidare antar jag alla som kallar killen idiot o.s.v aldrig har kört över 200 på en motorväg, för vad skulle skillnaden i så fall vara mellan han och er?
enda sättet ditt argument får någon tyngd är att du fulciterar mig. För har du med resten av meningen av andra citatet så är det rätt uppenbart vad som åsyftas. Men för din skull kan jag vara übertydlig i framtiden.
Jag har inte skrivit att han förtjänat att dö
eftersom han kör fort, utan jag bryr mig inte att han kolade i
samband med att han begick brott och håll på som en idiot.
Visst, jag har kört fort, blivit av med lappen, voltat med en bil etc jag också. Jag har bara inte bitchat om hur det är alla andras fel.
Sen är ditt exempel eller parallell med läkarebesök
dålig. Finns så många fundamentala skillnader mellan de saker du beskriver som vilken normalbegåvad person som helst förstår, men jag antar det är kul och försöka sig på att moralisera extra bara för att jag råkar ha ett visst yrke.
Kommer du in och säger att du trodde det skulle vara kul att testa och se vad som händer om du kör ner din hand i en brödrost och sen drar igång den så hade jag inte varit den som är pryd av mig; jag hade givetvis hjälpt dig på bästa sätt, men du hade även fått en direkt fråga på om du är dum i huvudet.
Hade du kommit in med ont i nacken efter en fortkörningsolycka hade jag jag givetvis hjälpt dig på alla sätt, men du hade fått höra att du uppenbarligen inte kan köra fort på ett bra sätt och att du därför kanske ska skaffa dig ett annat hobby. Tex virkning har jag hört är skoj.
Kom med sakliga och bra argument och citera inte som aftonblaskan så blir diskussionen mycket mer givande.