Eller så ligger problemet att lågfarttilförseln är igensatt, kan lätt hända att den geggar igen, om du nu säjer att troteln löper hela vägen men tomgången är hög så får den väldigt lite soppa som blir högtomgång eller lagom soppa o tjuluft, haft liknande fel, som reeds o så vidare, om reeds skulle vara för slappa o vara otäta så skulle den bli väldigt svårtstartad o kommer du ner på för låga varv så skulle den dö tvärt o sen samma problem att starta igen.
Tycker du ska plocka loss förgasaren o rengöra minsta gång i förgasaren, själv tror jag på igensatt lågfarts tillförsel så den får för lite bränsle som gör att tomgången blir väldigt hög.
Sen när du ändå är igång hur ser det ut om du har loss förgasaren o tittar rakt igenom den när troteln ligger i nedersta läget med tomgångsskruven utskruvad helt, har du någon glipa någonstanns ?
Även hur är flödet på soppa kranen o flödet in i förgasaren ?
( mycket matigt och bra inlägg
)
Har inte tänkt på lågfarttillförseln, de skulle alltså vara den lilla kanalen mellan munstycket och loppet genom förgasaren som ska kollas då? Problemet var ju likadant med två olika munstycken så det borde inte vara munstycket som är skitigt...
Ska kolla hur det ser ut med trotteln i botten, inte tänkt på de, men när han väl släpper och går ner mot tomgång så tvärdör han om jag justerat ut skruven, men lägger sig så fint på tomgång när jag justerat rätt...
Flödet till förgasaren borde vara bra, har soppafilter mellan kran och fugge och det är felfritt, motorn går ju bra när man gäsar på så det kommer ju inte ner för lite i alla fall.
Jag tror dock på att det är packboxen, för det märks att motorn har tappat en del ork när jag segar på sista växeln, jämfört med hur den var när jag körde den första gången. Märks inget när man tokvarvar de fyra första växlarna men känns på de två sista.....
Har i alla fall vart ute och kört nu eftermidda/ kväll
Gick bra att åka i alla fall, lite jobbigt bara att behöva tvinga ner tomgången med kopplingen hela tiden men de funkar... Kolven får ta hur mycke stryk den vill, ja vill fan åka